De deurintercom heeft een lange geschiedenis die teruggaat tot de vroege twintigste eeuw. Lees hier alles over de ontwikkeling van de deurintercom en hoe je deze kan integreren in je Teams omgeving.
Lees verderOndanks dat een oplevering per definitie een technische aangelegenheid is, is de techniek niet het belangrijkste aandachtspunt. Het belangrijkste is dat jouw organisatie er zo min mogelijk hinder van ervaart. Zeker wanneer het gaat om de bereikbaarheid van een huisartsenpraktijk of een volledig gezondheidscentrum.
Geschreven door:
Maurice Gorissen
Voordat we op locatie komen hebben wij een planning gemaakt voor de dag van implementatie. Deze bespreken wij bij aankomst. In grote lijnen zal de dag bestaan uit de volgende punten:
Samen met de medewerkers wordt een plan gemaakt om de migratie zo soepel mogelijk uit te voeren. Wij vinden het belangrijk dat er geen onzekerheid bestaat over wat er gaat gebeuren en wanneer.
Na het vaststellen van de planning en het plan van aanpak, zal de field engineer alle technische zaken voorbereiden. Hieronder valt het configureren en testen van de nieuwe internetverbinding, de netwerkswitch, de telefoontoestellen en eventueel de headsets.
Vaak maken medewerkers al vele jaren gebruik van één en hetzelfde telefoonsysteem. Een gloednieuw VoIP telefoonsysteem met een nieuwe werkwijze kan dan een bron van stress en onzekerheid zijn. Wij vinden het erg belangrijk dat jouw nieuwe telefoonsysteem niet alleen technisch goed in elkaar zit. Het is net zo belangrijk dat de medewerkers er met vertrouwen en plezier efficiënt mee kunnen werken.
Dit realiseren we door een duidelijke en interactieve training in het gebruik van de nieuwe VoIP telefoons en/of softphones, voordat de migratie plaatsvindt. Hierbij houden we rekening met de individuele snelheid van de medewerkers en geven we geduldig uitleg tot er zelfvertrouwen is in het gebruik van het systeem. Als naslagwerk zorgen we voor duidelijke en beknopte digitale handleidingen.
Direct na de migratie, wanneer de eerste bellers binnenkomen op het nieuwe telefoonsysteem, blijft de field engineer de medewerkers ondersteunen. Bij vragen of twijfel over hoe de toestellen werken, kan hij direct assisteren om het gesprek bijvoorbeeld in de wacht te zetten of door te verbinden. Tegen het einde van de dag is er nogmaals gelegenheid voor vragen en eventuele wijzigingen en evalueren we samen hoe de oplevering is verlopen.
Minimale hinder betekent dat we zorgen voor een zo kort mogelijke downtime. Hiermee bedoelen we dat de organisatie zo kort mogelijk telefonisch onbereikbaar is. Het zal je misschien verbazen dat dit in de regel maar enkele minuten is.
Dat het maar enkele minuten duurt, komt omdat wij jouw nieuwe VoIP telefooncentrale compleet ingericht opleveren. Dit doen wij in de dagen voor de implementatiedag. We testen het systeem grondig, zodat we het kant en klaar kunnen afleveren op jouw locatie. Wij hebben de volledige programmering op basis van het vooraf opgestelde nummerplan geconfigureerd. Alle keuzemenu’s en tijdsturingen zijn ingericht en professioneel ingesproken door één van de field engineers. Wanneer gewenst, kunnen deze ingesproken berichten door een eigen medewerker worden aangepast.
Om de downtime tijdens de migratie zo kort mogelijk te houden, proberen we altijd om het nieuwe telefoonsysteem te lanceren naast het oude. Dit betekent dat er tijdelijk twee telefoons op de bureaus staan. Daardoor blijft de downtime beperkt tot het verhuizen van de telefoonnummers door de providers. Dit duurt doorgaans slechts enkele minuten. Hierna komen oproepen direct binnen op de nieuwe telefoontoestellen.
Als er niet genoeg bekabeling is om alle oude en nieuwe toestellen gelijktijdig aan te sluiten, dan vervangen we de toestellen in fases. In dit geval zorgen we er dan voor dat belangrijke toestellen zoals die van de receptioniste/assistente als eerste operationeel zijn. Zodra de migratie is afgerond, worden de resterende oude toestellen zo snel mogelijk vervangen.
Vaak wordt er gekozen om de migratie tijdens de lunchpauze uit te voeren. Het is dan in de regel minder druk qua inkomende gesprekken. Als om een technische reden de downtime langer zal duren dan een paar minuten, kunnen oproepen worden doorgeschakeld naar een mobiele telefoon. Dit doen wij bijvoorbeeld voor de spoedlijn van een telefonieoplossing voor een huisartspraktijk.
Onze field engineers hebben vele jaren ervaring met organisaties in de eerstelijnszorg, het onderwijs en vele bedrijven in het MKB. Elke organisatie is uniek en doordoor ook elke oplevering van een VoIP telefoonsysteem. Om die reden zullen wij in samenwerking met jou altijd streven naar de best passende oplossing voor jouw organisatie en situatie.
Om je een beeld te geven, hebben we hier tot slot een voorbeeldplanning voor een organisatie met een lunchpauze van 12.00 tot 13.00:
Tijdstip | Werkzaamheden |
---|---|
08.00 – 08.30 | Aankomst van de field engineer |
08.30 – 08.45 | Bespreken van de planning en plan van aanpak |
08.45 – 11.30 | Technische voorbereiding, plaatsen van de telefoons |
11.30 – 12.00 | Interactieve toesteltraining groep 1 |
12.00 – 12.30 | Interactieve toesteltraining groep 2 |
12.30 – 13.00 | Migratie van de telefoonnummers + installeren van software |
13.00 – 13.30 | Ondersteunen van de medewerkers bij het eerste gebruik |
13.30 – 15.30 | Installeren van resterende telefoons en gebruikerssoftware |
15.30 – 16.00 | Ordenen van de bekabeling in de patchkast, afvoeren van oude apparatuur |
16.00 – 16.30 | Evaluatie van de dag met de medewerkers, tijd voor vragen en/of wijzigingen |
16.30 | Vertrek |
Een nieuw telefoonsysteem en daarmee de overstap naar LanTel is, zoals je hebt gelezen, zo gepiept en binnen een dag geregeld. Is jouw organisatie opzoek naar een nieuwe zakelijke telefonieoplossing? Vul het onderstaande formulier in of neem contact op met ons via 078-630 55 55 of sales@lantel.nl.
Wij zijn van maandag t/m vrijdag
van 08:00 tot 17:00 bereikbaar
via telefoonnummer 078 – 630 55 55
of mail naar info@lantel.nl
Dudokplein 222
3315 KH Dordrecht
KVK: 24342138