3. VoiP telefonie is toekomstbestendig
Er zijn nog genoeg voordelen van VoIP telefonie die je kan lezen op hosted telefonie pagina. Een laatste en erg belangrijk voordeel is dat het toekomstbesteding is. Internet zal blijven bestaan en leveranciers van telefonie richten zich volledig op VoIP telefonie. Met VoIP bellen worden de mogelijkheden ook groter als het gaat om ontwikkeling van functionaliteiten waar je sneller en efficiënter mee kan werken. Een koppeling met je CRM-pakket is hier een voorbeeld van.
De nadelen van VoIP telefonie
Eigenlijk zijn er vrijwel geen nadelen van VoIP telefonie. Zo wordt er wel benoemd dat je vaste toestellen afhankelijk zijn van stroom. Bij een stroomstoring zou je dan niet meer bereikbaar zijn op deze toestellen. Een automatische doorschakeling naar je mobiele telefoon is bijvoorbeeld een oplossing voor dat probleem.
Je hebt nieuwe bureautoestellen nodig
Je hebt voor VoIP bellen een speciale VoIP telefoon nodig. Je oude analoge of digitale toestellen kan je niet meer gebruiken. Je kan er natuurlijk voor kiezen om volledig over te gaan op mobiele telefoons of te gaan werken met softphones. Je kan dan nog steeds bellen en gebeld worden op je vaste nummer. Wanneer je toch bureautoestellen wilt blijven gebruiken dan weet je dat je in ieder geval, zoals eerder genoemd, investeert in een toekomstbestendige telefonieoplossing.
Is VoIP telefonie gratis?
Er zijn maar weinig dingen in het leven gratis en VoIP telefonie valt daar niet onder. Het is wel zo dat je binnen je VoIP oplossing gratis belt met je collega’s, maar daarbuiten betaal je gewoon gesprekskosten. Wordt er binnen je organisatie veel gebeld dan kan je ervoor kiezen om je telefoonverkeer af te kopen. Dit heet dan onbeperkt VoIP bellen.
Wat kost VoIP bellen?
Wat VoIP bellen precies kost is een vraag die moeilijk te beantwoorden is. Voor elke organisatie zal dit anders zijn omdat het sterk afhankelijk is van je bedrijfsgrote en je wensen en behoeften op het gebied van telefonie. Als we kijken naar een simpele basisoplossing dan betaal je rond de €6,00 per gebruiker per maand. Wanneer je dan toch meer functionaliteit wilt hebben dan ga je al snel naar €10,00 per maand. Wil je te telefonieomgeving integreren met andere bedrijfssoftware? Dan gaat de prijs ook weer een beetje omhoog. En dan kan het nog zijn dat de ene provider wel en de andere geen aansluitkosten in rekeningbrengen. Dus als je echt wil weten wat het kost, vraag dan bij meerdere providers een offerte op.
Hebben we je vraag ‘wat is VoIP bellen?’ zo beantwoord?
Met dit blog is er al een hele hoop rondom VoIP bellen voor je duidelijk gemaakt. Maar er is nog zo veel meer over te vertellen. De voordelen van VoIP telefonie zijn per type organisatie weer anders. Je betaalt in ieder geval nooit te veel. Met een VoIP zakelijk oplossing kan je maandelijks het aantal gebruikers binnen je telefonieomgeving op en afschalen. Dit soort handigheidjes in het VoIP beheer bieden jou als gebruiker enorm veel flexibiliteit.
Hoe werkt bellen via VoIP?
Bellen via VoIP is dus een technologie die het mogelijk maakt om met spraak te communiceren via een VoIP verbinding in plaats van via traditionele telefoonlijnen. Dit proces houdt in dat de analoge spraaksignalen worden omgezet in digitale pakketten. Deze digitale pakketten worden vervolgens over het internet verzonden en daarna weer terug omgezet in analoge signalen voor de ontvanger.
Meer weten over VoIP bellen?
Wil je weten of onze telefonieoplossingen aansluiten op jouw telefonie wensen? Neem dan direct contact met ons op via 078-630 55 55 of sales@lantel.nl, dan nemen wij binnen één werkdag contact met je op. Je kan ook direct een offerte aanvragen door onderstaand formulier in te vullen.
Vraag een offerte aan
FAQ: Wat is VoIP bellen?
Wat is VoIP bellen?
VoIP staat voor Voice over Internet Protocol. Het is een protocol waarin de regeltjes staan hoe we spraak over het internet naar elkaar verzenden. In ons blog lees je over
de voordelen van VoIP.
Hoe werkt VoIP bellen?
VoIP telefonie werkt simpel gezegd als volgt. Je spraak wordt in kleine datapakketjes verzonden naar degene met wie je aan het bellen bent. Deze pakketjes komen in de juiste volgorde aan waarna ze worden uitgepakt en hoort de ander wat je zegt.
Waarom zou je bellen met VoIP?
VoIP is de vervanger van vaste telefonie over de ISDN-lijn. VoIP bellen is toekomstbestendig en daarom de beste keuze als je opzoek bent naar een nieuwe telefonieoplossing. Over de overige voordelen vertellen we je in ons blog.
Wat kost VoIP telefonie?
Omdat VoIP telefonie als een dienst wordt aangeboden betaal je maandelijks een bedrag per maand. Afhankelijk van jouw organisatie, de omvang en wensen, kan dit bedrag verschillen. Het kan al vanaf €6,00 per gebruiker voor een basic telefonieoplossing. Op onze website vind je meerdere hosted telefonieoplossingen.
Wat is een VoIP verbinding?
Een VoIP verbinding is een internetverbinding (zoals DSL, kabel, of glasvezel) die enkel en alleen wordt gebruikt voor bellen via internet. De snelheid en stabiliteit van de verbinding beïnvloeden de geluidskwaliteit van de gesprekken. Zo hebben grote organisaties waar veel wordt gebeld een goede verbinding nodig.
Wat is bellen via internet?
Bellen via internet is één van de vele termen die voor VoIP (Voice over Internet Protocol) wordt gebruikt. Dit is de technologie waarmee spraakoproepen via een internetverbinding plaatsvinden in plaats van via traditionele telefoonlijnen. Het zet spraak om in digitale signalen, verzendt deze over het internet en zet ze weer om in geluid aan de ontvangende kant.