LanTel SIP
LanTel SIP
Met LanTel SIP regelen wij je telefoonnummers en zorgen wij ervoor dat jij met deze nummers bereikbaar bent. Het is een dienst die niet zo makkelijk uit te leggen is omdat het niet tastbaar is. In de cloud vindt er een registratie plaats tussen en je virtuele telefooncentrale en je ‘SIP trunk‘. Het is een goedkeur dat je kan VoIP bellen met jouw telefoonnummers. En wat VoIP bellen is? Dat wordt ook wel bellen via internet genoemd.
Van de term SIP Trunk krijg je waarschijnlijk een groot vraagteken boven je hoofd. Een SIP trunk is de telefoonlijn via een internetverbinding waarmee je vanuit de virtuele telefooncentrale in de cloud naar buiten belt. Voordat een verbinding tot stand komt controleert SIP heel snel drie zaken om goedkeur te geven dat jij kan bellen. Dit zijn 1) je login-gegevens die je toegang geven om te bellen. 2) Het aantal gesprekskanalen (SIP-trunks) die je tot je beschikking hebt. 3) De telefoonnummers die van jou zijn.
Op het moment dat jij belt of gebeld wordt, vindt er een registratie plaats. De LanTel SIP controleert of alle drie de punten kloppen en geeft je goedkeur om te bellen. Dit gebeurt allemaal in een fractie van een seconde, zonder dat je er iets van merkt. Dit alles te samen van bellen via je SIP Trunk in de cloud heet VoIP bellen, het bellen via internet.
LanTel levert verschillende soorten telefoonnummers. Van regionale- (010-020) tot 0800- nummers. Nummerbehoud is bij overstappen uiteraard ook mogelijk.
Meer over telefoonnummersEen SIP-kanaal is te vergelijken met een "traditionele” telefoonlijn. Alleen nu bepaald de capaciteit van je internetverbinding hoeveel gesprekslijnen er beschikbaar zijn.
Meer over SIP-kanalenEen internetverbinding is nodig voor het transporteren van de telefonie. Welke verbinding van toepassing is hangt af van verschillende factoren.
Meer over bellen via internetJe telefooncentrale zal vroeg of laat verplaatst worden naar de cloud. Maar jij hebt nog een goed werkende centrale op locatie, kan je dan overstappen op het VoIP bellen? Ja dat kan. Je hoeft dus niet direct afscheid te nemen van je telefooncentrale en je analoge telefoontoestellen. Dit kunnen wij met LanTel SIP ook verzorgen.
Wanneer je volledig overgaat op cloud telefonie, heb je nieuwe IP-telefoontoestellen nodig. Deze staan direct in verbinding met de cloud. Analoge toestellen zijn hier niet voor geschikt. Wij kunnen met LanTel SIP via je telefooncentrale verbinding maken met de cloud. Met behoud van je apparatuur kan je dus over naar bellen via het internet. Dit noemen wij een hybride oplossing.
Of een hybride oplossing de beste (lees: goedkoopste) is, hangt af van verschillende factoren. Omvang van je organisatie en afschrijving van je telefooncentrale op locatie zijn daar voorbeelden van. Onze ervaring leert wel dat volledig overstappen naar de cloud, in een vast bedrag per maand model, de beste oplossing is.
De LanTel Cloud bestaat in totaal uit vijf onderdelen die samen zorgen voor een optimale bereikbaarheid.
Combineer de onderdelen, gebruik wat je nodig hebt en het beste past bij jouw organisatie.
Integreer je mobiele telefonie in je vaste telefonieomgeving.
Vast mobiel integratieWij zijn van maandag t/m vrijdag
van 08:30 tot 17:00 bereikbaar
via telefoonnummer 078 – 630 55 55
of mail naar info@lantel.nl
Dudokplein 222
3315 KH Dordrecht
KVK: 24342138
Geef je wensen aan ons door voor een passende aanbieding, stel een vraag of doe een voorstel om een afspraak te maken.
Binnen één werkdag mag je een reactie van ons verwachten.