Microsoft Teams biedt voor bedrijven veel verschillende mogelijkheden. Met een MS Teams Dashboard kunnen diverse gegevens eenvoudig inzichtelijk worden gemaakt. Op die manier kan een leidinggevende via een dashboard precies zien waar zijn afdeling via Teams mee bezig is. Welke onderdelen van Teams worden veel gebruikt en op welke apparaten gebeurt dat? Daarnaast wordt ook de stabiliteit van de Teams verbindingen inzichtelijk. Zo krijg je meer inzicht in de werkwijze binnen het team, waardoor er effectiever en efficiënter gewerkt kan worden.
MS Teams Dashboard voor meer inzicht
Het MS Teams Dashboard is met name bedoeld om leidinggevenden van meer inzicht te voorzien. Harde data geven je meer inzicht in de manier waarop Teams binnen jouw organisatie wordt gebruikt. Het Dashboard laat bijvoorbeeld zien welke onderdelen van Teams gebruikt worden, maar ook wanneer de piekmomenten zijn. Je ziet hoelang het gemiddeld duurt om verbinding te maken met Teams, maar ook hoeveel slechte kwaliteit streams er tussen de verbindingen zitten. Dit soort informatie kan vervolgens gebruikt worden om de verbindingen te verbeteren en de kwaliteit binnen het bedrijf omhoog te brengen.
De vooruitgang van projecten in één oogopslag
Teams is gemaakt en ontwikkeld om goed samen te kunnen werken. Je kan 1-op-1 chatten of een video meeting met het hele bedrijf houden, bestanden delen en samenwerken in bestanden op hetzelfde moment, het gebruiken als intranet en complete projecten inplannen. Voor dat laatste kan je het Teams dashboard goed gebruiken. Door het maken van de juiste grafieken en diagrammen kan je snel zien hoe de vooruitgang en wat de status is van je projecten.
Teams dashboard voor Teams telefonie
Chatten jouw medewerkers bijvoorbeeld erg veel of is bellen via Microsoft Teams populairder? Veel organisaties hebben in de afgelopen periode telefonie in hun teams omgeving geïntegreerd. Daardoor kunnen zij met hun zakelijke nummer bellen en daarop gebeld worden binnen Teams. De nieuwste ontwikkeling op dit gebied is operator connect. Dit is een koppeling van Microsoft tussen Teams en geselecteerde telefonieplatformen. Wil je snel inzien hoe dit binnen je organisatie werkt en wordt gebruikt? Dan is hier ook een Teams dashboard voor te maken.
Een Teams Dashboard maken voor je telefonie kan eenvoudig met de add-on Contact Center voor Teams telefonie van Roger365.io. Met dit dashboard kan je jouw klantenservice of verkoopactiviteiten verbeteren en efficiënter laten verlopen. Met deze add-on kan je het belverkeer beter structureren en real-time data zien, zoals het aantal bellers dat in de wacht staat.