Samenwerken brengt je verder. Dat is een van de voordelen van zorggroepen en zorgcentra. Samen heb je meer kennis en kan je patiënten beter helpen. In het klein geldt dit voor gezondheidscentra waar huisartsen, apothekers, fysiotherapeuten, diëtisten, psychologen, podotherapeuten en andere speciallisten hun krachten bundelen.
In het groot geldt dit voor zorggroepen. Deze zijn in het verleden vanuit de wens om goede zorg aan patiënten te leveren tot stand gekomen. Deels was de visie en rol van zorgverzekeraars een aanleiding om meer samen te gaan werken. Als zorggroep sta je sterker en kunnen er direct afspraken worden gemaakt voor de gehele zorggroep.
Samen heb je meer inkoopkracht en kan je producten en diensten die je nodig hebt delen. Op het gebied van telefonie is dit met de komst van cloud telefonie nu mogelijk. Vroeger had iedereen zijn eigen telefooncentrale op locatie. Nu telefonie via het internet verloopt, staat de telefooncentrale in de cloud of op een server. Dit zorgt ervoor dat je deze centrale met meerdere organisaties kan delen. Veel zorgcentra maken al gebruik van cloud telefonie, maar ze hebben in veel gevallen geen oplossing die in de volledige breedte van de zorggroep functioneert.
Er zijn verschillende voordelen om telefonie voor de zorggroep of het zorgcentrum af te nemen bij LanTel. Het verwerken van herhaalrecepten kan centraler worden ingericht en je krijgt meer inzichten van andere zorgverleners. De kosten worden per zorgverlener gefactureerd en iedereen betaalt voor zijn eigen belverbruik. Het bellen onderling is door het creëren van één systeem gratis geworden. Andere belangrijke voordelen zijn:
Wanneer je met meerdere partijen iets afneemt bij dezelfde partij, dan valt er in veel gevallen een inkoopvoordeel te behalen. Dat is bij ons op het gebied van telefonie niet anders. Afhankelijk van de omvang en de wensen zullen wij altijd kijken wat wij hierin kunnen doen voor jouw zorgcentrum of zorggroep.
Normaal heeft iedereen zijn eigen centrale in de cloud. Iedereen betaalt separaat voor zijn centrale en de functionaliteiten die daarop staan. Nu deel je de kosten van één private cloud omgeving. Iedereen kan gebruik maken van dezelfde functionaliteiten zoals rapportage en gespreksopname.
Wij hebben als een van de weinige aanbieders naast een public- ook een private cloud oplossing. Een private cloud biedt meer veiligheid en is om die reden iets duurder. Nu je hem kan delen, is dat verschil minimaal. Ga voor maximale veiligheid door je telefonie via de E-Zorg verbinding te laten lopen.
Door gezamenlijke telefonie kunnen huisartsen de waarneming onderling beter verdelen. Dit gaat automatisch. Wanneer je door omstandigheden niet bereikbaar of gesloten bent, dan schakel je direct door. Al je inkomende gesprekken worden verdeeld onder de andere praktijken binnen de telefonieoplossing. Dit gebeurt niet met een ouderwetse “domme” doorschakeling of met extra kosten. Het gesprek wordt net als een gesprek naar een interne collega doorverbonden met alle extra informatie zoals nummerweergave en voor welke praktijk er wordt gebeld.
Doordat de gehele zorggroep met één centraal systeem werkt, is er onderling veel meer inzicht. Op gebruikersniveau is van iedereen binnen de oplossing de actuele status inzichtelijk. Je ziet direct of een bepaalde collega binnen de zorggroep met bijbehorend specialisme beschikbaar is om even kort mee te sparren. Door het maken van een slimme configuratie in het systeem met automatische triggers of timers maken wij dit mogelijk. Zo kunnen gesprekken naar andere vrije medewerkers worden gestuurd. Het systeem registreert hoe druk het is bij de verschillende disciplines en kan deze dan beter verdelen.
Op onze website vind je veel informatie over onze telefonieoplossing voor jouw praktijk, zorgcentrum en/of zorggroep. In ons Ebook hebben we alle informatie verzameld en gaan we dieper in op de materie. Dit hebben we aangevuld met verschillende klantverhalen. Vul je contactgegevens in en je ontvangt hem in je mailbox.
Zorggroepen bestaan vaak uit regionaal aangesloten zorgverleners die los van elkaar werken. Zij zoeken de samenwerking op wanneer dit nodig is. Het is met de huidige mogelijkheden vreemd te noemen dat iedere praktijk zijn eigen stukje telefonie heeft. Je laat hiermee de kans liggen om de samenwerking op dit vlak met elkaar aan te gaan.
De druk op de praktijk en bij de assistenten zal met de tijd toenemen. Met onze telefonie voor zorggroepen kan de capaciteit worden gedeeld. LanTel verbindt alle zorgverleners binnen een zorggroep met één centraal systeem. Binnen dit centrale systeem is het weer mogelijk om een groep of verschillende groepen van praktijken te formuleren.
Elke praktijk kan haar eigen telefonische afhandeling blijven doen. Met onze oplossing kan je de status van wachtrijen van andere praktijken met elkaar delen. Is het bij jullie rustig, dan kan je direct assisteren bij een praktijk waar het druk is. Of werk naar een vorm waarbij een centrale groep met assistenten de overbelasting voor de gehele zorggroep op zich neemt. De opties en mogelijkheden om de toenemende druk op de praktijk te kunnen verlichten nemen met onze telefonie voor zorggroepen toe.
Het kan zijn dat er vanuit de zorggroep één preferred supplier is op het gebied van telefonie voor de zorggroep. Het is vrijwel onmogelijk dat de telefonieoplossing van die ene ‘voorkeursleverancier’ past bij elk lid van de zorggroep.
Ons advies is om op zoek te gaan naar minimaal twee preferred suppliers. Zo valt er een keuze te maken. Jouw organisatie vraagt een oplossing met betere functionaliteiten en kwaliteit, of juist een low-budget met minder gebruiksgemak. Wanneer er eenmaal meerdere organisaties gebruikmaken van een telefonieoplossing dan kunnen anderen gemakkelijk aansluiten. Of dit nu bij leverancier A, of B is.
Met LanTel kies je een partner die zichzelf heeft gespecialiseerd in telefonie voor de eerstelijnszorg met een sterke focus op huisartsen. Met onze oplossing krijg je telefonie die volledig aansluit bij de bedrijfsvoering van jouw praktijk, zorgcentrum of zorggroep. Wanneer het aankomt op kwaliteit, betrouwbaarheid, functionaliteit en uitgebreide technische voordelen dan kan je ons zien als marktleider.
Onze oplossing gaat verder dan alleen een inkoopvoordeel en richt zich op een verbeterde samenwerking binnen zorggroepen. En over samenwerking gesproken, wij werken al jaren samen met verschillende partners binnen de eerstelijnszorg.
Wij zijn van maandag t/m vrijdag
van 08:00 tot 17:00 bereikbaar
via telefoonnummer 078 – 630 55 55
of mail naar info@lantel.nl
Dudokplein 222
3315 KH Dordrecht
KVK: 24342138
Geef je wensen aan ons door voor een passende aanbieding, stel een vraag of doe een voorstel om een afspraak te maken.
Binnen één werkdag mag je een reactie van ons verwachten.