Een term die je vaak tegenkomt in het telefonielandschap is PBX. Wat deze afkorting betekent en waar het voor wordt gebruikt, vertellen we je in dit blog.
Lees verder
Hosted telefonie, hosted voice en hosted VoIP: het zijn drie verschillende benamingen voor één en hetzelfde, namelijk een telefooncentrale in de cloud. Maakt een bedrijf hier gebruik van, dan bellen de medewerkers via het internet. Telefoongesprekken lopen hierbij in plaats van een traditionele analoge of ISDN-2 verbinding, via een IP-netwerk. Dat is waar IP in VoIP voor staat: Voice over IP. Hoe hosted VoIP werkt en wat de voordelen zijn, lees je hier.
Geschreven door:
Willem Graste
Eerst even dit: een telefooncentrale handelt binnenkomende en uitgaande telefoongesprekken af. Bel je naar een bedrijf, dan hoor je bijvoorbeeld vaak eerst een keuzemenu, die je naar de juiste afdeling leidt. Dat betekent minder werk voor de receptionist, en minder wachttijd voor de beller. Zo’n telefooncentrale kan in de vorm van een kast op de bedrijfslocatie staan, maar kan sinds een aantal jaar in een datacenter in de cloud staan: een hosted VoIP telefooncentrale. In dit geval zijn telefoonnummers en gebruikers gekoppeld aan een IP-toestel, waardoor ze vanuit andere locaties in het land (dus ook thuis) kunnen werken en niet fysiek op kantoor aanwezig hoeven te zijn.
Hosted VoIP biedt nog meer voordelen:
De komst van hosted VoIP maakt steeds meer mogelijk als het gaat om gemak en efficiënt werken. Je VoIP telefooncentrale staat zoals gezegd in de cloud en is daarmee digitaal. Hierdoor kan je andere softwarematige programma’s met je hosted telefonie oplossing koppelen.
Denk hierbij aan het koppelen van je CRM-systeem aan je telefonie. Bij telefonie voor huisartsen heet dit een huisartsen informatiesysteem (HIS). Met deze koppeling kan je zien wie je belt en met een pop-up kan je direct het klantdossier en een agenda voor het maken van een afspraak openen. Met een klik op elk nummer op je beeldscherm bel je direct uit, deze extra functionaliteit heet click-to-dail. De koppeling levert je tijdswinst op en een hoop gemak.
Vele organisaties zijn gebruik gaan maken van Microsoft Teams. Dit is voor een groot deel gericht op de interne communicatie en samenwerking tussen medewerkers. Veel extern communicatie blijft telefonisch verlopen. Bij het vele flexibel (thuis)werken is de telefonische bereikbaarheid nog altijd een uitdaging, tot voorkort. Wij kunnen je Teams omgeving aan je hosted VoIP centrale koppelen zodat je kan bellen via Microsoft Teams. Hiermee heb je één platform voor al je communicatie.
Wil je meer weten over hosted VoIP en de mogelijkheden die het biedt, of heb je vragen over onze oplossingen? Vul dan onderstaand formulier in en dan nemen wij binnen één werkdag contact met je op.
Wij zijn van maandag t/m vrijdag
van 08:00 tot 17:00 bereikbaar
via telefoonnummer 078 – 630 55 55
of mail naar info@lantel.nl
Dudokplein 222
3315 KH Dordrecht
KVK: 24342138