De Avaya IP Office, de telefooncentrale van Avaya
De Avaya telefooncentrale heeft de naam Avaya IP Office gekregen. De ‘IP’ in de naam verraadt al dat het gaat om een communicatieoplossing via het internet. Het is een cloud telefonieoplossing die erg gebruiksvriendelijk en betrouwbaar is.
Avaya IP Office is een complete oplossing voor telefonie, chatten en Unified Communications. Het is een centrale met vele uitgebreide mogelijkheden zoals callcenter functionaliteiten en er zijn integraties mogelijk, zoals met je CRM-pakket of het extern bellen via MS Teams.
Wat maakt de Avaya telefooncentrale bijzonder?
De Avaya telefooncentrale onderscheidt zich ten opzichte van andere oplossingen door de functionaliteiten die zij zelf hebben ontwikkeld. Andere systemen hebben vergelijkbare mogelijkheden, alleen werkt het bij Avaya allemaal net iets makkelijker. We geven je een aantal voorbeelden.
Alles ingeregeld met Avaya Voicemail Pro
Met Avaya Voicemail Pro heb je de volledige vrijheid bij het inrichten van een automatisch tijdschema, waarmee je de bereikbaarheid van je organisatie regelt. Van dit schema kan afgeweken worden in geval van een vrije middag, feestdag, vakantie of een calamiteit. Gebruikers van de Avaya telefooncentrale kunnen zelf eenvoudig meldteksten beluisteren, opnieuw inspreken en activeren, zonder tussenkomst van onze LanTel Servicedesk.
Binnen Avaya Voicemail Pro kan je op maat gemaakte meldteksten genereren voor de bellers die in de wachtrij staan. Denk hierbij aan de positie in de wachtrij, de schatting van de gemiddelde wachttijd en de keuze voor bellers om terug te gaan naar het keuzemenu. Met de laatste optie kan de beller doorverbonden worden naar een andere afdeling/belgroep óf heeft de beller de optie om een terugbelverzoek in te dienen. Op het gewenste tijdstip kan jij dan contact opnemen met de beller.
Alles onder controle met Avaya SoftConsole
Wanneer er in jouw organisatie een receptioniste werkzaam is, of in het geval van een huisartsenpraktijk een assistente, dan is Avaya SoftConsole een “must-have”. Met deze add-on op je Avaya telefooncentrale krijgen receptionisten en assistentes live inzicht in het aantal bellers en de bereikbaarheid van alle collega’s.
Inzicht in al je telefonieverkeer met Avaya Call Reporting
Avaya Call Reporting is een krachtig rapportage pakket dat je inzicht geeft in al het belverkeer dat via je Avaya telefooncentrale verloopt. Het is een ideale tool om de bezetting van personeel te plannen. Dat is handig wanneer er piekmomenten zijn in het belverkeer. Denk aan de ochtenden bij huisartspraktijken waar er op dat moment veel wordt gebeld voor afspraken.
Bij Avaya Call Reporting zit een uitgebreid Wallboard inbegrepen. Dit is met name voor callcenters en afdelingen zoals de klantenservice handig. Met het Wallboard kan je relevante informatie tonen zoals het aantal afgehandelde gespreken, het aantal wachtenden, de gemiddelde gespreksduur en andere informatie. Hoe dit getoond wordt, kan volledig op maat gemaakt worden.