Telefonie neem je tegenwoordig af als een dienst. Hoe je hier het beste VoIP abonnement voor vindt vertellen we je in ons blog aan de hand van vijf tips.
Lees verder
Als specialist in telefonie voor de eerstelijnszorg heeft LanTel een partnerschap met E-Zorg. Door deze samenwerking is het mogelijk om telefonie over de betrouwbare en beveiligde verbinding van E-Zorg te laten lopen. Hoe dit precies in zijn werk gaat en welke voordelen telefonie via je E-Zorg verbinding heeft vertellen we in dit blog.
Geschreven door:
Willem Graste
Het netwerk van E-Zorg is een goed beveiligd en gesloten netwerk. Het merendeel van de Nederlandse (eerstelijns)zorg maakt er gebruik van. Hierdoor kan er op een veilige manier met elkaar worden gecommuniceerd en (patiënten)informatie worden uitgewisseld. Het is een betrouwbaar netwerk omdat het continu wordt bewaakt en gemonitord. Zo zorgt E-Zorg ervoor dat het netwerk vrij blijft van virussen, malware, hackers en DDOS aanvallen. Als zorgverlener heb je binnen het netwerk toegang tot vele zorgapplicaties. Denk hierbij aan HIS voor huisartsen, AIS voor apothekers en de E-Zorg Webmail.
Wanneer je nog geen cloud telefonie hebt en daarnaar overstapt dan bespaar je direct flink met telefonie via je E-Zorg verbinding. Voor het aanleggen van een internetverbinding betaal je namelijk hoge aanlegkosten. Je E-Zorg verbinding ligt er al, de eenmalige aanlegkosten hou je mooi in eigen zak.
Had je al cloud telefonie, dan kan je de oude internetverbinding voor telefonie opzeggen. Die heb je niet meer nodig. In vele gevallen zal dit resulteren in een kostenbesparing. En zoals gezegd, de verbinding ligt er al. Je nieuwe telefonieoplossing kunnen wij nu nog sneller leveren.
Samen met E-Zorg kunnen we je verbinding analyseren. Over een gelopen periode kijken hoe jouw organisatie gebruik heeft gemaakt van de bandbreedte van je verbinding. Met deze informatie kunnen wij bepalen wat de beste manier is om je telefonie over de bestaande E-Zorg verbinding te laten lopen. Hierin zijn twee opties mogelijk.
Wanneer er voldoende bandbreedte beschikbaar is, dan kan dit met een zogeheten VLAN. De bandbreedte wordt dan gebruikt voor internet en bellen. Wanneer de bandbreedte niet voldoende is, dan kan deze vergoot worden. We willen altijd een hoge spraakkwaliteit en uitstekende bereikbaarheid kunnen garanderen. Met het vergroten van de bandbreedte verhoog je direct de internetsnelheid van je E-Zorg verbinding. Hierdoor zullen je huidige applicaties sneller werken omdat informatie sneller wordt opgehaald en verstuurd over je verbinding. Met het vergroten van je bandbreedte sla je dan gelijk twee vliegen in één klap.
De tweede optie is iets ingewikkelder maar zorgt ervoor dat je bestaande verbinding twee ‘kanalen’ krijgt. Eén voor je internet en de andere speciaal voor telefonie. De term voor zo’n kanaal in je verbinding is ‘Ethernet Virtual Circuit’, afgekort; een EVC. Telefonie krijgt dan een volledig eigen stukje bandbreedte en heeft dus niks met het internet gedeelte te maken. Er is dan altijd voldoende ruimte gereserveerd voor een optimale telefonische bereikbaarheid. Dit zou een uitkomst kunnen zijn wanneer de snelheid van de verbinding niet kan worden vergroot en de verbinding al zwaar wordt belast voor internet doeleinden.
Het is mogelijk dat je een ‘mobiele back-up’ op je E-Zorg verbinding hebt. Dit houdt in dat wanneer je originele verbinding een storing heeft je internet overschakelt naar 4G via je router. Hierdoor blijf je altijd verbonden met het E-Zorg netwerk. Je blijft toegang houden tot alle applicaties, je E-Zorg Webmail en het internet. Hierdoor kan je altijd door blijven werken. Wanneer de storing verholpen is dan schakel je weer terug naar de originele verbinding.
Wanneer je telefonie via je E-Zorg verbinding verloopt profiteer je direct met je telefonie van deze 4G back-up. Je telefonie blijft dan ook ‘in de lucht’. Zo heb je één keer kosten die voor twee toepassingen wordt gebruikt. Heeft jouw praktijk dit niet? Dan kan je mobiele back-up aanvragen via de website van E-Zorg of wij nemen het verzoek uit handen en stemmen dit af met E-Zorg.
De periode van corona heeft er bij veel organisaties toe geleid dat medewerkers de mogelijkheid moeten hebben om vanuit huis te werken. Bijvoorbeeld in het geval dat iemand in quarantaine moet omdat hij/zij of een gezinslid corona heeft. Of er is geen oppas voor de kinderen die niet naar school kunnen. Vaak is iemand gewoon in staat om thuis door te werken. Het is dan fijn dat je vanuit huis bij het systeem kan en gebruik kan blijven maken van je HIS en applicaties zoals E-Zorg Webmail. Dit valt allemaal te regelen met E-Zorg Remote Access.
Met E-Zorg Remote Access maak je vanuit huis een veilige VPN-verbinding met de praktijk. Via een laptop of pc kan je zo inloggen en bij je E-Zorg Webmail en andere applicaties. Om volledig thuis te kunnen werken heb je alle gemakken van je telefonieoplossing nodig zoals je dat gewend bent. Samen met E-Zorg kunnen wij je E-Zorg Remote Access en je telefonie regelen. Dit kunnen we met het gebruik van softphones of een vast toestel die je alleen maar thuis hoeft aan te sluiten. Via de internetverbinding log je dan in op de telefonieomgeving en werk je zonder beperkingen en precies zoals op de praktijk.
Telefonie via het internet maakt flexibel werken heel gemakkelijk. Het is in de tijden van corona de oplossing om als assistente vanuit huis te werken en als huisarts declarabel te blijven voor telefonische spreekuren. Ons lijkt het verstandig om ingespeeld te zijn op het thuiswerken. Denk aan één van de volgende situaties. Eens per jaar hebben we te maken met hevige sneeuwval waardoor de rit naar het werk wordt afgeraden. Een kind moet thuisblijven vanwege ziekte waardoor een personeelslid niet naar werk kan komen. Met onze telefonie en oplossing en E-zorg Remote Access blijft jouw praktijk draaien zoals je gewend bent. In de klantcase van GC Goverwelle lees je hoe zij hierop inspelen.
Als specialist in telefonie voor huisartsen, zorgcentra en zorggroepen helpen wij je graag met advies. Of het nu over telefonie via je E-Zorg verbinding is, makkelijk thuiswerken of een complete telefonieoplossing voor jouw organisatie. Neem direct contact met ons op via 078-630 55 55 of sales@lantel.nl of vraag direct een offerte via onderstaand formulier.
Wij zijn van maandag t/m vrijdag
van 08:00 tot 17:00 bereikbaar
via telefoonnummer 078 – 630 55 55
of mail naar info@lantel.nl
Dudokplein 222
3315 KH Dordrecht
KVK: 24342138
Geef je wensen door voor een passende aanbieding, stel een vraag of doe een voorstel voor een afspraak.
Wij zullen je bericht binnen één werkdag beantwoorden.