• Onze cloud telefonieoplossing
    De LanTel Cloud
    LanTel Connect

    De best passende internetverbinding voor je telefonie.

    Alles over internet bellen
    LanTel SIP

    Jouw bereikbaarheid en telefoonnummers regelen wij hier.

    Alles over SIP Trunks
    LanTel Hosted

    Je telefooncentrale in de cloud met heel veel functies.

    Alles over hosted telefonie
    LanTel Mobile

    Integreer je mobiele telefonie in je vaste telefonieomgeving.

    Alles over vast mobiel integratie
    LanTel Service

    24/7 ondersteuning op jouw telefonieoplossing.

    Alles over onze service
    Lees alles over de LanTel Cloud
    Teams bellen

    Bellen via Teams

    Maak van Microsoft Teams een compleet communicatieplatform door het te koppelen aan je telefonieomgeving.

    Lees hier over de mogelijkheden.

    Bellen via Microsoft Teams
  • Branches
    Onze Specialisaties
    Eerstelijnszorg

    Wij hebben vele jaren ervaring met telefonie oplossingen voor de eerstelijnszorg en weten wat er speelt.

    Telefonie voor de eerstelijnszorg
    Zorggroepen en zorgcentra

    Benut alle voordelen van één centrale in de cloud. Werk beter samen, deel capaciteit, bespaar kosten en meer.

    Telefonie voor zorggroepen en zorgcentra
    Scholen en onderwijs

    Wij bedienen meerdere scholen met onze gebruiksvriendelijke en schaalbare telefoniesystemen.

    Telefonie voor scholen en onderwijsinstellingen
    Ga naar branches

    Andere branches

    De oplossingen die wij bieden aan onze specialisatie branches zijn overal perfect toe te passen.

    Of je nu een telefonieoplossing zoekt voor een kleine, middelgrote of grote onderneming, wij kunnen je altijd een passende oplossing bieden.

    VoIP zakelijk oplossing voor elke organisatie
  • Wij zijn LanTel
    Over LanTel
    Wij zijn LanTel

    Met een frisse blik zoeken wij naar de best passende telefonieoplossing.

    Naar het LanTel team
    Gelukkige klanten

    Wij zijn tevreden als onze klanten dat ook zijn. Lees het van de klant zelf.

    Naar alle klantreferenties
    Werken bij LanTel

    Bekijk hier onze vacatures en stage plaatsen. Solliciteer direct en versterk ons team.

    Naar onze vacatures
    Ons blog

    Wij houden je op de hoogte van, voor jou, relevante ontwikkelingen.

    Naar ons blog
    Lees meer over ons
    Zakelijk bellen klantcase

    Lees onze laatste klantcase

    Meerdere keren per jaar schijven wij een klantcase waarin onze klanten vertellen over de telefonieoplossing van LanTel waarmee zij werken.

    Dit keer is het woord aan Zijper Huisartsen Sint Maartensbrug. Zij maken gebruik van onze Blue+teleQ oplossing. Deze oplossing brengt veel rust in hun praktijk.

    Ga naar de klantcase
  • Support
    LanTel Support
    Servicevicedesk

    Wil je support aanvragen of heb je een technische vraag? Mail dan naar:

    servicedesk@lantel.nl
    Selfservice

    Heb je een vraag over jouw telefonieomgeving? Alle handige informatie voor onze klanten vind je hier.

    Naar selfservice
    Actuele storingen

    Ben je niet meer optimaal bereikbaar? Dit kan komen door een storing, controleer hier of daar sprake van is.

    Bekijk actuele status
    Wijziging doorgeven

    Wil je een storing of wijziging doorgeven binnen de telefonie omgeving? Doe dat dan hier.

    Geef je wijziging door
    Ga naar LanTel Support

    Spreek een supportmedewerker

    Doet je telefoon het niet of heb je een ander dringend probleem? Bel naar 078 – 630 55 55, stuur een Whatsapp of mail naar servicedesk@lantel.nl.

    Hulp op afstand

    Let op! Klik alleen op de paarse knop als een medewerker van LanTel hierom vraagt.

    AnyDesk Windows
    AnyDesk MacOS

  • Contact
    Neem contact met ons op
    Algemene Contactgegevens

    E: info@lantel.nl
    T: 078 - 630 55 55

    Neem contact met ons op
    Klantcontact

    Heb je als klant van LanTel een vraag of wil je geholpen worden met je telefonieoplossing? Mail dan naar:

    servicedesk@lantel.nl
    Stel een vraag

    Advies nodig voor de best passende telefonieoplossing? Neem gerust contact op.

