Bij een VoIP provider kan je met je organisatie terecht voor het afnemen van zakelijke telefonie. In dit artikel vertellen wij wat een VoIP provider precies is, waarom je een VoIP provider nodig hebt, wat LanTel als VoIP provider te bieden heeft en hoe je op zoek gaat naar de beste VoIP provider. In Nederland zijn er namelijk een hele hoop VoIP providers. Dus ben je op zoek naar een nieuwe telecompartner? Lees dit stuk dan aandachtig. Met alle tips die wij je geven, vind jij de beste VoIP provider voor jouw organisatie. Misschien zijn wij het wel, dan ben je gelijk klaar met zoeken.
Wat is een VoIP provider?
Een VoIP-provider is een bedrijf dat Voice over Internet Protocol (VoIP)-diensten levert aan het bedrijfsleven. VoIP stelt gebruikers in staat om spraak- en multimediaberichten via internet te verzenden en te ontvangen in plaats van via traditionele telefoonlijnen. Kort gezegd is VoIP bellen via het internet. Wil je eerst alles weten over VoIP? Lees dan ons blog “Wat is VoIP”.
Simpel gezegd: een VoIP provider levert telefoniesystemen. Tegenwoordig is dit een dienst in de cloud, aangezien het telefoneren via het internet verloopt. Elke provider heeft weer zijn eigen systeem met zo zijn sterke en minder sterke punten met daarbij ook weer een ander prijskaartje.
Waarom heb je een VoIP provider nodig?
Om deze vraag te beantwoorden kunnen we beter vragen; kan je zelf een VoIP systeem installeren en inrichten voor je organisatie? Het antwoord is ja dat kan, maar zonder goede kennis en kunde gaat het nooit goed werken.
Het opzetten van een VoIP telefoonsysteem omvat het kiezen van de juiste apparatuur, het configureren van netwerken, het opzetten van een firewall, het beheren van de kwaliteit van de dienstverlening (QoS) en het oplossen van eventuele technische problemen die zich voordoen.
Daarnaast is het bouwen van een eigen VoIP systeem tijdrovend en technisch complex, dus kan het lastig zijn voor organisaties die niet over de nodige technische expertise beschikken. Bovendien vereist het onderhoud van een zelfgebouwde VoIP-oplossing veel tijd en middelen om te zorgen dat de software en apparatuur up-to-date en veilig zijn.
Het bos van VoIP providers
Een VoIP provider heeft uiteraard wel alle kennis en kunde in huis om een goed VoIP telefooncentrale te leveren en deze voor je te beheren. Voor hen is het plug en play. Binnen no-time regelen ze dat je optimaal bereikbaar bent, maar zoals met veel diensten is er veel verschil in kwaliteit, prijs en service. Sommige providers werken met goede basis oplossingen. Deze hebben vaak een goede prijs, maar als je een wat grotere onderneming hebt, zal deze oplossing niet toereikend zijn. Anderen lopen te koop met de nieuwste snufjes, functionaliteiten, integraties en handige apps. Voor grote bedrijven waar maatwerk gewenst is zou dit weer een betere VoIP provider zijn.
We kunnen niet voor andere VoIP providers spreken, dus vertellen we je kort waarin LanTel opvalt in het grote Nederlandse bos van VoIP providers
Waarin LanTel zichzelf onderscheidt als VoIP Provider
LanTel heeft ruim 25 jaar ervaring als het aankomt op zakelijke telefonie. We hebben een trouw klantenbestand en krijgen er jaarlijks nieuwe klanten blij. We doen dit met een mix van een aantal belangrijke punten. Op elk punt zijn wij niet de enige, wel één van de weinige. In de combinatie van de punten zijn we misschien wél de enige.
Meerdere telefonieplatformen
Veel VoIP providers werken met één vast telefonieplatform. Ze zijn daarin gespecialiseerd of hebben daarin goede afspraken met de leverancier van het platform. LanTel heeft een portfolio met meerdere telefoniesystemen. Wij hoeven daarom een klant niet naar onze oplossing te praten en te sturen. Wij brengen goed in kaart wat de wensen en behoeften zijn en kunnen altijd de best passende oplossing bieden. Wanneer jouw organisatie verandert, denk aan het groeien of krimpen in werknemers of het openen van een extra locatie, kan je bij ons altijd overstappen naar een oplossing die dan beter bij je past.