Vrijwel alle Nederlandse bedrijven zijn van traditionele telefonie overgestapt naar telefonie in de cloud. Deze vorm van telefonie biedt veel meer mogelijkheden op het gebied van integraties en koppelingen. Je kan nu zelfs via een eenvoudige koppeling met mensen buiten de organisatie bellen via Teams. Een vaak gemiste kans die wij zien, is het niet opnemen van het zakelijk telefoonabonnement in de gehele “vaste” telefonieoplossing. We komen geregeld aan tafel bij bedrijven waar ze naast hun telefonieoplossing bij een andere partij mobiele telefonie afnemen. De nieuwe vorm van zakelijke telefonie via het internet brengt op het gebied van zakelijke telefonieabonnementen vele voordelen. We vertellen er meer over in dit blog.
Geschreven door:
Willem Graste
De voordelen van een zakelijk telefoonabonnement
In een eerder blog, over de voordelen van een zakelijk mobiel abonnement, hebben we dit onderdeel al eens belicht. Dit ging over praktische zaken zoals het kunnen terugvorderen van de btw, medewerkers die niet meer hoeven te declareren en een grotere kans van behoud van klanten. In dit blog gaan we het meer hebben over de voordelen van een zakelijk telefoonabonnement op technisch niveau.
1. Alles bij één partij, meer gemak
Bedrijven zoals LanTel zijn gespecialiseerd in telefonieoplossingen. Zowel in vaste telefonie, mobiele telefonie als in allerlei handige oplossingen zoals een koppeling met je CRM-systeem. Wij maken voor mobiele telefonie gebruik van de bestaande, betrouwbare Nederlandse netwerken. Naast de voordelen die we hierna zullen behandelen, is het eerste voordeel dat je alles bij één partij afneemt. Voor zowel je vaste telefonie, als je zakelijke telefoonabonnementen heb je één aanspreekpunt en ontvang je nog maar één factuur voor al je uitgaven aan telecommunicatie.
2. Onderling gratis bellen
Alle licenties voor het gebruik van vaste telefonie en de zakelijke telefonieabonnementen bellen onderling gratis. Wanneer je bij een andere partij de mobiele abonnementen afneemt, betaal je over en weer gesprekskosten.
3. Uitgebreide functionaliteiten
Wanneer de zakelijke telefoonabonnementen onderdeel uitmaken van de gehele telefonieoplossing, heb je direct toegang tot alle uitgebreide functionaliteiten van de oplossing zelf. Met de mobiele telefoons binnen de oplossing kan je bijvoorbeeld de bezet status zien van al je collega’s en kan je doorverbinden met ruggespraak. Dit houdt in dat je eerst de persoon aan de lijn krijgt naar wie je het gesprek doorverbindt. Na een korte introductie van het gesprek verbind je de beller door.
4. Bellen met een vast nummer
Met een zakelijk telefoonabonnement bel je met een 06-nummer, maar niet als je het onderdeel maakt van je gehele telefonieoplossing. Althans je kan ervoor kiezen of je met je 06-nummer of een vast nummer van jouw bedrijf naar buiten belt. Een vast zakelijk nummer staat nog altijd professioneler dan een 06-nummer. Je kan zelf instellen wanneer je met welk nummer belt. Als voorbeeld, tijdens je werkdagen bel je van 8:00 tot 18:00 met het vaste nummer. In de tijden daarbuiten en het weekend bel je met je 06. Zo houd je werk en privé beter gescheiden en heb je beter controle over welke klanten je 06-nummer hebben. Buiten de gestelde tijden (8:00 -18:00) ben je alleen nog op je mobiele nummer bereikbaar. Wie jou op je vaste nummer belt krijgt dan je voicemail te horen.
Zakelijk telefoonabonnement integreren, dat heet vast mobiel integratie
Het ontgrendelen van alle voordelen van een zakelijk telefoonabonnement binnen je telefonie oplossing noemen wij vast mobiel integratie. Wil je hier meer over weten én wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen op het gebied van telefonie? Neem dan contact met ons op. Dat kan via 078-630 55 55 of sales@lantel.nl, of vul onderstaand formulier in. Dan nemen we contact met jou op.