Het biedt nog meer flexibiliteit
MS Teams is ontwikkeld om met elkaar samen te werken. Het biedt de flexibiliteit om op verschillende manieren met je collega’s te communiceren, samen te werken en documenten te delen. Echter is Teams vooral gericht op de interne communicatie tussen medewerkers. Telefonie wordt nog steeds veelvuldig gebruikt voor externe communicatie. Met VoIP via Teams heb je al je communicatie op één plek.
Dit heeft als voordeel dat je kan bellen met en gebeld kan worden op je zakelijke VoIP nummer binnen Teams. Dat houdt in dat je gemakkelijk kan bellen via je laptop met een headset of via de Teams app op je mobiele telefoon. Waar je aan het werk bent, op kantoor, thuis of waar ook ter wereld, je bent altijd optimaal bereikbaar. Dat is de extra flexibiliteit die VoIP via Teams biedt.
Geavanceerde functies met Teams VoIP
Met VoIP via Teams integreer je alle onmisbare functies die een normale telefooncentrale in de cloud heeft in je Teams omgeving. Denk hierbij aan voicemail, doorschakelen, groepsoproepen, opname van gesprekken en routering van inkomende gesprekken. Het mooiste aan Teams VoIP vinden wij dat je nu écht kan zien of je collega’s wel of niet beschikbaar zijn of ze nu afgeblokt zijn in hun agenda, in een video meeting zitten of telefonisch in gesprek zijn. Binnen Teams wordt dat getoond met die kleine statusbolletjes bij de profielafbeeldingen van je contacten. Wanneer iemand telefonisch in gesprek is, zal met de koppeling hier een rood bezet bolletje te zien zijn.
Het is zelfs mogelijk om add-ons toe te voegen die ook gebruikt worden bij normale telefonieoplossingen. Denk hierbij aan uitgebreide rapportages, bedienposten voor receptionisten of een callcenter. Over die laatste add-on lees je alles in ons blog “Een Contact Center voor Teams telefonie”.