    Stel een vraag
    Naar de contactpagina

    Snel een afspraak plannen?

    Kom bij ons langs, de koffie staat altijd voor je klaar. Of heb je liever dat we bij jou langskomen? Laat het ons weten dan plannen we snel een afspraak in.

    Maak een afspraak
Mijn LanTel
Menu

24 mrt / Blog

Overstappen met VoIP nummerbehoud, hoe gaat dat in zijn werk?


Wanneer je van telecompartner wisselt, wil je natuurlijk overstappen met VoIP nummerbehoud. Het kan altijd voorkomen dat je niet meer tevreden bent over je huidige leverancier, je vindt dezelfde telefonieoplossing voor een betere prijs of je stapt bijvoorbeeld over op telefonie via Teams. Je kan overstappen met je zakelijke vaste nummers en met je mobiele nummers. Overstappen met deze nummers gaat in beide gevallen hetzelfde. Hoe veilig overstappen met nummerbehoud in zijn werk gaat, vertellen je in dit blog. Je wilt uiteraard dat al je contacten je kunnen blijven bereiken op de voor hun bekende telefoonnummers.
Willem Graste

Geschreven door:
Willem Graste

Recht op VoIP nummerbehoud bij overstappen

Het zou heel veel administratief werk en rompslomp met zich meebrengen wanneer je niet zou kunnen overstappen met nummerbehoud naar een andere VoIP provider. Je wilt bij een overstap natuurlijk koste wat kost voorkomen dat je al je zakelijke klanten en relaties moet inlichten over een nieuw telefoonnummer. Gelukkig heb je bij een overstap gewoon altijd recht op nummerbehoud, of dit nu met vaste of mobiele nummers is. Het is niet nodig om een contract uit te zitten: voor een overstap hoeft een contract niet beëindigd te zijn. Het kan wel zo zijn dat er betaald moet worden voor de resterende duur van het contract bij de oude provider. Ze noemen dit dan het afkopen van je contract. Ook moet de bestemming van de telefoonnummers hetzelfde blijven – daarmee bedoelen we dat een mobiel nummer alleen overgenomen kan worden naar een mobiel abonnement en vice versa.

Overstappen met nummerbehoud van je zakelijke telefonie

Ga maar lekker achterover in je stoel zitten, want bij een overstap van zakelijke telefonie hoef jij vrij weinig te doen. Ja, de keuze maken dat je naar een andere leverancier wilt gaan en er wel netjes voor zorgen dat er geen openstaande facturen meer zijn bij de provider waar je vertrekt. Stap je over naar LanTel, dan regelen wij voor jou dat je VoIP nummers veilig worden overgezet naar je nieuwe telefonie oplossing.

Overstappen met nummerbehoud

Hoe werkt overstappen naar een andere provider met VoIP nummerbehoud?

Wij dienen een verzoek in bij je oude leverancier, zodat wij je nummers kunnen overnemen. Dit heet in vakjargon “porteren”. Na het verzoek van porteren dient je oude aanbieder de nummers vrij te geven. Afhankelijk van de opzegtermijn is dit in de regel standaard één maand, dan wel 30 dagen. Het daadwerkelijk porteren, het uitrollen van je nummers naar je nieuwe telefonieomgeving, gaat met een klik op de knop. Dus je hoeft je geen zorgen te maken dat je voor een langere periode niet bereikbaar bent. Hoe de overstap geheel in zijn werk gaat, lees je in ons blog “Oplevering van een VoIP telefoonsysteem”.

Overstappen met 085 of 088-nummers

Maakt jouw organisatie gebruik van 088-nummers? Dan is overstappen met nummerbehoud ook gewoon mogelijk. Het werkt precies hetzelfde, alleen er komt een extra formaliteit bij kijken. We hebben dan het eigendomsdocument van de ACM nodig om je nummers te kunnen porteren. Alles over dit document en 088-nummers lees je in ons blog “088-nummers aanvragen”. Het overstappen met een 085 kengetal gaat net zo gemakkelijk als met normale telefoonnummers

Wil je overstappen met VoIP nummerbehoud?

Ben je op zoek naar een nieuwe cloud telefonieoplossing en wil je met al je huidige nummers overstappen met VoIP nummerbehoud? LanTel kan je daar uiteraard bij helpen. Bij ons heb je een ruime keuze in telefonieplatformen en wij kunnen jou altijd adviseren wat de meest geschikte oplossing is voor jouw organisatie. Je kan telefonisch contact met ons opnemen via 078-630 55 55, per mail naar sales@lantel.nl of vul onderstaand formulier in, dan nemen wij contact met jou op.


