De deurintercom heeft een lange geschiedenis die teruggaat tot de vroege twintigste eeuw. Lees hier alles over de ontwikkeling van de deurintercom en hoe je deze kan integreren in je Teams omgeving.
Lees verderGeschreven door:
Willem Graste
Dat is de kop die we tegenkomen bij het Noord-Hollands Dagblad. Bij de NOS koppen ze met ‘Driekwart huisartsen kan geen praktijkruimte vinden of uitbreiden’, en volgens het AD maken ze zich in Gorinchem ook zorgen om het (te lage) aantal huisartspraktijken. Daar wordt te weinig rekening gehouden met voorzieningen bij nieuwbouw, waardoor huisartspraktijken niet verder kunnen groeien, terwijl ze het aantal patiënten wel zien groeien.
Uit een onderzoek van het LHV onder 1800 huisartsen geeft 77% aan dat ze problemen hebben als het op uitbreiden of het vinden van nieuwe locaties aankomt. Bijna de helft zegt dat ze geen nieuwe patiënten kunnen aannemen en 40% heeft niet eens de ruimte voor extra personeel of het opleiden ervan.
Het PCZ schrijft dat de bloeddruk hoog oploopt bij de Zeeuwse huisartsen. Ze zijn klaar met de vele administratieve regeltjes en allerlei wetten die vanuit Den Haag komen. Zij snappen dat regels natuurlijk nodig zijn, maar tegenwoordig zorgt het voor dubbel werk. En dat is niet ten gunste van de patiënt.
Je kan niet zomaar in iemands medisch dossier kijken. Dat is natuurlijk gewenst wanneer je wilt weten wat voor medicijnen iemand gebruikt. De patiënt moet vanwege de AVG elke zorgverlener toestemming geven om zijn/haar dossier in te kunnen zien. Het gevolg is dat assistentes veel tijd kwijt zijn om de juiste informatie te krijgen. Er wordt enorm veel gebeld met andere artsen of apothekers om bijvoorbeeld te vragen een recept van een medicijn door te sturen. Daar gaat echt heel veel tijd in zitten.
Met de telefonieoplossingen van LanTel kan een assistente die al het telefoonverkeer afhandelt, gewoon vanuit huis werken. Met een laptop of computer logt ze in op het systeem van de praktijk zodat ze bij alle informatie kan. Met een softphone of een vast VoIP toestel log je binnen een tel in op het telefoonsysteem van de praktijk. Er gaat geen enkele functionaliteit verloren, zoals je gewend bent wanneer je op de praktijk werkt. Je collega’s zie je niet in levenden lijve, maar je ziet heel goed of ze wel of niet in gesprek zijn en beschikbaar zijn voor een oproep.
Wanneer je binnen de praktijk kampt met ruimtegebrek zou dit de oplossing kunnen bieden. Assistentes zouden flexibeler vanuit huis kunnen werken. Iemand die parttime werkt zou vanuit huis moeiteloos de piekmomenten kunnen meedraaien. Een bijkomend voordeel is dat het voor de assistent reistijd/reiskosten scheelt.
Het is met onze oplossing zelfs mogelijk om met meerdere praktijken in de regio samen te werken. Een goede ruimte voor een complete praktijk is moeilijk te vinden, maar een ruimte waar meerdere assistentes kunnen werken vast niet.
LanTel kan samenwerkende praktijken met één centraal systeem met elkaar verbinden. Binnen dit centrale systeem is het weer mogelijk om een groep of verschillende groepen van praktijken te formuleren. Elke praktijk kan haar eigen telefonische afhandeling blijven doen. Met onze oplossing kan je de status van wachtrijen van andere praktijken met elkaar delen. Is het bij de één rustig, dan kan er direct bij de een andere praktijk waar het druk is geassisteerd worden.
Het delen van één telefoniesysteem heeft nog veel meer voordelen, waar je over kan lezen op onze pagina: Telefonie voor zorggroepen en zorgcentra.
Software en applicaties worden ontwikkeld om het leven makkelijker te maken. Je HIS pakket is hier een voorbeeld van. De telefoonmanagementsoftware van Aurora teleQ is een goed voorbeeld van een systeem dat je vooral veel tijdwinst oplevert en veel fijner laat werken als de druk binnen de praktijk echt zo hoog is dat het niet meer te houden is.
Het softwareprogramma teleQ van Aurora koppelen wij aan je telefoniesysteem. Met deze software krijg je de volledige controle over je inkomende telefoonverkeer. Je bepaalt zelf welke gesprekken er binnenkomen. De gesprekken waar je geen tijd voor hebt, krijgen te horen dat zij een terugbel afspraak in kunnen plannen. Deze terugbelacties worden ingepland op door jou aangegeven tijden.
Hoe teleQ precies werkt kunnen we niet kwijt in dit blog. Herken je iets in het volgende? Je patiënten ervaren lange wachttijden en de telefoons rinkelen aan de lopende band tijdens de piekmomenten. Verdiep je dan verder in Aurora teleQ.
Iets wat je tijdwinst op kan leveren is een koppeling met je HIS-pakket. Wanneer iemand belt met een nummer dat in het systeem staat, kan je via een pop-up direct het woonverband zien of direct het patiëntdossier openen. Dit levert je per gesprek zo’n 30 seconden tijdswinst op.
Wij kunnen deze koppeling op twee verschillende manieren voor je maken, waarvan de basiskoppeling echt meerwaarde biedt voor een kleine prijs. Je kan het bij LanTel drie maanden gratis testen. Meer informatie kan je vinden op onze pagina over HIS-Koppelingen.
LanTel is een van de weinige specialisten op het gebied van telefonie voor de eerstelijnszorg. Om je ervan te overtuigen dat onze telefonieoplossing met alle mogelijke add-ons zoals teleQ, de beste oplossing is, geven we graag een gratis demo op locatie. Voor het inplannen van een demo of het stellen van vragen kan je ons bereiken via 078-630 55 55, sales@lantel.nl of vul onderstaand formulier in. Dan nemen we contact met jou op.
Wij zijn van maandag t/m vrijdag
van 08:00 tot 17:00 bereikbaar
via telefoonnummer 078 – 630 55 55
of mail naar info@lantel.nl
Dudokplein 222
3315 KH Dordrecht
KVK: 24342138