Een praktijk zonder assistenten
In de praktijk werkt Carin samen met twee andere huisartsen, één in opleiding, twee praktijkverpleegkundigen, twee praktijkondersteuners GGZ en administratief ondersteunend personeel. “Het komt niet veel voor, maar wij hebben geen assistenten” vertelt Carin. Het is moeilijk om aan assistenten te komen, laat staan echt hele goede. Daarom hebben ze bij HAP Vogelenbuurt ervoor gekozen om zelf telefonische diensten te draaien. “Uit kwaliteitsoogpunt was dit de beste oplossing.” aldus Carin.
Inzicht wanneer het druk is
Bij HAP Vogelenbuurt maken ze gebruik van onze rapportagetool. “Deze tool gebruiken we vooral om inzicht te krijgen op welke momenten het druk is aan de telefoon. In die periodes zorgen we dan dat er twee personen ‘telefoondienst’ hebben. Zo kunnen we onze bezetting op de praktijk goed invullen.”
Veilig in een Private Cloud omgeving
Bij HAP Vogelenbuurt hebben ze een telefonie in een private cloud met een beveiligde verbinding. Dit was volgens Carin niet zo zeer een bewuste keuze. “We hebben ons hierin laten adviseren door LanTel, wij wisten hier weinig vanaf. Gezien de data die wij van patiënten beheren is het geen overbodige luxe om onze internetverbinding met de cloud te beveiligen. Zeker met het oog op AVG en de richtlijnen vanuit de LHV.”
Telefonie voor jouw huisartsenpraktijk
Ben je ook opzoek naar een nieuwe telefonieoplossing voor jouw praktijk, of wil je hier advies over inwinnen? Wij vertellen je graag wat we voor jullie kunnen betekenen. Vul onderstaand formulier in zodat we contact met je op kunnen nemen.
Neem contact met mij op
FAQ Hybride telefonie oplossing
Waarom is een hybride cloud oplossing relevant voor het behoud van bestaande bureautoestellen bij overstap naar cloud telefonie?
Een hybride cloud oplossing maakt het mogelijk om bestaande bureautoestellen te behouden bij de overstap naar cloud telefonie. Hierbij fungeert de lokale telefooncentrale als schakelpunt naar de nieuwe virtuele cloudcentrale, waardoor bestaande toestellen kunnen blijven werken.
Hoe zorgt de cloudoplossing ervoor dat praktijken eenvoudig kunnen opschalen?
Met cloud telefonie is opschalen eenvoudig. Praktijken kunnen nieuwe IP-toestellen direct via het internet met de cloud verbinden, waardoor geleidelijk aan alle toestellen kunnen worden vervangen en de lokale telefooncentrale niet meer nodig is.
Wat zijn enkele voordelen van het koppelen van zakelijke telefonie met andere communicatiemiddelen?
Het koppelen van zakelijke telefonie met communicatieplatforms zoals Microsoft Teams centraliseert alle communicatie binnen één applicatie, wat efficiëntie en samenwerking verbetert. Extern bellen via Teams stelt gebruikers in staat om binnen één omgeving te communiceren.