Neem contact met mij op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.


FAQ Overstappen met nummerbehoud

Is overstappen met VoIP nummerbehoud gratis?

Voor het overstappen met VoIP nummerbehoud mag je nieuwe aanbieder geen kosten in rekening brengen. Je nummers meenemen naar een nieuwe leverancier is dus gratis. Je oude leverancier kan nog wel kosten in rekening brengen waanneer je eerder vertrekt dan wat overeen is gekomen in het contract.

Hoe werkt overstappen met nummerbehoud?

Overstappen met nummerbehoud is heel simpel, want je hoeft er zelf niets voor te doen. Je nieuwe aanbieder vraagt de overstap aan bij je oude telefonie leverancier. Daarna kan jouw nieuwe aanbieder jouw eigen telefoonnummers koppelen aan je nieuwe telefonieoplossing. Bij het overstappen met 088-nummers moet je wel het eigendomsdocument van deze nummers kunnen aanleveren.

Hoelang duurt het overstappen met nummerbehoud?

Wanneer jouw oude telefonieleverancier de nummers heeft overgedragen naar je nieuwe telecompartner, dan is het niets meer dan een paar klikken en een aantal instellingen invoeren om over te stappen met nummerbehoud. Het duurt in de regel langer omdat er vaak sprake is van een opzegtermijn bij je oude leverancier. Dit is meestal één maand.

Geschreven door Willem Graste

Deel dit artikel: Twitter Facebook LinkedIn

Gerelateerde berichten

Klantcase Aurora teleQ bij MC Driebergen

24 jun / Blog

“Ik had dit veel eerder willen hebben”

Bij MC Driebergen zorgde Aurora teleQ direct voor rust en overzicht. Bea (67) handelt moeiteloos 70+ gesprekken per dag af en is enthousiast over de gebruiksvriendelijkheid, slimme terugbelmomenten en lagere werkdruk. “Ik had dit veel eerder willen hebben.”

Lees verder

Door Willem Graste

Bellen via Teams kosten

22 mei / Blog, Onderwijs, Teams telefonie

Bellen via Teams kosten, dit moet je weten

Wat zijn de kosten van bellen via Teams? In dit blog leggen we duidelijk uit wat je betaalt voor Microsoft Teams Telefonie – voor scholen én mkb-bedrijven. We geven inzicht in licenties, add-ons en besparingsmogelijkheden.

Lees verder

Door Jan van Tongeren

Shomi, jouw slimme assistent voor efficiënte communicatie

13 mei / Blog

Shomi,
nieuw binnen
LanTel Wave

Shomi is jouw slimme assistent die gesprekken afhandelt, analyseert en samenvat. Je bespaart tijd, behoudt het overzicht en richt je op wat écht belangrijk is. Ervaar het gemak zelf, nu gratis tot 1 juli 2025

Lees verder

Door Willem Graste

Afspraak maken

Wij zijn van maandag t/m vrijdag
van 08:00 tot 17:00 bereikbaar
via telefoonnummer 078 – 630 55 55
of mail naar info@lantel.nl

LanTel logo wit
Dudokplein 222
3315 KH Dordrecht
KVK: 24342138

Onze specialisaties
  • Telefonie voor huisartsen
  • Telefonie voor zorggroepen en zorgcentra
  • Telefonie voor apotheken
  • Telefonie voor tandartsen
  • Telefonie voor scholen en het onderwijs
  • VoIP zakelijk voor elke organisatie
9/10 klanttevredenheid door 25 beoordelingen voor LanTel
Onze diensten
  • Cloud telefonie
  • Telefooncentrale in de cloud
  • Vast mobiel integratie | Vast op mobiel
  • SIP Trunks
  • Teams telefonie
  • VoIP bellen
  • Internet telefonie
  • Aurora teleQ
  • 088 nummer aanvragen
  • 085 nummer aanvragen

© LanTel B.V. 2025

  • Algemene voorwaarden |
  • Privacy Statement |
  • Disclaimer |
  • Fair Use Policy |
  • Verwerkersovereenkomst

Website door Internetbureau Elephant

  • Onze VoIP Telefonieoplossing
  • Branches
  • Wij zijn LanTel
  • Support
  • Contact
  • Gelukkige klanten
  • Werken bij LanTel
  • Blog
  • Status
  • Mijn LanTel