In de oriënterende fase in hun zoektocht naar een nieuwe en betere telefonieoplossing kwam Gezondheidscentrum Goverwelle uit bij LanTel. “Jullie werden door de gezondheidsgroep van Stichting Zonboog aanbevolen” vertelt Jolanda Werver. Zij is centrumassistente bij GC Goverwelle, een gezondheidscentrum in Gouda. Zij werken inmiddels enkele weken met de cloud telefonieoplossing die wij hebben opgeleverd.
GC Goverwelle, alles onder één dak
Bij het gezondheidscentrum werken in totaal 56 mensen. Je kunt hier terecht bij verschillende zorgaanbieders zoals een diëtiste, psychologen en een acupuncturist. Het grootste deel van de zorgverleners is werkzaam bij de praktijk voor (kinder)fysiotherapie, de apotheek of de huisartsenpraktijk. Deze laatste drie maken samen gebruik van de telefonieomgeving.
Met deze klantcase zoomen wij in op de huisartsenpraktijk waar in totaal zeven huisartsen, negen assistenten en vier praktijkondersteuners werkzaam zijn. Jolanda, die als assistente veel met de telefonieoplossing werkt, kan als geen ander over het gebruik en de functionaliteiten van deze private cloud oplossing vertellen.
Een koppeling met Medicom
Bij GC Goverwelle werken ze met de nieuwe Medicom koppeling. Wanneer een patiënt belt, verschijnt er een pop-up op het computerbeeldscherm, waarna de assistent het patiëntdossier kan openen. “Voorheen vroeg je de beller om zijn naam en geboortedatum om het juiste dossier erbij te zoeken. Dit vragen we nu nog steeds, alleen heb je deze gegevens al direct op je scherm staan” aldus Jolanda.
Verder vertelt ze het volgende over de koppeling: “Het is heel fijn dat we nu met één klik op een telefoonnummer kunnen bellen. Na de klik belt je toestel naar het gekozen nummer. Het werkt eigenlijk met alle telefoonnummers op je scherm, zoals op websites. Dit levert natuurlijk tijd op, omdat we geen nummers meer in hoeven te toetsen, maar het werkt ook gewoon makkelijker en fijner.”
Een oplossing met meer functionaliteiten
De oude telefonieoplossing was niet zo uitgebreid als de cloud oplossing die we nu hebben, vertelt Jolanda. Binnen de nieuwe omgeving hebben ze de beschikking over een uitgebreide rapportage tool en maken ze gebruik van gespreksopname.
Piekmomenten inzichtelijk met rapportage
“Met de rapportage tool moet ik nog aan de slag” zegt Jolanda. Ze heeft er al wel naar gekeken. Zo heeft ze gezien dat ze onder andere inzicht heeft in de gemiddelde wachttijden en dat ze kan zien wanneer de piekmomenten zijn aan de telefoon. “Het is de bedoeling dat we met de rapportage tool onze bezetting gaan verbeteren. Daar hebben we over een iets langere periode data voor nodig om de piekmomenten inzichtelijk te krijgen.”
Met deze informatie kan je als praktijk op de drukke momenten ervoor kiezen om meerdere assistenten in te zetten. Aan de andere kant kan je ook zien of je op momenten overbezet bent. Op deze manier maak je handen vrij voor andere werkzaamheden.
Het bewaren van gesprekken
Bij GC Goverwelle hebben ze gekozen voor de functionaliteit van gespreksopname. Ze kunnen standaard tot 2500 uur aan gespreksduur bewaren. Deze gesprekken kunnen ze aan de hand van datum en tijd terugvinden. De redenen waarom ze voor deze functionaliteit hebben gekozen legt Jolanda uit: “Wij hebben voor deze functie gekozen zodat we dit kunnen gebruiken voor trainingsdoeleinden. Medewerkers die net beginnen of in opleiding zijn kunnen we dan coachen. Het is ook handig wanneer we telefonisch een klacht ontvangen, we kunnen dan op een later moment nog terugluisteren wat er precies gezegd is”.
Makkelijk thuiswerken als iemand in quarantaine moet
Met de nieuwe oplossing kunnen de assistenten van GC Goverwelle heel gemakkelijk thuiswerken. Jolanda zelf heeft een vaste thuiswerkplek ingericht met een vast toestel. Ze kan vanuit huis precies werken zoals op de praktijk, met behoud van alle functionaliteiten.
Verder vertelt ze dat ze goed voorbereid zijn wanneer een andere collega in quarantaine zou moeten. “We hebben twee laptops die helemaal ingericht zijn om thuis te kunnen werken. Met een veilige verbinding kunnen we hiermee inloggen op ons systeem en beschikken we gewoon over Medicom. Vanuit LanTel hebben we twee losse toestellen. Die sluit je thuis aan, je logt in op het toestel en je bent klaar om te werken zoals je gewend bent op de praktijk”.