Schaalvergroting vindt al een decennia plaats in het onderwijs. Om die reden is het van belang om te werken met efficiënte, gebruiksvriendelijke en schaalbare systemen. Hier is het telefoniesysteem voor scholen en onderwijs van LanTel op gericht.
Wij begrijpen dat er zo veel als mogelijk van het budget naar de leerling dient te gaan, en dat vinden wij ook belangrijk. De overhead kosten wil je zo laag mogelijk houden en wij denken hierin mee, op zo’n manier dat dit niet ten koste gaat van je bereikbaarheid. In de klantcase van Stichting H³O lees je hoe we dat voor hen doen.
We zien dat de digitalisering bij scholen omhooggaat en de combinatie met de komst van cloud telefonie maakt het voor ons mogelijk om oplossingen op maat te bieden. Hierin betekent ‘op maat’ geen ‘maatwerk’ wat in de regel duurder is. Dit is maatwerk waarin wij kijken naar wat iemand nodig heeft om bereikbaar te zijn en alleen daarvoor wordt betaald door de klant. We duiken hier later op de pagina verder op in.
Telecom is een specialisme en als organisatie hebben wij ons gespecialiseerd in telefonie voor scholen en onderwijsinstellingen. Wij houden de ontwikkelingen voor je bij en zorgen ervoor dat je met onze oplossingen beter en efficiënter kan werken. Een recente ontwikkeling is het extern bellen via Teams. Om hierin het beste te bieden, werken samen met meerdere ICT-partners die hun diensten ook richten op het onderwijs en partner zijn van Microsoft.
Bij elke functie binnen de organisatie past een andere manier van telefonisch bereikbaar zijn. Dit kan zijn via een vast toestel, een DECT-toestel, een mobiele telefoon of via MS Teams. Hiervoor zijn verschillende profielen te maken die passen bij de werkzaamheden en wensen van bereikbaarheid per werknemer. Deze profielen voegen wij samen in één telefonieoplossing, waarbij iedereen gebruik kan maken van dezelfde functionaliteiten.
DECT-toestellen zijn de draadloze telefoons waarmee je bereikbaar bent via een eigen netwerk binnen een schoolgebouw. Met vast mobiel integratie of het gebruik van softphones kan je DECT-telefoons vervangen. In beide gevallen ben je niet meer afhankelijk van het DECT-netwerk en ben je via het internet ook bereikbaar buiten school en werktijden. Alleen als dit een wens is uiteraard, anders is alles zo in te stellen dat je alleen tijdens werktijden bereikbaar bent.
Binnen het onderwijs wordt er veel gewerkt met Microsoft Teams of maakt men de overstap van Skype for Business naar Teams. Microsoft Teams is vooral gericht op interne communicatie en samenwerking binnen de organisatie. Telefonie is meer gericht op externe communicatie. Het is nu mogelijk om telefonie te koppelen met Teams, waardoor je er een compleet communicatieplatform van maakt. Zo ben je telefonisch bereikbaar via je pc, je laptop of via de teams app op je mobiel.
Voordeel van onze oplossing is dat voor elke werkplek/functie gekozen kan worden op welke wijze je bereikbaar wilt zijn. Of je nu liever een vast VoIP toestel hebt zoals een receptioniste, een DECT-toetsel zoals een conciërge, of met je mobiel en de Teams app zoals een docent? Wij maken er één totaaloplossing van waarbij iedereen naar elkaar kan bellen, doorverbinden en kan zien of ze beschikbaar zijn voor een oproep.
De laatste periode hebben wij meerdere onderwijsinstellingen als klant mogen verwelkomen op onze Operator Connect oplossing. Met deze volledige integratie verloopt al je telefonieverkeer je Teams omgeving. Het voordeel is dat al de communicatie binnen één applicatie loopt, zowel op je desktop/laptop als op je smartphone binnen de Teams app. Inzicht in beschikbaarheid van je collega’s wordt nog beter, want wanneer ze telefonisch in gesprek zijn wordt dat ook binnen Teams aangegeven.
