• Onze cloud telefonieoplossing
    De LanTel Cloud
    LanTel Connect

    De best passende internetverbinding voor je telefonie.

    Alles over internet bellen
    LanTel SIP

    Jouw bereikbaarheid en telefoonnummers regelen wij hier.

    Alles over SIP Trunks
    LanTel Hosted

    Je telefooncentrale in de cloud met heel veel functies.

    Alles over hosted telefonie
    LanTel Mobile

    Integreer je mobiele telefonie in je vaste telefonieomgeving.

    Alles over vast mobiel integratie
    LanTel Service

    24/7 ondersteuning op jouw telefonieoplossing.

    Alles over onze service
    Lees alles over de LanTel Cloud
    Teams bellen

    Bellen via Teams

    Maak van Microsoft Teams een compleet communicatieplatform door het te koppelen aan je telefonieomgeving.

    Lees hier over de mogelijkheden.

    Bellen via Microsoft Teams
  • Branches
    Onze Specialisaties
    Eerstelijnszorg

    Wij hebben vele jaren ervaring met telefonie oplossingen voor de eerstelijnszorg en weten wat er speelt.

    Telefonie voor de eerstelijnszorg
    Zorggroepen en zorgcentra

    Benut alle voordelen van één centrale in de cloud. Werk beter samen, deel capaciteit, bespaar kosten en meer.

    Telefonie voor zorggroepen en zorgcentra
    Scholen en onderwijs

    Wij bedienen meerdere scholen met onze gebruiksvriendelijke en schaalbare telefoniesystemen.

    Telefonie voor scholen en onderwijsinstellingen
    Ga naar branches
    Wietse van der Lei - Neem contact op

    Andere branches

    De oplossingen die wij bieden aan onze specialisatie branches zijn overal perfect toe te passen.

    Of je nu een telefonieoplossing zoekt voor een kleine, middelgrote of grote onderneming, wij kunnen je altijd een passende oplossing bieden.

    VoIP zakelijk oplossing voor elke organisatie
  • Wij zijn LanTel
    Over LanTel
    Wij zijn LanTel

    Met een frisse blik zoeken wij naar de best passende telefonieoplossing.

    Naar het LanTel team
    Gelukkige klanten

    Wij zijn tevreden als onze klanten dat ook zijn. Lees het van de klant zelf.

    Naar alle klantreferenties
    Werken bij LanTel

    Bekijk hier onze vacatures en stage plaatsen. Solliciteer direct en versterk ons team.

    Naar onze vacatures
    Ons blog

    Wij houden je op de hoogte van, voor jou, relevante ontwikkelingen.

    Naar ons blog
    Lees meer over ons
    Zakelijk bellen klantcase

    Lees onze laatste klantcase

    Meerdere keren per jaar schijven wij een klantcase waarin onze klanten vertellen over de telefonieoplossing van LanTel waarmee zij werken.

    Dit keer is het woord aan Zijper Huisartsen Sint Maartensbrug. Zij maken gebruik van onze Blue+teleQ oplossing. Deze oplossing brengt veel rust in hun praktijk.

    Ga naar de klantcase
  • Support
    LanTel Support
    Servicevicedesk

    Wil je support aanvragen of heb je een technische vraag? Mail dan naar:

    servicedesk@lantel.nl
    Selfservice

    Heb je een vraag over jouw telefonieomgeving? Alle handige informatie voor onze klanten vind je hier.

    Naar selfservice
    Actuele storingen

    Ben je niet meer optimaal bereikbaar? Dit kan komen door een storing, controleer hier of daar sprake van is.

    Bekijk actuele status
    Wijziging doorgeven

    Wil je een storing of wijziging doorgeven binnen de telefonie omgeving? Doe dat dan hier.

    Geef je wijziging door
    Ga naar LanTel Support
    LanTel Support

    Spreek een supportmedewerker

    Doet je telefoon het niet of heb je een ander dringend probleem? Bel naar 078 – 630 55 55, stuur een Whatsapp of mail naar servicedesk@lantel.nl.

    Hulp op afstand

    Let op! Klik alleen op de rode knop als een medewerker van LanTel hierom vraagt.

