Telefonie neem je tegenwoordig af als een dienst. Hoe je hier het beste VoIP abonnement voor vindt vertellen we je in ons blog aan de hand van vijf tips.
Lees verder
Er zijn meerdere mogelijkheden om met je vaste nummer te bellen binnen je Microsoft Teams omgeving. Dit zijn Calling Plans, SIP Trunking, Direct Routing en Operator Connect. Wil je hier meer over weten? Lees dan ons blog bellen via Microsoft Teams’. Door telefonie te koppelen aan je MS Teams maak je er een compleet communicatieplatform van. Wij zullen je altijd het advies geven om je MS Teams aan je eigen telefonieomgeving te koppelen óf gebruik te maken van Operator Connect. Deze opties werken het meest ideaal. Met de optie Calling Plans en SIP trunking bel je via de telefooncentrale van MS Teams. Hiermee verlies je veel functionaliteiten en daarmee al het gemak dat je gewend was van je eigen telefooncentrale. Daarnaast is het beltarief veel duurder wat bij intensief gebruik zal resulteren in een hogere rekening.
In dit blog vertellen we je over de ‘beperkingen’ van het gebruik van de MS Teams telefooncentrale. We benoemen welke functionaliteiten er verloren gaan en waar je rekening mee dient te houden wanneer je toch voor deze optie kiest. In sommige gevallen kan dit namelijk voor bepaalde organisaties wel de beste oplossing zijn.
Geschreven door:
Wietse van der Lei
We beginnen met algemene functionaliteiten waar de centrale van MS Teams niet over beschikt of minder presteert dan een echte telefooncentrale in de cloud.
Met enkel de MS Teams telefooncentrale lever je ook in op gebruikersniveau. Het belangrijkste is dat er geen centraal beheer is over de gebruikers. Zo kan iedereen zijn eigen instellingen bepalen. Denk hierbij aan hun eigen bereikbaarheid en of ze wel of niet bij een belgroep horen. Overige beperkingen zijn:
Eén van de grootste verschillen met groepen is dat binnen MS Teams een groep altijd een wachtrij heeft. Dit lijkt in eerste instantie geen groot probleem te zijn, maar bij een wachtrij zit standaard een wachtmuziek. Het liefst wil je de beller een overgangstoon laten horen zodat hij het gevoel heeft dat hij echt wordt doorverbonden met iemand. Die wel bekende overgangstoon heeft de MS Teams telefooncentrale niet. De beller zal altijd een wachtmuziek horen en daarmee altijd het gevoel krijgen dat hij in een wachtrij staat. Andere beperkingen zijn:
Wil of maakt jouw organisatie gebruik van vast mobiel integratie? Dan zijn er nog een aantal beperkingen waar je rekening mee dient te houden.
Ben je als organisatie serieus aan het kijken om met je vaste nummer te bellen met MS Teams en er zo een complete communicatieoplossing van te maken? Dan snap je na het lezen van dit blog wel dat wij je adviseren om dit niet met de MS Teams telefooncentrale te doen. Je bent nog wel bereikbaar, maar de bereikbaarheid is zeker niet optimaal. Om alles uit deze koppeling te halen en echt alle voordelen en gemakken ervan te ervaren, adviseren wij de volledige koppeling met je eigen hosted telefonie oplossing.
Wij helpen je graag bij het maken van de juiste keuze voor cloud telefonie voor jouw organisatie. Of dit nu wel of niet inclusief een koppeling is je met MS Teams omgeving. Elke organisatie is anders en heeft andere wensen en behoefte als het gaat om hun bereikbaarheid. Vul onderstaand formulier in zodat we telefonisch contact met je op kunnen nemen om kennis te maken.
Wij zijn van maandag t/m vrijdag
van 08:00 tot 17:00 bereikbaar
via telefoonnummer 078 – 630 55 55
of mail naar info@lantel.nl
Dudokplein 222
3315 KH Dordrecht
KVK: 24342138
Geef je wensen door voor een passende aanbieding, stel een vraag of doe een voorstel voor een afspraak.
Wij zullen je bericht binnen één werkdag beantwoorden.