LanTel krijgt een nieuw CRM-systeem. Ons doel is om de klant nog meer centraal te stellen binnen onze organisatie. De afgelopen jaren speelden we meer in op de behoeften van onze klanten. Ons huidige klantsysteem bleek niet altijd aan alle wensen van de klant te kunnen voldoen. We zijn de afgelopen periode druk bezig geweest naar het zoeken van een geschikt systeem. We hebben de perfecte match gevonden. Een systeem wat voldoet aan al onze eisen en waarmee wij jou als klant nog beter van dienst kunnen zijn.
Geschreven door:
Arend Wattel
Voor wie is het nieuwe CRM-systeem?
Het nieuwe klantsysteem is een online oplossing dat daadwerkelijk om de klant draait. We liegen er natuurlijk niet over dat het voor ons ook een ideaal pakket is om mee te werken; het systeem voldoet helemaal aan ons eisenpakket. Maar uiteraard hebben we naar de wensen van onze klanten gekeken. Een veelgehoorde wens was om actueel inzicht te verkrijgen in het belverbruik. We kunnen alvast verklappen dat dit is gelukt! De komende maanden zijn we druk bezig met de implementatie van deze functie voor jou als klant.
Ons huidige systeem is alleen toegankelijk voor de medewerkers van LanTel. Het nieuwe CRM-systeem maakt het mogelijk om als klant in te loggen. Al onze klanten krijgen de beschikking over een gebruikersnaam en wachtwoord zodat je een eigen portaal hebt. Hierin zijn o.a. gemakkelijk en snel offertes en facturen terug te vinden.
Wat moet je als klant doen?
Voor de overstap naar het nieuwe CRM hoef je helemaal niets te doen. Wij zorgen dat alle klantgegevens netjes en geruisloos worden omgezet.
Wat zijn de voordelen?
LanTel kiest bewust voor een nieuw CRM-systeem zodat we meer zaken online kunnen weergeven en beheersmaken maken. Dit betekent dat we meer transparantie naar onze kanten kunnen bieden en dat klanten zelf de touwtjes in handen kunnen houden. We merken dat onze klanten hier meer behoefte aan hebben. Hieronder staan enkele voorbeelden opgesomd die mogelijk zijn in het nieuwe klantsysteem.
+ Inzicht in realtime verbruik
We hadden natuurlijk al de optie om iedere maand een uitgebreide specificatiefactuur op te vragen. Om zo het verbruik zeer gedetailleerd inzichtelijk te maken. Deze maandelijkse factuur werd achteraf verstuurd, waardoor tussendoor bijsturen niet mogelijk was. In de nieuwe omgeving is het wel mogelijk om het verbruik realtime inzichtelijk te maken. Door de functie om tussentijds het actuele verbruik te controleren, kan er bijgestuurd worden als dat nodig is. Zo kom je nooit meer voor ongewenste verrassingen te staan.
+ Facturen en offertes downloaden
In de nieuwe omgeving is het mogelijk om te allen tijde zelf je facturen en offertes te downloaden. Alle facturen heb je altijd overzichtelijk binnen handbereik. Het is mogelijk om offertes via het systeem in pdf te downloaden en bij akkoord digitaal goed te keuren. Zo is je gehele administratie in één systeem geordend.
+ Projecten zijn beter beheersbaar
In het nieuwe CRM zijn alle projecten voor ons beter beheersbaar. Zo is het mogelijk om de voorgang van projecten beter in de gaten houden met een duidelijk overzicht. Het voordeel is dat we onze klanten efficiënter van dienst kunnen zijn. Zo kunnen projecten sneller en beter afgerond worden door ons.
Wanneer zul je veranderingen gaan zien?
Achter de schermen zijn we al druk bezig om het nieuwe klantsysteem in te richten. We doen dit gefaseerd en daarom zal je de komende periode per fase een verandering mee maken. Op die manier hopen we dat het voor iedereen overzichtelijk blijft. De eerste verandering waar we aan werken is het klant portaal. De eerste stap hierin is het inzichtelijk maken van de facturen. We zullen direct met je communiceren wanneer dit actief is.
Alle volgende veranderingen en toegang tot nieuwe features zullen op tijd naar onze klanten worden gecommuniceerd. We willen namelijk voorkomen dat je voor verrassingen komt te staan. Heb je vragen of is iets niet duidelijk dan kun je altijd contact met ons opnemen. We vertellen je graag meer over ons nieuwe CRM-systeem.