Geschreven door:
Peter Krijgsman
Wat heeft Windows 7 met jouw telefonie te maken?
In veel gevallen draait er naast een telefooncentrale een server. Deze server ondersteunt de telefooncentrale met belangrijke data en software. Wanneer deze draait op Windows 7 is het verstandig dit blog verder te lezen.
Wat staat er op de server van je telefooncentrale?
Op de server naast je telefooncentrale staat belangrijke software. Hier kunnen programma’s op staan zoals Voicemail Pro, Xima en Cloud CTI. Deze programma’s zijn voor belangrijke zaken zoals je:
- Voicemailteksten
- Herhaalreceptenlijn
- Wachtrijmeldingen
- Oproeproutering
- Keuzemenu’s
- Rapportages
- CRM-koppeling met je telefonieomgeving
Wat zijn de gevolgen?
Kort gezegd houdt dit in dat er geen software-updates van Windows 7 worden uitgebracht. Deze zijn belangrijk voor de beveiliging en bescherming van je server. Zonder updates zal de beveiliging achterhaald worden en loop je een hoger risico om bijvoorbeeld gehackt te worden. Iemand met kwade bedoelingen die bij je ‘inbreekt’ kan dan je hele server leeg halen.
Overstappen naar Windows 10?
Het eerste waar je misschien aan denkt is overstappen naar Windows 10. Dit wordt nog wel ondersteund door Microsoft. Wij kunnen je hierbij helpen wanneer je hier voor kiest. Onze ervaring leert dat in veel gevallen er een nieuwe (kostbare) server moet worden aangeschaft. Je kan dan gebruik blijven maken van je telefooncentrale, maar hoe lang gaat die nog mee? Er komt een tijd dat ook deze vervangen dient te worden. Overstappen naar Windows 10 is een oplossing, alleen niet ons advies. Er is een betere, goedkopere en een meer toekomstbestendige oplossing.
Ons advies: Telefonie in de Cloud
Zoals veel zaken wordt telefonie verplaatst naar de Cloud. Je fysieke telefooncentrale heb je niet meer nodig, dit wordt een ‘virtuele centrale’ in ons datacenter. Je software en programma’s die nu op je losse server draaien staan ook in je cloud omgeving. Zo staat alles op één plek.
Gratis updates
Een groot voordeel van cloud telefonie is dat je centrale altijd op de meest recente software zal draaien. Het onderhouden hiervan zit inbegrepen in de totaalprijs. Zeg vaarwel tegen het periodieke onderhoud van je hardware waar een prijskaartje aanhangt. Een uitgave waar je vaak geen rekening mee had gehouden.
Toekomstbestendig
Aanbieders van telefonie stappen allemaal over naar telefonie in de cloud. Het wordt een dienstverlening waar het draait om een prijs per maand model. Je betaald een bedrag per gebruiker en de oplossing. Er zal afscheid worden genomen van hardware op locatie en de ondersteuning hiervan. Wij bieden je met cloud telefonie een complete telefonieoplossing in de Cloud. Lees onder LanTel Hosted over een ‘telefooncentrale in de cloud’ die wij kunnen leveren.
Cloud telefonie is goedkoper
Met hardware op locatie heb je te maken met afschrijvingskosten en hoge investeringskosten wanneer nieuwe hardware nodig is. Bij cloud telefonie heb je met beide niks van doen. Daarbij zijn updates, zoals gezegd, gratis en zijn de telefonie kosten overzichtelijk en transparant. Je betaald een vast bedrag per gebruiker en je kan maandelijks het aantal gebruikers op- en afschalen.
Laat je adviseren
Is dit onderwerp van toepassing op jouw organisatie dan willen wij je graag adviseren over de mogelijkheden en het overstappen naar cloud telefonie. De wensen rondom een telefonieoplossing zijn per organisatie verschillend en met cloud telefonie is veel mogelijk.
Wij zullen contact opnemen met onze klanten waarvan wij weten dat dit bij hen speelt. Je kunt natuurlijk ook zelf actie ondernemen na het lezen van dit blog, ook als je geen klant bent bij LanTel. Je kunt ons telefonisch bereiken op 078-6305555. Of vul onderstaand formulier in, dan nemen wij binnen één werkdag contact met je op.