De MS Teams telefooncentrale in combinatie met mobiel
Wil of maakt jouw organisatie gebruik van vast mobiel integratie? Dan zijn er nog een aantal beperkingen waar je rekening mee dient te houden.
- Mobiel gebruikers moeten alle gesprekken via de Teams app op hun telefoon voeren zodat hun bezet status voor hun collega’s inzichtelijk is. Dat bellen via de app zal in de praktijk niet gebeuren. Ook zal in dit geval het (privé) 06 nummer worden uitgestuurd i.p.v. het zakelijke nummer.
- Gesprekken via de Teams app lopen niet via de bundel van je mobiele abonnement. Deze verlopen via de netlijn waardoor er extra kosten worden gemaakt. Dit is helemaal zuur wanneer je een onbeperkt bellen bundel op je mobiel hebt.
- De gesprekken die je via de Teams app voert, verlopen via data. Wanneer je van WiFi overschakelt naar 4G, wordt de verbinding verbroken. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren op het moment dat je thuis een gesprek start en vervolgens al bellende de deur uit gaat.
- De betrouwbaarheid van een ‘normaal’ gsm-gesprek is veel beter dan een datagesprek die je via de Teams app voert.
Koppel je Teams omgeving met je hosted telefonie omgeving
Ben je als organisatie serieus aan het kijken om met je vaste nummer te zakelijk bellen met MS Teams en er zo een complete communicatieoplossing van te maken? Dan snap je na het lezen van dit blog wel dat wij je adviseren om dit niet met de MS Teams telefooncentrale te doen. Je bent nog wel bereikbaar, maar de bereikbaarheid is zeker niet optimaal. Om alles uit deze koppeling te halen en echt alle voordelen en gemakken ervan te ervaren, adviseren wij de volledige koppeling met je eigen hosted telefonie oplossing.
Laat je adviseren over de MS Teams telefooncentrale en neem contact met ons op
Wij helpen je graag bij het maken van de juiste keuze voor cloud telefonie voor jouw organisatie. Of dit nu wel of niet inclusief een koppeling is je met MS Teams omgeving. Elke organisatie is anders en heeft andere wensen en behoefte als het gaat om hun bereikbaarheid. Vul onderstaand formulier in zodat we telefonisch contact met je op kunnen nemen om kennis te maken.
Neem contact met mij op
FAQ over de Microsoft Teams telefooncentrale
Kan je via Teams bellen met je vaste nummer?
Ja, je kan met je vaste nummer
bellen via Microsoft Teams. Je zal er vast eens van gehoord hebben en/of er iets over hebben gelezen. Er zijn verschillende mogelijkheden en leveranciers om je hierbij te adviseren en te bedienen. LanTel helpt jouw organisatie hier graag bij en wij kunnen je met onze ervaring vertellen wat het beste past bij jouw organisatie.
Neem contact met ons op om kennis te maken.
Heeft Microsoft een telefonieoplossing voor Teams?
Je kan met een simpele add-on van Microsoft bellen via Teams. Je belt dan via hun telefonieoplossing. Wij raden je dit af. Microsoft heeft vrij weinig ervaring op het gebied van telefonie waardoor je alleen de beschikking hebt over beperkte basis functionaliteiten. Hier schrijven wij over in ons blog
de beperkingen van de MS Teams telefooncentrale. Daarnaast zijn de gesprekskosten via Microsoft hoog. Wat je beter kan doen? Koppel je Teams direct met je eigen telefonieomgeving, LanTel kan je van advies voorzien.
Waarom zou je Teams koppelen met telefonie?
Wanneer je medewerkers of een deel daarvan veel gebruik maken van telefonie dan zou een koppeling voor hen tussen Teams en telefonie ideaal zijn. Hiermee krijgen zij alle communicatie op één plek waardoor ze meer gemak ervaren en efficiënter kunnen werken. Je kan ervan uitgaan dat dit ‘the-way-to-go” is voor de toekomst met het oog op het nieuwe (flexibel) werken. Daarmee is het een goede en veilige investering.