Het platform en de app van moetiknaardedokter.nl wordt steeds vaker én in steeds meer landen gebruikt. Met dit programma kan iedereen thuis een soort van triage uitvoeren om zelf te bepalen of een afspraak bij de dokter nodig is. Wanneer het niet nodig is, geeft de app medisch advies. Het is bedacht en ontwikkeld omdat men in de eerstelijnszorg een groeiende werkdruk ervaart. Een andere oplossing om efficiënter te werken binnen de praktijk is het telefoniemanagementsysteem teleQ. Het is nu mogelijk om deze twee programma’s aan elkaar te koppelen. Wat hier de voordelen van zijn en hoe dit werkt, vertellen we je in dit blog.
Geschreven door:
Willem Graste
Wat is teleQ?
TeleQ is een add-on op je telefoniesysteem, die je tot in detail de controle over je telefonieverkeer geeft. Het is een unieke gespreksafhandelings- en terugbeloplossing, waarbij de patiënt wordt teruggebeld op een afgesproken tijdstip. Het verlaagt de werkdruk, zorgt ervoor dat telefonische piekmomenten verdwijnen en laat assistenten efficiënter werken. Je kan hier uitgebreid over lezen op onze Aurora teleQ pagina.
Wat is de, Moet ik naar de dokter app
De moet ik naar de dokter app helpt mensen aan de hand van het stellen van vragen om te beoordelen of ze naar de dokter moeten. Wanneer het niet nodig is, geeft de app advies of geeft de app aan dat een afspraak met de dokter wel raadzaam is wanneer een bepaald symptoom erger wordt.
Hoe werken teleQ en moet ik naar de dokter samen?
Op jouw eigen website kan je de moet ik naar de dokter app plaatsen. Misschien heb je dit zelfs al wel op je website draaien. De patiënt vult hier zijn/haar klachten in en beantwoordt een aantal relevante vragen die bij het klachtenbeeld horen. Wanneer blijkt dat het een U2, U3 of U4 geval is, verschijnt er een blokje van teleQ. Hier kan de patiënt dan direct een belafspraak inplannen. Deze afspraken worden ingepland binnen tijdsvlakken die je als praktijk zelf beschikbaar stelt.
Het grote voordeel
Nu komt het grote voordeel van de koppeling. De ingevoerde informatie over de klacht/pijn wordt direct bij de het terugbelverzoek toegevoegd. Op het moment dat de assistente de patiënt terug gaat bellen voor het maken van een afspraak met de huisarts heeft zij/hij direct een goed beeld van wat er speelt.
Aan het einde is dit wat de patiënt te zien krijgt. Na het invoeren van de persoonlijke gegevens zoals naam, telefoonnummer, BSN-nummer, geboortedatum en de naam van de huisarts, krijgt men een tijdstip dat men teruggebeld gaat worden. In dit geval zal dit dezelfde dag nog zijn rond de klok van 14:50.
Interesse in een koppeling tussen teleQ en de MINDD app?
Als specialist in telefonie voor huisartsen hebben we al enkele van onze klanten geholpen met het maken van deze koppeling tussen teleQ en de MINND app. Met veel tevredenheid werken zij met deze nieuwe oplossing. Wil jij ook zien hoe dit werkt of wil je een offerte ontvangen over hoe dit werkt? Laat het ons weten, dan nemen wij contact met je op.