De deurintercom heeft een lange geschiedenis die teruggaat tot de vroege twintigste eeuw. Lees hier alles over de ontwikkeling van de deurintercom en hoe je deze kan integreren in je Teams omgeving.
Lees verderGeschreven door:
Willem Graste
Wat is VoIP? VoIP staat voor ‘Voice over Internet Protocol’. Dit betekent zoveel als ‘Spraak over het internet’. Met VoIP op je mobiel bel je dus niet via een normaal telefoonnetwerk, maar gebruik je het internet. Dit heeft veel voordelen. Zo is het goedkoper om met een VoIP telefoon te bellen, gaat het razendsnel en ben je altijd en overal bereikbaar op je vaste nummer. In deze flexibele tijd is dat een erg groot voordeel. Zelfs als medewerkers thuis of vanaf een flexplek werken, zijn ze bereikbaar op hun eigen vaste nummer. Bovendien blijven alle functionaliteiten van een normale vaste telefoon beschikbaar. Zo kun je bijvoorbeeld met een VoIP telefoon heel eenvoudig een gesprek doorverbinden met je collega’s, zelfs als ze op een totaal andere locatie zitten.
Hebben jullie nu nog vaste bureautoestellen in gebruik en willen jullie graag de overstap maken naar VoIP telefoons? Dan heb je verschillende opties. Je kunt investeren in de aanschaf van vaste VoIP telefoons voor op elk bureau. Die zien eruit als de gewone toestellen zoals je gewend bent, alleen de techniek binnenin de telefoon is anders. Een ‘oud telefoontoestel’ is gemaakt voor analoge signalen via ISDN-lijnen. De ‘telefoonlijn’ is nu een internetverbinding en om die reden heb je nieuwe VoIP telefoons nodig. Het gebruik van een VoIP telefoon lijkt in dit geval op het gebruik van een conventioneel telefoontoestel.
Het is mogelijk om mobiele telefoons als VoIP telefoon te gebruiken. Dit houdt in dat je vaste nummer gekoppeld is aan je mobiele telefoon. Je ontvangt ‘vaste telefoongesprekken’ op je mobiel en je belt met je vaste nummer uit. Je hebt dan dus VoIP op je mobiel, waar je ook gaat of staat.
Of kies voor een softphone. Dit laatste is geen fysieke telefoon, maar speciale software die je op je PC, laptop, tablet of mobieltje installeert. Op deze manier integreer je je telefoon op je device en kan je met een headset al je telefoongesprekken voeren.
Wist je dat het mogelijk is om je telefonieoplossingen te koppelen met Microsoft Teams? Zo integreer je eigenlijk je VoIP toestel in je teams account en kan je met je vaste nummer bellen via MS Teams en komen daar ook je gesprekken binnen. Zo heb je werkelijk al je communicatie op één plek.
LanTel biedt verschillende hosted VoIP oplossingen zoals LanTel Wave en LanTel Blue. Bij deze oplossingen passen bepaalde VoIP toestellen beter omdat ze bijvoorbeeld van dezelfde fabrikant komen als de telefonieomgeving zelf. Hierdoor haal je het maximale uit deze specifieke oplossing en de functionaliteiten die het biedt. Bij LanTel werken we uitsluitend met kwaliteitsproducten waarbij we oog hebben voor een goede prijs-kwaliteitsverhouding. Wij werken met de volgende merken VoIP toestellen:
Er zijn heel uitgebreide VoIP toestellen en toestellen die standaardfuncties hebben. Deze laatste zijn natuurlijk goedkoper en voldoen aan de eisen voor de meeste werkplekken. Het aantal beschikbare lijnen van een VoIP toestel is een aandachtspunt. Als iemand belt, dan is de eerste lijn in gebruik. Belt er nog iemand terwijl je al aan het bellen bent, dan komt deze binnen op de tweede lijn. Bij veel VoIP toestellen gaat er dan een lampje knipperen zodat je kan zien dat er nog een beller is. Een tweede lijn kan ook gebruikt worden om de beller door te schakelen naar een collega. Neem een receptioniste als voorbeeld, zij is gebaat bij een toestel met meerdere lijnen en uitgebreide functionaliteiten. Uiteindelijk is het van belang dat de mogelijkheden van het toestel de gebruiker ondersteunen in de dagelijkse taken.
Willen jullie ook helemaal klaar zijn voor de toekomst van telefonie? Vul het onderstaande formulier in of neem contact op met ons via 078-630 55 55 of sales@lantel.nl. We bekijken graag welke VoIP telefoons en welke telefonieoplossing het beste werkt en meest voordelig is voor jullie organisatie. Ook als je vragen hebt over hosted telefonie, ben je bij ons aan het juiste adres. Met onze jarenlange ervaring hebben we kennis van zaken en helpen we ook jouw organisatie om goed bereikbaar te blijven.
Wij zijn van maandag t/m vrijdag
van 08:00 tot 17:00 bereikbaar
via telefoonnummer 078 – 630 55 55
of mail naar info@lantel.nl
Dudokplein 222
3315 KH Dordrecht
KVK: 24342138