Het thuiswerken brengt veranderingen met zich mee waardoor je telefoniekosten kunnen stijgen. Wanneer je hier niks aan doet zullen de kosten in april 2020, waar men de hele maand thuiswerkt, nog hoger zijn. Wij vertellen je in dit blog hoe je de hoge telefoniekosten vanwege het thuiswerken kan beperken.
Geschreven door:
Willem Graste
Hoe ontstaan deze hogere telefoniekosten?
De meest voor de hand liggende reden van de hogere telefoniekosten is; we bellen nu meer met elkaar. Het fysieke contact met klanten en collega’s doen we nu telefonisch.
Een andere reden is meer van technische aard. Inkomende gesprekken naar jouw organisatie zijn wellicht doorgeschakeld naar mobiele telefoons van medewerkers. Deze doorschakeling wordt gezien als een uitgaand gesprek. Hier zijn vervolgens gesprekskosten aan verbonden.
Met thuiswerken gaan functionaliteiten verloren
Wanneer je thuiswerkt beschik je waarschijnlijk niet over het vaste toestel die normaal wel op je werkplek staat. Het nummer van dit toestel is wellicht omgeleid naar je mobiel. Gevolg hiervan kan zijn dat er essentiële functionaliteiten van je telefonieoplossing verloren gaan. Zo kan het zijn dat er bij een groepsoproep geen wachtrij meer is. Of bij een tweede inkomende oproep krijgt de klant een bezettoon te horen omdat je in gesprek bent op je mobiele telefoon.
Om dit te tackelen is het verstandig om je thuiswerkplek goed in te richten. Dat kan door gebruik te maken van onze thuiswerk oplossing waarbij je een ready-to-go toestel thuisbezorgd krijgt.
Wat kan je doen tegen deze hogere telefoniekosten?
De kosten van het doorschakelen kunnen wij op verschillende manieren voor je oplossen. Dit kan omgezet worden naar een thuiswerktoestel of naar een vast mobiel integratie oplossing met onze LanTel simkaarten. Het contact met je collega’s en klanten kan je doen via LanTel Meetings. Deze dienst kan nu tijdelijk gratis worden gebruikt. Het gesprek verloopt dan via het internet en daarmee komen de gesprekskosten te vervallen.
Specifieke oplossingen voor elke organisatie
Kortom, een verhoogde rekening betekent vaak dat telefonie slimmer moet worden ingeregeld. Het is daarom raadzaam om in te spelen op de veranderingen die het thuiswerken met zich meebrengt. Dit is per organisatie verschillend en we gaan dus per situatie en klant op zoek naar een passende oplossing.
LanTel helpt je bij een hogere telefonierekening
Heb je een hogere telefoonrekening ontvangen en wil je weten welke mogelijkheden er zijn om dit voor de toekomst te voorkomen? Vul dan onderstaand contactformulier in. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op. Onze specialisten zullen met een frisse blik naar jouw huidige situatie kijken en de mogelijkheden met je bespreken om je telefonie voor thuiswerkers beter in te regelen. Natuurlijk kan je naar aanleiding van dit blog direct contact met ons opnemen via 0786305555.