    AnyDesk Windows
    AnyDesk MacOS

  • Contact
    Neem contact met ons op
    Algemene Contactgegevens

    E: info@lantel.nl
    T: 078 - 630 55 55

    Neem contact met ons op
    Klantcontact

    Heb je als klant van LanTel een vraag of wil je geholpen worden met je telefonieoplossing? Mail dan naar:

    servicedesk@lantel.nl
    Stel een vraag

    Advies nodig voor de best passende telefonieoplossing? Neem gerust contact op.

    Stel een vraag
    Naar de contactpagina
    Contact met LanTel

    Snel een afspraak plannen?

    Kom bij ons langs, de koffie staat altijd voor je klaar. Of heb je liever dat we bij jou langskomen? Laat het ons weten dan plannen we snel een afspraak in.

    Maak een afspraak
Mijn LanTel
Menu

04 jul / Blog

VoIP-Security: Hoe beveilig je jouw VoIP telefonieoplossing?

Waar ondernemers zich een aantal jaar geleden nog afvroegen of ze moesten overstappen naar VoIP telefonie, is bellen via het internet tegenwoordig de standaard geworden. Deze manier van telefoneren brengt heel wat mooie voordelen met zich mee, maar tegelijkertijd zorgt VoIP telefonie ook voor nieuwe uitdagingen. Zo vraagt VoIP security om de nodige aandacht. Hoe het zit met het beschermen van je bedrijf tegen bedreigingen vertellen we je hier.

Willem Graste

Geschreven door:
Willem Graste

Waarom is goede VoIP security nodig?

Je wilt je bedrijf natuurlijk altijd goed beschermen. Gevoelige informatie mag niet in handen komen van de verkeerde partijen en communicatiekanalen moeten dus altijd goed beveiligd zijn. In vergelijking met traditionele telefoonlijnen kunnen VoIP verbindingen eenvoudiger afgeluisterd worden. Ook is VoIP telefonie gevoeliger voor aanvallen van buitenaf. Daarom is het goed beveiligen van de telefoonverbindingen nu belangrijker dan ooit.

VoIP security: public cloud of private cloud

Voor het beveiligen van je cloud telefonie kan je de keuze maken tussen een public cloud of een private cloud telefonieoplossing. Beide draaien op een server in een datacenter, alleen is het bij een public cloud zo dat meerdere organisaties gebruik maken van de telefonieoplossing op één server. Bij een private cloudoplossing maakt alleen jouw organisatie gebruik van de oplossing en de server én is het bekend waar en in welk datacenter deze staat. De verbinding naar een private cloud kan je geheel beveiligen, maar bij een public cloud kan dit soms niet helemaal. Je blijft dan gebruik maken van een openbaar netwerk. Dit betekent niet dat een public cloud niet veilig is. Wel heb je wat betreft de VoIP beveiliging van een private cloud meer mogelijkheden en houd je de controle zelf in de hand. Afhankelijk van je wensen kies je voor een private cloud of een public cloud.

Virtual Private Network voor het waarborgen van VoIP beveiliging

Een Virtual Private Network (VPN) is een belangrijke tool als het gaat om het waarborgen van de VoIP beveiliging. VoIP is een technologie waarmee spraak- en multimediaberichten via het internet worden verzonden. Het gebruik van een VPN zorgt ervoor dat de communicatie tussen de VoIP-gebruikers wordt versleuteld en beveiligd, waardoor het moeilijk wordt voor kwaadwillende om de gesprekken af te luisteren of gevoelige informatie te onderscheppen. Een VPN creëert een beveiligde tunnel tussen de VoIP-client en de server, waardoor de gegevens veilig kunnen worden getransporteerd. Hierdoor kunnen organisaties en individuele gebruikers met meer vertrouwen gebruik maken van VoIP security, wetende dat hun communicatie beschermd is tegen mogelijke bedreigingen op het internet.

VoIP-Security en VoIP beveiliging

Private cloud: volledige controle over jouw VoIP security

Het gebruik van een private cloud biedt aanzienlijke voordelen op het gebied van VoIP security. Door de server in de private cloud te plaatsen, kan deze veel beter worden beschermd tegen potentiële bedreigingen. Het voordeel van een private cloud is dat je volledige controle hebt over de beveiligingsmaatregelen, zoals het afsluiten van de internetverbinding tussen de private cloud en jouw bedrijf. Door dit te doen, creëer je een extra beveiligings-laag die voorkomt dat ongeautoriseerde personen toegang krijgen tot jouw hosted VoIP oplossing. Deze afsluiting zorgt ervoor dat alleen geautoriseerde gebruikers binnen jouw bedrijfsnetwerk toegang hebben tot de private cloud, waardoor de kans op externe inbreuken aanzienlijk wordt verminderd. Hierdoor kun je met meer gemoedsrust gebruikmaken van de voordelen van de private cloud, wetende dat jouw VoIP communicatielijnen veilig zijn afgeschermd van externe bedreigingen.

