De deurintercom heeft een lange geschiedenis die teruggaat tot de vroege twintigste eeuw. Lees hier alles over de ontwikkeling van de deurintercom en hoe je deze kan integreren in je Teams omgeving.
Lees verderGeschreven door:
Wietse van der Lei
Er zijn verschillende integraties mogelijk voor VoIP via Teams. We hebben hier al eerder over geschreven in ons blog bellen via Microsoft Teams. De laatste ontwikkeling op dit gebied is operator connect. Deze laatste mogelijkheid op het gebied van Teams VoIP zorgt voor een naadloze integratie. Om het kort toe te lichten: Microsoft heeft op basis van een aantal eisen enkele telefonieplatformen weten te selecteren die een directe koppeling met MS Teams kunnen maken. Deze manier van koppelen hebben ze operator connect genoemd. In onze ogen is dit voor veel organisaties het beste wat er momenteel op de markt van telefonie via Teams.
MS Teams is ontwikkeld om met elkaar samen te werken. Het biedt de flexibiliteit om op verschillende manieren met je collega’s te communiceren, samen te werken en documenten te delen. Echter is Teams vooral gericht op de interne communicatie tussen medewerkers. Telefonie wordt nog steeds veelvuldig gebruikt voor externe communicatie. Met VoIP via Teams heb je al je communicatie op één plek.
Dit heeft als voordeel dat je kan bellen met en gebeld kan worden op je zakelijke VoIP nummer binnen Teams. Dat houdt in dat je gemakkelijk kan bellen via je laptop met een headset of via de Teams app op je mobiele telefoon. Waar je aan het werk bent, op kantoor, thuis of waar ook ter wereld, je bent altijd optimaal bereikbaar. Dat is de extra flexibiliteit die VoIP via Teams biedt.
Met VoIP via Teams integreer je alle onmisbare functies die een normale telefooncentrale in de cloud heeft in je Teams omgeving. Denk hierbij aan voicemail, doorschakelen, groepsoproepen, opname van gesprekken en routering van inkomende gesprekken. Het mooiste aan Teams VoIP vinden wij dat je nu écht kan zien of je collega’s wel of niet beschikbaar zijn of ze nu afgeblokt zijn in hun agenda, in een video meeting zitten of telefonisch in gesprek zijn. Binnen Teams wordt dat getoond met die kleine statusbolletjes bij de profielafbeeldingen van je contacten. Wanneer iemand telefonisch in gesprek is, zal met de koppeling hier een rood bezet bolletje te zien zijn.
Het is zelfs mogelijk om add-ons toe te voegen die ook gebruikt worden bij normale telefonieoplossingen. Denk hierbij aan uitgebreide rapportages, bedienposten voor receptionisten of een callcenter. Over die laatste add-on lees je alles in ons blog “Een Contact Center voor Teams telefonie”.
Het VoIP platform via operator connect is ondersteund door Microsoft, wat betekent dat VoIP bellen via Microsoft Teams betrouwbaar en veilig is. Je VoIP provider is wel je aanspreekpunt voor aanpassingen en ondersteuning voor het VoIP via Teams gedeelte. Zij hebben immers de ervaring en kennis in huis die Microsoft niet heeft en waar zij zich ook niet mee bezig wil houden. Deze combinatie geeft gebruikers de gemoedsrust en het vertrouwen in de betrouwbaarheid van het platform. Kortom, Teams VoIP biedt veel voordelen en kan een waardevolle oplossing zijn voor bedrijven die op zoek zijn naar een geïntegreerd, flexibel en betrouwbaar communicatieplatform.
Ben je benieuwd naar een koppeling tussen telefonie en Teams of een andere VoIP oplossing voor jouw eigen organisatie? Wij zijn ervan overtuigd dat het je veel kan brengen. Neem vooral contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek, waarin we samen bekijken wat de opties zijn voor jouw organisatie. Of vraag direct een een offerte aan.
Wij zijn van maandag t/m vrijdag
van 08:00 tot 17:00 bereikbaar
via telefoonnummer 078 – 630 55 55
of mail naar info@lantel.nl
Dudokplein 222
3315 KH Dordrecht
KVK: 24342138
Vul hier je gegevens in zodat wij je een offerte kunnen sturen. Vertel ons hoeveel werkplekken jouw organisatie heeft en welke wensen je hebt omtrent telefonie. We reageren binnen één werkdag.