Een telefoontje van een klant voor de opzegging van de serviceovereenkomst met een hele goede reden; de huisarts gaat met pensioen. Ik pak direct de digitale klantgegevens erbij, de overeenkomst hoort bij een Avaya telefooncentrale uit 2011. Opborrelende herinneringen aan de andere kant van de lijn: “Het voelt veel langer geleden, ik weet nog dat we bij jullie op bezoek kwamen om de toestellen te bekijken…”. Ze noteert de gegevens die nodig zijn voor de schriftelijke opzegging.
“…en die maandelijkse nota voor de gesprekskosten, zijn jullie dat ook?”
Geschreven door:
Mira van Leeuwen
Maandelijks gedoe
Ik leg uit dat we destijds die wijsheid nog niet in pacht hadden, maar inmiddels wel. Dat ons dienstenpakket is uitgegroeid naar alle aspecten van communicatie zodat klanten alles mooi op één factuur krijgen onder één dienstverlener met één aanspreekpunt. Dit ter vervanging van de maandelijkse facturen van ‘partij 1’ voor het internet, van ‘partij 2’ voor de gesprekskosten, en voor nog een derde partij voor het telefonie abonnement. En dan nog het gedoe van de handmatige betaling van alle losse facturen. Elke maand weer. Ik mag dan een administratief/finance hart hebben, de meeste ondernemers (en zo ook onze huisartsen) zijn dit soort taken liever kwijt dan rijk.
De oplossing
De fantastisch simpele oplossing vanuit LanTel is dan ook een machtigingsformulier voor uitsluitend de maandelijkse kosten. Zo heeft men nog steeds grip op de eventuele incidentele nota’s, maar kan je wel rustig drie weken met vakantie en de boel de boel laten.
Een tevreden klant
We ronden het gesprek af, mijn gesprekspartner belooft de contactgegevens toe te sturen van de praktijkopvolgster en zal haar vertellen over de administratieve lastenverlichting die het “nieuwe” LanTel voor haar kan betekenen.