Binnen het eigen beheercentrum kun je zelf eenvoudige aanpassingen doorvoeren. Je kunt telefoonnummers toewijzen aan nieuwe werknemers, belplannen en belgroepen aanpassen, eenvoudig pas je vakantie en openingstijden aan en plan je daarbij de juiste gesproken teksten in. Deze teksten, zoals een welkomsttekst kun jezelf aanmaken en aanpassen.
Binnen het eigen beheercentrum kun je zelf eenvoudige aanpassingen doorvoeren. Je kunt telefoonnummers toewijzen aan nieuwe werknemers, belplannen en belgroepen aanpassen, eenvoudig pas je vakantie en openingstijden aan en plan je daarbij de juiste gesproken teksten in. Deze teksten, zoals een welkomsttekst kun jezelf aanmaken en aanpassen.
Op gebruikersniveau kan je makkelijk add-ons toevoegen die aansluiten op de taken van de werknemer. Denk hierbij aan een Teams contact center voor een receptioniste en een integratie met Magister of Someday. Je ICT afdeling maakt direct tickets aan met de Topdesk integratie en al de intercoms die je hebt beheer je met onze Teams Intercom koppeling.
Om te kunnen bellen via Teams heb je de extra MS Teams Phone licentie nodig. Behalve wanneer je beschikt over een A5 licentie, hier zit de Teams Phone licentie al bij inbegrepen. Op het gebied van telefoniekosten valt er zeker iets te kiezen. Je hebt de mogelijkheid om gebruik te maken van het “Pay-as-you-Go” model en heb je verschillende belbundels.
Heb je interesse in onze telefonieoplossing voor scholen? Download dan ons gratis Ebook, waarin wij dieper in gaan op de verschillende telefonieoplossingen die wij bieden. We vertellen je over de vier opties om telefonie in je Microsoft Teams omgeving te integreren en delen we een klantcase met je.
Je kan met meerdere locaties gebruik maken van onze telefooncentrale. Hierdoor bel je onderling gratis met elkaar. Alle locaties kunnen centraal bereikbaar zijn op één vast nummer of kies ervoor om elke locatie een hun eigen vaste nummer te geven.
Toekomst bestendige telefonieoplossing
De afgelopen jaren heeft de transitie van telefonie via vaste ISDN-lijnen naar bellen via het internet plaatsgevonden. Inmiddels belt bijna iedereen via een internetverbinding. De telefooncentrale draait hierdoor lokaal op een server of in de cloud. Deze vorm van internet telefonie zal voor lengte van jaren zo blijven.
De ontwikkelingen op het gebied van functionaliteiten en technische verbeteringen gaan nu een stuk sneller met cloud telefonie. Je kan nu koppelingen maken met andere systemen waarmee je werkt. Zo kan je bijvoorbeeld met één klik op een telefoonnummer in het leerlingen-dossier met je vaste nummer uitbellen via MS Teams of met je softphone op je laptop.
Telefooncentrale in eigen beheer
Je kan inloggen in het telefoniesysteem om zelf instellingen aan te passen. Dit kan per locatie, belgroep en op gebruikersniveau. Wanneer een telefoonnummer aan een andere gebruiker moet worden gekoppeld of iemand toegevoegd moet worden aan een belgroep, kan je dit gemakkelijk en snel zelf uitvoeren. Kom je er even niet aan uit hoe je iets aanpast? Dan kan je altijd rekenen op de supportmedewerkers van LanTel.
Wij zijn van maandag t/m vrijdag
van 08:00 tot 17:00 bereikbaar
via telefoonnummer 078 – 630 55 55
of mail naar info@lantel.nl
Dudokplein 222
3315 KH Dordrecht
KVK: 24342138
Vul hier je contactgegevens in. We nemen binnen één werkdag contact met je op.