LanTel SIP

Een SIP trunk met LanTel SIP

Panorama Mobile

SIP Trunks en SIP telefooncentrales. We leggen het even uit.

Met LanTel SIP regelen wij je telefoonnummers en zorgen wij ervoor dat jij met deze nummers bereikbaar bent. Het is een dienst die niet zo makkelijk uit te leggen is omdat het niet tastbaar is. Met LanTel SIP vindt er een registratie plaats tussen je ‘SIP Trunk’ en je virtuele SIP telefooncentrale. We lichten het je het zo kort en duidelijk mogelijk toe.

Van de term SIP Trunk krijg je waarschijnlijk een groot vraagteken boven je hoofd. Een SIP trunk is de telefoonlijn via een internetverbinding waarmee je vanuit de virtuele telefooncentrale in de cloud naar buiten belt. Voordat een verbinding tot stand komt controleert SIP heel snel drie zaken om goedkeur te geven dat jij kan bellen. Dit zijn 1) je login-gegevens die je toegang geven om te bellen. 2) Het aantal gesprekskanalen (SIP-trunks) die je tot je beschikking hebt. 3) De telefoonnummers die van jou zijn.

Op het moment dat jij belt of gebeld wordt, vindt er een registratie plaats. De LanTel SIP controleert of alle drie de punten kloppen en geeft je goedkeur om te bellen. Dit gebeurt allemaal in een fractie van een seconde, zonder dat je er iets van merkt. Dit alles tezamen van bellen via je SIP Trunk in de cloud heet VoIP bellen, het bellen via internet.

De LanTel Cloud - LanTel SIP - VoIP Bellen

Benodigdheden om te kunnen bellen via een SIP Trunk

  • Telefoonnummers

    LanTel levert verschillende soorten telefoonnummers. Van regionale- (010-020) tot 0800- nummers. Nummerbehoud is bij overstappen uiteraard ook mogelijk. Lees er alles over op de pagina telefoonnummers.

  • Internet

    Een internetverbinding is nodig voor het verzenden van je spraak via het internet. Welke verbinding van toepassing is hangt af van verschillende factoren zoals je locatie. Kijk voor meer informatie op onze bellen via internet pagina.

  • SIP-kanalen

    Een SIP-kanaal is te vergelijken met een "traditionele” telefoonlijn. Alleen nu bepaald de capaciteit van je internetverbinding hoeveel gesprekslijnen er beschikbaar zijn. We geven je via deze link uitleg over SIP-kanalen.

  • VoIP toestellen

    Voor VoIP bellen heb je speciale IP-toestellen nodig om te kunnen bellen via een internetverbinding. Wij werken met verschillende merken zodat we altijd VoIP toestellen kunnen aanbieden die passen bij de wensen van jouw organisatie.

Hoe werkt een SIP Server?

Een SIP server is onderdeel van je SIP telefooncentrale. Het is geen server zoals je kent van een computer waar allerlei data staat opgeslagen en software opdraait. De SIP server verwerkt en beheert alle gesprekken die via de telefooncentrale worden gevoerd.

Een SIP Server:

  • Start en beëindigt de gesprekken die je voert.
  • Verwerkt alleen SIP-data. Dit zijn je telefoongesprekken die in kleine datapakketjes worden verzonden. Hoe dit precies werkt vertellen we in ons blog ‘Wat is SIP?’.
  • Zorgt ervoor dat je gesprekken in de wacht kan zetten en kan doorverbinden naar je collega’s.
  • Maakt telefoneren met allerlei apparaten via het internet mogelijk. Denk aan je vaste VoIP telefoon of telefoneer via een softphone op je laptop of bel extern via MS Teams, het kan allemaal met één vast nummer.
VoIP bellen met een telefooncentrale in de cloud

Onze statistieken

LanTel SIP in cijfers...
  • 850k+
    Gesprekken per maand
  • 100%
    Gratis onderling bellen
  • >15%
    Lagere kosten
VoIP bellen via SIP trunks
Wij helpen je graag

Geïnteresseerd in
SIP Trunking van LanTel?

Maak jouw LanTel Cloud compleet

De LanTel Cloud bestaat in totaal uit vijf onderdelen die samen zorgen voor een optimale bereikbaarheid.
Combineer de onderdelen, gebruik wat je nodig hebt en het beste past bij jouw organisatie.

Afspraak maken

Wij zijn van maandag t/m vrijdag
van 08:30 tot 17:00 bereikbaar
via telefoonnummer 078 – 630 55 55
of mail naar info@lantel.nl

LanTel logo wit
Dudokplein 222
3315 KH Dordrecht
KVK: 24342138