Alle vragen over LanTel Connect
Wij krijgen verschillende vragen over LanTel Connect, ofwel bellen via internet. Daarom hebben wij deze veelgestelde vragen gemaakt. Heb je een andere vraag of is je vraag niet beantwoord neem dan contact met ons op.
Blijft de spraakkwaliteit bij internet bellen behouden, zoals ik gewend ben met mijn oude telefooncentrale?
Bij Voice over IP (VoIP) is de kwaliteit van een telefoongesprek bijna direct gerelateerd aan de eigenschappen van de internetverbinding. Het is van groot belang dat daar niet op wordt bezuinigd en dat hier met een telecomspecialist naar wordt gekeken. Anders kan dit wel van invloed zijn op de spraakkwaliteit; een gesprek zou ineens kunnen gaan haperen tijdens het printen van een document.
Is het mogelijk om meerdere locaties van onze organisatie met elkaar te verbinden?
Jazeker! Met LanTel Connect is het mogelijk om diverse locaties te verbinden tot één supersnel en veilig netwerk. Technisch vormen de verschillende locaties dan één netwerk waardoor het niet meer uitmaakt vanaf welke locatie wordt gewerkt.
Kan ik mijn bestaande internetverbinding gebruiken voor telefonie?
Dit hangt af van de bandbreedte en verdere eigenschappen van de bestaande internetverbinding. LanTel Connect heb je altijd genoeg bandbreedte voor je telefonie. Daarom ben je verzekerd van een goede gesprekskwaliteit. Combineer je deze verbinding met internet dan kan de oude en vaak te dure internetverbinding de deur uit en is alles bij één partij onder gebracht.
Wat is het verschil tussen een internetverbinding thuis en een verbinding op kantoor?
Bij internet voor consumenten wordt nagenoeg geen garantie geleverd als er bijvoorbeeld een storing is. Een zakelijke internetverbinding heeft meer mogelijkheden. Bij zakelijk internet kunnen service afspraken (SLA’s) worden afgesloten en kan de bandbreedte worden gegarandeerd. Met LanTel Connect bieden wij voor elke situatie een juiste en passende oplossing; van een simpele ADSL tot Glasvezel met diverse VLANS.