3. Het belang van veiligheid
Online veiligheid komt steeds vaker ter sprake. Hoewel toegang tot het internet vele voordelen kent, gaat het ook gepaard met veiligheidsrisico’s. Je data kan gegijzeld worden en je website kan gehackt of platgegooid worden. VoIP telefoonsystemen kunnen ook ten prooi vallen aan cybercriminaliteit. Veel oplossingen draaien in een public cloud omgeving. De leveranciers hiervan kan je erop vertrouwen dat zij er alles aan doen om jouw telefoniesysteem veilig in de cloud te laten draaien. Het zal ten koste van hun reputatie gaan als hun systeem wordt gehackt.
Wil je voor meer zekerheid gaan op het gebied van beveiligde cloud telefonie? Dan kan je kiezen voor een private cloud telefonieoplossing. Wij bieden zo een oplossing met onze Hosted Move omgeving. Bij deze vorm van telefonie in de cloud is het zelfs mogelijk om de gehele internetverbinding te beveiligen.
4. Kunstmatige intelligentie
Kunstmatige intelligentie, ofwel artificial intelligence (AI) genoemd, is overal. Het zit in de algoritmes van Netflix en helpt je de leukste film voor jou te ontdekken. Het zorgt ervoor dat je zo lang mogelijk op Instagram blijft scrollen en laat je meer boodschappen bestellen bij je favoriete flitsbezorger. Op het gebied van communicatie zien wij ook een VoIP trend. De chatbots op websites kennen we inmiddels. Deze zouden ook toegepast kunnen worden op het gebied van VoIP telefonie: ideaal voor bijvoorbeeld een klantenservice of callcenter. Door gebruik te maken van AI voor simpele problemen, kan je jouw medewerkers hun tijd en energie in zaken laten steken die belangrijker zijn. Op termijn zal AI ons waardevolle inzichten kunnen geven in gesprekken en klantgedrag.
5. Integratie met Microsoft Teams
De laatste VoIP trend die we belichten is bij de eerste “early adopters” al in gebruik. We hebben het over bellen via Microsoft Teams. Veel organisaties zijn gaan werken met MS Teams. Dit programma is gericht op het intern samenwerken. Externe communicatie verloopt voor een groot deel via telefonie. Het is met verschillende koppelingen mogelijk om met Microsoft Teams buiten te organisatie te bellen. Op dit gebied blijven de ontwikkelen zich opvolgen. In ons blog over ‘Operator Connect’ lees je over de nieuwste integratie van Microsoft met telefonie en alle andere koppelingen van telefonie met Teams.
Deze VoIP trends zelf meemaken?
Ben je opzoek naar een nieuwe VoIP oplossing en heb je na het lezen van dit artikel en de stijgende tendens die uit de trends blijkt interesse? Of ben je benieuwd hoe jij deze VoIP trends kunt gaan integreren in jouw bedrijfsprocessen? Onze experts staan je graag te woord. Wij adviseren je graag over onze VoIP zakelijk oplossingen. Neem contact met ons op via 078-630 55 55 of sales@lantel.nl, of vul onderstaand formulier in. Dan nemen wij contact met jou op.
Neem contact met mij op
FAQ VoIP trends van 2022/2023
Wat zijn de VoIP trends van 2023?
De trends die we in 2023 terug gaan zien zijn: 5G wordt de standaard, telefonietoestellen zullen verdwijnen, online veiligheid wordt belangrijker en artificial intelligence (AI) wordt groter. Lees het allemaal in ons blog.
In welke fase bevindt VoIP telefonie zich?
VoIP telefonie heeft al een enorme groei doorgemaakt, vrijwel iedereen belt nu wel via het internet. In de komende jaren zal analoge telefonie definitief verdwijnen en daarmee ook de fysieke telefooncentrales op locatie. Alhoewel deze nog wel te gebruiken zijn, zullen ze niet meer ondersteund worden. Uiteindelijk zal elke organisatie overstappen naar een telefooncentrale in de cloud.
Hoe houd je VoIP telefonie veilig?
Veiligheid is op het gebied van VoIP zeker een trend. Je hebt de keuze uit telefoniesystemen in een public of een private cloud. Zoals de naam doet vermoeden is een private cloud beter beveiligd. Neemt niet weg dat de leveranciers van public cloud omgevingen er alles aan zullen doen om jouw telefoniesysteem veilig in de cloud te laten draaien.