Laat je adviseren over VoIP beveiliging

Om optimaal te genieten van de voordelen van zakelijke telefonie is het belangrijk dat je kunt vertrouwen op een veilige verbinding. Je wil je geen zorgen maken over de VoIP security van je bedrijf. Daarom helpen we je graag bij het opzetten van een veilige VoIP omgeving voor jouw organisatie. We adviseren je over alle stappen die hierbij komen kijken. Zo begeleiden we je bij de keuze tussen een private of een public cloud, maar adviseren we je ook over verdere beveiligingsmaatregelen en VoIP security. Met onze jarenlange ervaring (meer dan 25 jaar) denken we graag met je mee.

Wil je meer weten over VoIP telefonie of over VoIP security? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag de best passende en veiligste telefonieoplossing te vinden voor jouw organisatie.


Neem contact met mij op

Afhankelijk van jouw organisatie en wensen adviseren wij welke cloudvorm de beste optie is. Ben je benieuwd? Vul onderstaand formulier in, dan nemen wij binnen één werkdag contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geschreven door Willem Graste

Deel dit artikel: Twitter Facebook LinkedIn

Gerelateerde berichten

Klantcase Aurora teleQ bij MC Driebergen

24 jun / Blog

“Ik had dit veel eerder willen hebben”

Bij MC Driebergen zorgde Aurora teleQ direct voor rust en overzicht. Bea (67) handelt moeiteloos 70+ gesprekken per dag af en is enthousiast over de gebruiksvriendelijkheid, slimme terugbelmomenten en lagere werkdruk. “Ik had dit veel eerder willen hebben.”

Lees verder

Door Willem Graste

Bellen via Teams kosten

22 mei / Blog, Onderwijs, Teams telefonie

Bellen via Teams kosten, dit moet je weten

Wat zijn de kosten van bellen via Teams? In dit blog leggen we duidelijk uit wat je betaalt voor Microsoft Teams Telefonie – voor scholen én mkb-bedrijven. We geven inzicht in licenties, add-ons en besparingsmogelijkheden.

Lees verder

Door Jan van Tongeren

Shomi, jouw slimme assistent voor efficiënte communicatie

13 mei / Blog

Shomi,
nieuw binnen
LanTel Wave

Shomi is jouw slimme assistent die gesprekken afhandelt, analyseert en samenvat. Je bespaart tijd, behoudt het overzicht en richt je op wat écht belangrijk is. Ervaar het gemak zelf, nu gratis tot 1 juli 2025

Lees verder

Door Willem Graste

Afspraak maken

Wij zijn van maandag t/m vrijdag
van 08:00 tot 17:00 bereikbaar
via telefoonnummer 078 – 630 55 55
of mail naar info@lantel.nl

LanTel logo wit
Dudokplein 222
3315 KH Dordrecht
KVK: 24342138

Onze specialisaties
  • Telefonie voor huisartsen
  • Telefonie voor zorggroepen en zorgcentra
  • Telefonie voor apotheken
  • Telefonie voor tandartsen
  • Telefonie voor scholen en het onderwijs
  • VoIP zakelijk voor elke organisatie
9/10 klanttevredenheid door 25 beoordelingen voor LanTel
Onze diensten
  • Cloud telefonie
  • Telefooncentrale in de cloud
  • Vast mobiel integratie | Vast op mobiel
  • SIP Trunks
  • Teams telefonie
  • VoIP bellen
  • Internet telefonie
  • Aurora teleQ
  • 088 nummer aanvragen
  • 085 nummer aanvragen

© LanTel B.V. 2025

  • Algemene voorwaarden |
  • Privacy Statement |
  • Disclaimer |
  • Fair Use Policy |
  • Verwerkersovereenkomst

Website door Internetbureau Elephant

  • Onze VoIP Telefonieoplossing
  • Branches
  • Wij zijn LanTel
  • Support
  • Contact
  • Gelukkige klanten
  • Werken bij LanTel
  • Blog
  • Veelgestelde vragen
  • Status
  • Mijn LanTel