Elke locatie goed bereikbaar met één centrale
Een IKC heeft qua telefonie andere wensen en behoeften dan een middelbare school. Toch maakt elke locatie gebruik van één en dezelfde centrale. Dit kan LanTel per locatie allemaal inregelen. Je kan dit zelfs op gebruikersniveau doen, door het maken van profielen. Zo kan je een receptioniste uitgebreide functionaliteiten toekennen en iemand met een backoffice functie een profiel geven met gebruik van een mobiele telefoon. Een ander voordeel van een gezamenlijk systeem is dat alle medewerkers elkaar intern kunnen bereiken zonder dat daar kosten aan verbonden zijn. Onderling belt iedereen gratis met elkaar.
De locaties primair onderwijs
Op een locatie voor primair onderwijs is telefonie niet erg ingewikkeld. Communicatie tussen leraren/leraressen en ouders gaat tegenwoordig via de mail en/of een portaal waar ouders kunnen inloggen. Naast de cijfers en voortgang van hun kinderen, kunnen ze hier berichten sturen naar en ontvangen van de leraar/lerares. Hier staan enkele vaste toestellen waarvan vooral de medewerkers van de afdeling administratie gebruik maken.
Telefonie bij de voorgezet onderwijs locaties
Op de VO-locaties zijn receptionisten werkzaam die qua telefonie over meerdere functionaliteiten beschikken. Hier zijn “achter de schermen” meerdere mensen werkzaam naar wie zij binnenkomende gesprekken kunnen doorverbinden. Op deze locaties wordt ook gebruik gemaakt van DECT-netwerken. Met DECT zenders, vergelijkbaar met een “wifi kastje”, creëer je een draadloos netwerk voor DECT-toestellen, ook wel handset genoemd. Deze zijn gekoppeld aan een vast toestel en ideaal voor medewerkers die vaak hun vaste werkplek verlaten. Denk hierbij aan conciërges.
Gebruik van mobiele telefonie
Binnen Stichting H³O maakt men gebruik van mobiele telefonie. Diverse medewerkers bij Stichting hebben de beschikking over een mobiel toestel. Voor de bereikbaarheid en het uitvoeren van hun werkzaamheden hebben zij dit nodig. Het is het plan om in de toekomst deze mobiele telefoons op te nemen binnen de gehele telefonieoplossing met de vast mobiel integratie van LanTel. Momenteel lopen de abonnementen nog via een 3de partij.
Service en support van LanTel
Met de telefonieoplossingen van LanTel heb je de beschikking over een online beheerportaal. Hier kan men zelf aanpassingen en wijzigingen binnen het systeem doorvoeren, maar de supportmedewerkers van LanTel kunnen dit ook voor je verzorgen. Zo vertelt Marcel: “Met een mailtje sturen naar de support van LanTel ben je zo geholpen. Van de week nog, ik stuurde om 10:35 een mail om twee display namen aan te passen. Om 11:09 had ik een mail terug dat het was doorgevoerd”
Over de gehele dienstverlening van LanTel is Marcel te spreken. Hij sluit deze klantcase daarom af met de lovende woorden: “Als ik LanTel en de medewerkers met wie ik contact heb moet omschrijven met enkele woorden, dan zijn dat: betrouwbaar, vriendelijk, uiterst deskundig en meedenkend.”
Ben jij ook op zoek naar een telefonieoplossing?
Ben je voor jouw onderwijsinstelling op zoek naar een nieuwe telefonieoplossing? Neem dan contact met ons op via 078-630 55 55, sales@lantel.nl of vul onderstaand formulier in. Meer informatie vind je op onze pagina telefonie voor scholen en ben je geïnteresseerd in het bellen via Microsoft Teams dan kunnen we je ook daarbij adviseren.
Neem contact met mij op