De deurintercom heeft een lange geschiedenis die teruggaat tot de vroege twintigste eeuw. Lees hier alles over de ontwikkeling van de deurintercom en hoe je deze kan integreren in je Teams omgeving.
Lees verderGeschreven door:
Willem Graste
We lichten een paar algemene voordelen toe van telefonie in de cloud die voor zowel Public als een Private Cloud gelden.
Je betaalt een vast bedrag per maand, per gebruiker. Dure hardware zoals een fysieke telefooncentrale is niet meer nodig. Periodiek investeren om deze operationeel te houden is dus niet meer aan de orde. De updates van je cloudomgeving zijn zelfs gratis en hebben en minimale ‘downtime’ waar je als gebruiker helemaal niets van merkt.
Als je een nieuwe medewerker in dienst neemt, dan meld je een nieuwe gebruiker aan. Sluit gemakkelijk een telefoontoestel aan, of laat je nieuwe collega bellen met een headset via zijn/haar laptop. Bepaal op welk nummer en hoe diegene bereikbaar dient te zijn en wij regelen het voor je in. Vertrekt er iemand uit de organisatie? Maandelijks kun je gebruikers opzeggen. Makkelijk, flexibel en snel op- en afschalen. Op deze manier betaal je nooit te veel.
Met cloud telefonie is je telefonieomgeving veel makkelijker te integreren in je CRM-systeem. Bel met één klik op een telefoonnummer van een klantkaart. Indien jij wordt gebeld krijg je een pop-upventer in beeld met daarop alle klantinformatie. Optioneel is het mogelijk om direct het klantdossier te kunnen open. Je kunt de beller direct en persoonlijk begroeten en gelijk inzien wat de laatste ontwikkelingen zijn bij de klant.
We gaan nu kijken naar de verschillen tussen beide cloudvormen. Zo hebben beide hun voor- en nadelen. We belichten de belangrijkste punten waar in de regel vaak de keuze op wordt gemaakt.
Oplossingen in een Public Cloud kenmerken zich vaak vanwege hun ‘generieke diensten’ dan wel functies. Als voorbeeld kunnen we het beste naar onze oplossing in de Public Cloud, LanTel Wave, kijken. In deze oplossing zitten veel functies zoals; keuzemenu’s, wachtrijen, een belplan en belgroepen. Het biedt voor veel organisaties meer dan voldoende mogelijkheden om goed bereikbaar te zijn. Dit maakt het dat deze dienst makkelijk in grote getale afgenomen kan worden.
Een Public Cloud komt aan zijn naam omdat alle afnemers gebruik van maken van de infrastructuur binnen de cloud. Een goed voorbeeld is de internetdienst Office 365. Het is een publieke dienst waar iedereen gebruik van kan maken.
In het geval van telefonie is de cloud een groot telefonieplatform. Alle gebruikers hebben maken gebruik van dezelfde infrastructuur binnen het platform en hebben dus dezelfde functies tot zijn/haar beschikking. Indiende beheerder hierin iets aanpast, dan geldt dat voor alle gebruikers binnen dit telefonieplatform.
In de regel is bij een private cloudoplossing alles en enkel van één organisatie; alle data, software en de infrastructuur. Je hebt de volledige controle over de cloud en de functionaliteiten. De Private Cloud is maatwerk en daarom ook een duurdere cloudvorm. Bij telefonie in een Private Cloud, zoals onze oplossing LanTel Move, ligt dat iets anders. De infrastructuur binnen de cloud wordt nog wel gedeeld, maar elke organisatie heeft zijn eigen telefonieplatform.
Bij een Public Cloud bepaalt de leverancier de voorwaarden. Het grote voordeel hiervan is dat zij ook voor jou het systeem onderhouden. Een nadeel is dat je data en telefonieoplossing draait op een server op een voor jou onbekende plek. Niet ideaal met het oog op de wet meldplicht datalekken. Bij een private cloudoplossing weet je precies waar jouw data staat en heb jij, of je aanbieder, hier volledige controle over.
Een ander belangrijk punt is dat je de internetverbinding naar je Private Cloud kunt beveiligen. Bij een Public Cloud is dit niet mogelijk. Dit wordt geregeld met een IP-VPN verbinding. Dit houdt in dat het ‘datatransport’ niet plaatsvindt over het openbare internet, maar via een directe en afgeschermde lijn.
Je mag ervan uitgaan dat een Public Cloud veilig is. LanTel werkt met betrouwbare partners die hebben bewezen dat zij een veilige oplossing bieden. Klinkt logisch, want op het moment je als Public Cloud aanbieder je beveiliging niet op orde hebt, wilt niemand jouw dienst afnemen. Je hebt dan geen bestaansrecht. Kortom, is een Public Cloud veilig? Ja hoor. Echter een private cloudomgeving kun je zo inrichten dat het een beter beveiligde optie is.
Beide cloudvormen hebben gemeenschappelijke voordelen. Het verschil zit hem in de prijs. Wat vooral voortkomt uit de hogere mate van veiligheid met een Private Cloud. Ons advies hangt dus volledig af van jouw soort organisatie. Met beide oplossingen heb je telefonie in de cloud waarmee je optimaal bereikbaar bent. Kies je liever voor extra veiligheid van je data? Wil je bijvoorbeeld je gespreksopnames bewaren? Dan adviseren wij je om een Private Cloud te overwegen. Wellicht is een private cloudoplossing, zoals Hosted Move de enige optie voor jouw organisatie. Dat is wanneer, vanuit bedrijfspolicy of regelgeving binnen je branche, beveiliging van data een belangrijk punt is.
Afhankelijk van jouw organisatie en wensen adviseren wij welke cloudvorm de beste optie is. Ben je benieuwd? Vul onderstaand formulier in, dan nemen wij binnen één werkdag contact met je op.
Wij zijn van maandag t/m vrijdag
van 08:00 tot 17:00 bereikbaar
via telefoonnummer 078 – 630 55 55
of mail naar info@lantel.nl
Dudokplein 222
3315 KH Dordrecht
KVK: 24342138