Geschreven door:
Arend Wattel
Waar je als klant op moet letten
Als projectmanager bij LanTel valt mij op dat veel organisaties het totale aanbod slechts vergelijken op basis van kosten. Op het eerste gezicht klinkt dat heel logisch, maar laat je keuze hierdoor niet te veel beïnvloeden. Wat als je goedkoop uit bent, maar de gesprekskwaliteit er op achteruit gaat?
Daarom adviseer ik eerst na te denken over de volgende zaken voordat je een definitieve keuze maakt.
1. Compatibiliteit
Is mijn huidige telefooncentrale nog aan te sluiten? De meest traditionele apparatuur is nog te gebruiken, nadat ISDN stopt. Mocht het in sommige gevallen niet geschikt zijn, dan is dit vaak met kleine aanpassingen alsnog mogelijk.
Bij LanTel zijn we er van bewust dat een dure aanschaf niet voor iedereen op korte termijn realiseerbaar is. Met LanTel SIP kun je je bestaande telefooncentrale koppelen aan ons communicatieplatform.
Na een paar jaar kun je dan alsnog besluiten om je traditionele telefoonsysteem in te ruilen voor een nieuwe centrale óf over te stappen naar een telefooncentrale in de cloud.
2. Nieuwe functionaliteiten
Wat zijn de mogelijkheden met een telefooncentrale in de cloud? De lijst aan functionaliteiten is eindeloos. Ik geef je een voorbeeld van veelgebruikte functies:
- Naadloze vast-mobiel oplossing
- Optimale bereikbaarheid voor je vaste én mobiele nummer
- Eén factuur, één aanspreekpunt
- Sneller bellen zonder een extra 0
3. Veiligheid
Hoe betrouwbaar is het alternatief op de ISDN telefooncentrale? Er zijn veel aanbieders te vinden met goedkope abonnementen en lage belminuten. Deze abonnementen kunnen heel veel risico’s met zich meebrengen. Hebben deze providers eigenlijk wel de juiste beveiligingsmaatregelen genomen? Met ISDN hoefde je hier natuurlijk geen zorgen over te maken, maar met VoIP-telefonie dien je hier naar mijn mening wel degelijk rekening mee te houden.
Bij LanTel zorgen we ervoor dat klanten goed zijn beveiligd tegen eventuele hackers en dat de privacy van je telefoonverkeer goed wordt beschermd.
4. Overstappen
Ondervind ik veel telefonische hinder tijdens een omzetting van ISDN naar Voice over IP? Bij LanTel zorgen we ervoor dat je zorgeloos en zonder problemen overstapt. Op het door jullie aangegeven tijdstip realiseren wij de omzetting. Daarnaast moet tijdens de overstap natuurlijk rekening worden gehouden met de telefonische bereikbaarheid. Ik vind het belangrijk dat deze zo min mogelijk impact mag hebben op het telefonieverkeer.
ISDN stopt
2019, en dat ISDN stopt, lijkt nu nog heel ver weg. Ik wil je adviseren om niet te lang te wachten met het nemen van de benodigde maatregelen. Een goede telefonische bereikbaarheid is essentieel voor je bedrijf. Dus laat je nu alvast adviseren over de verschillende mogelijkheden en de technische do’s en don’ts.
Ik help je graag verder bij je zoektocht naar een goed alternatief van je huidige telefonie. Zo kan je zonder zorgen overstappen naar een toekomstvaste telefonie omgeving. Om het je makkelijk te maken hebben we een speciale actie; doe er nu je voordeel mee.
Update: De actie van november 2017 is niet meer geldig.