LanTel SIP

Zakelijk bellen met LanTel SIP

Panorama Mobile

Bereikbaar dankzij LanTel SIP

Met LanTel SIP regelen wij je telefoonnummers en zorgen wij ervoor dat jij met deze nummers bereikbaar bent. Het is een dienst die niet zo makkelijk uit te leggen is omdat het niet tastbaar is. Met LanTel SIP vindt er een registratie plaats tussen je ‘SIP Trunk’ en je virtuele telefooncentrale. Het is een goedkeur dat je kan bellen met jouw telefoonnummers.

Dat waren waarschijnlijk termen waar je een groot vraagteken van boven je hoofd krijgt. Je SIP Trunk bevindt zich net als je telefooncentrale in de cloud. In deze ‘trunk’ staan je 1) login-gegevens die je toegang geven om te bellen. 2) Het aantal gesprekskanalen (SIP-kanalen) die je tot je beschikking hebt. 3) De telefoonnummers die van jou zijn.

Op het moment dat jij belt of gebeld wordt, vindt er een registratie plaats. De SIP Trunk controleert of alle drie de punten kloppen en geeft je goedkeur om te bellen. Dit gebeurt allemaal in een fractie van een seconde, zonder dat je er iets van merkt. Dit alles te samen van bellen via je SIP Trunk in de cloud heet VoIP-bellen, het bellen via internet.

Benodigdheden voor VoIP-Bellen
  • Telefoonnummers

    LanTel levert verschillende soorten telefoonnummers. Van regionale- (010-020) tot 0800- nummers. Nummerbehoud is bij overstappen uiteraard ook mogelijk.

    Meer over telefoonnummers
  • SIP-kanalen

    Een SIP-kanaal is te vergelijken met een "traditionele” telefoonlijn. Alleen nu bepaald de capaciteit van je internetverbinding hoeveel gesprekslijnen er beschikbaar zijn.

    Meer over SIP-kanalen
  • Internet

    Een internetverbinding is nodig voor het transporteren van de telefonie. Welke verbinding van toepassing is hangt af van verschillende factoren.
    Meer over internet

    Meer over internet

Is mijn bestaande telefooncentrale geschikt voor internet bellen?

Je telefooncentrale zal vroeg of laat verplaatst worden naar de cloud. Maar jij hebt nog een goed werkende centrale op locatie, kan je dan overstappen op het VoIP bellen? Ja dat kan. Je hoeft dus niet direct afscheid te nemen van je telefooncentrale en je analoge telefoontoestellen. Dit kunnen wij met LanTel SIP ook verzorgen.

Wanneer je volledig overgaat op cloud telefonie, heb je nieuwe IP-telefoontoestellen nodig. Deze staan direct in verbinding met de cloud. Analoge toestellen zijn hier niet voor geschikt. Wij kunnen met LanTel SIP via je telefooncentrale verbinding maken met de cloud. Met behoud van je apparatuur kan je dus over naar bellen via het internet. Dit noemen wij een hybride oplossing.

Of een hybride oplossing de beste (lees: goedkoopste) is, hangt af van verschillende factoren. Omvang van je organisatie en afschrijving van je telefooncentrale op locatie zijn daar voorbeelden van. Onze ervaring leert wel dat volledig overstappen naar de cloud, in een vast bedrag per maand model, de beste oplossing is.

Onze statistieken

LanTel SIP in cijfers...
  • 850k+
    Gesprekken per maand
  • 100%
    Gratis onderling bellen
  • >15%
    Lagere kosten

Wij helpen je graag

Geïnteresseerd in
cloud telefonie?
Maak jouw LanTel Cloud compleet

De LanTel Cloud bestaat in totaal uit vijf onderdelen die samen zorgen voor een optimale bereikbaarheid.
Combineer de onderdelen, gebruik wat je nodig hebt en het beste past bij jouw organisatie.

  • 1. LanTel Connect

    Selecteer het beste internet voor je telefonie.

    Naar LanTel Connect
  • 3. LanTel Hosted

    Kies je telefooncentrale in de cloud met heel veel functies.

    Naar LanTel Hosted
  • 4. LanTel Mobiel

    Integreer je mobiele telefonie in je vaste telefonieomgeving.

    Naar LanTel Mobiel
  • 5. LanTel Service

    Kies voor 24/7 ondersteuning op jouw telefonieoplossing.

    Naar LanTel Service
Afspraak maken

Wij zijn van maandag t/m vrijdag
van 08:30 tot 17:00 bereikbaar
via telefoonnummer 078 – 630 55 55
of mail naar info@lantel.nl


Pieter Zeemanweg 57
3316 GZ Dordrecht
KVK: 24342138