De voordelen van SIP bellen
Telefonie in de cloud bestaat al een tijdje en daarmee ook SIP bellen. De nieuwigheid is er inmiddels wel vanaf. Met SIP zijn we er zeker op vooruit gegaan als we het vergelijken met bellen op de oude en traditionele manier. Het heeft ons de volgende voordelen gebracht:
- Lagere kosten: Gesprekken voeren via SIP is goedkoper, zeker als het gaat om internationale gesprekken.
- Schaalbaarheid: Het is heel makkelijk om je capaciteit aan te passen. Komen er werknemers bij of gaan er werknemers weg? Je kan maandelijks op en afschalen. Zo betaal je nooit te veel en alleen voor wat je nodig hebt.
- Internet en bellen: Wij adviseren om voor internet en bellen een aparte verbinding te gebruiken. Zo ben je verzekerd van een hoge spraakkwaliteit. Bij kleinere organisaties met een goede internetverbinding en voldoende bandbreedte is het mogelijk om te bellen via internet over dezelfde verbinding.
- Gratis bellen: Bestaat je onderneming uit meerdere vestigingen, dan kan je via je eigen dataverbinding met elkaar bellen. Hier zijn dan geen kosten aan verbonden.
SIP maakt Unified Communications mogelijk
SIP regelt niet alleen het kunnen bellen met je vaste IP telefoontoestel. Het zorgt er ook voor dat je gesprekken kan voeren via je laptop, PC, tablet en mobiele telefoon. Dit kan door een softphone te installeren op deze apparaten. Softphones zijn vaak onderdeel van een Unified Comminications applicatie waarmee je kan videobellen, chatten, mailen en bestanden kan delen.
Met LanTel Cloud kan jij met SIP VoIP bellen
Binnen onze totaaloplossing, de LanTel Cloud, is Lantel SIP het onderdeel waar wij regelen dat je via SIP kan VoIP bellen. Om gebeld te kunnen worden heb je natuurlijk telefoonnummers nodig. Dit regelen wij ook voor je onder LanTel SIP. Of het nu gaat om nummerbehoud bij een overstap naar een cloud oplossing of een nieuw 085 nummerblok.
Laten we kennismaken
Hebben we je vraag ‘wat is SIP?’ niet geheel kunnen beantwoorden? Of heb je interesse in onze telefonieoplossing in de cloud, neem dan contact met ons op. We hebben altijd een passende telefonieoplossing voor jouw organisatie. Wij werken namelijk met meerdere telefonieplatformen. Je kan contact met ons opnemen via 078-630 55 55 en sales@lantel.nl of vraag direct een offerte aan.
Vraag een offerte aan
FAQ FAQ Wat is SIP?
Wat is SIP bellen?
De term SIP staat voor ‘Session Initiation Protocol’. Dit is een internationaal protocol waarin is bepaald hoe spraakdata verzonden dient te worden over het internet. SIP bellen is dus eigen “bellen via het internet”. Met de werking van SIP maken providers het mogelijk om een telefoongesprekken te voeren. Het brengt ook multimediagesprekken met meerdere personen tot stand zoals videobellen. Ook kan SIP communiceren met het traditionele telefonie netwerk.
Wat is een SIP Trunk?
SIP Trunks zijn de nieuwe telefoonlijnen, ook wel SIP-kanalen genoemd. Deze telefoonlijn loopt over een internetverbinding. Hoeveel gesprekken er gelijktijdig gevoerd kunnen worden is nu afhankelijk van de beschikbare bandbreedte en/of licenties. Dit is zelden een beperking want met een gemiddelde verbinding kan je 25 tot 30 gesprekken tegelijkertijd laten plaats vinden.
Wat zijn de voordelen van SIP bellen?
SIP bellen brengt diverse voordelen met zich mee. Zo is gesprekken voeren via SIP goedkoper en is het heel makkelijk om je capaciteit aan te passen. Bellen is zelfs gratis via je eigen dataverbinding binnen je bedrijf.