De deurintercom heeft een lange geschiedenis die teruggaat tot de vroege twintigste eeuw. Lees hier alles over de ontwikkeling van de deurintercom en hoe je deze kan integreren in je Teams omgeving.
Lees verderGeschreven door:
Willem Graste
Carin vertelt dat de overstap naar telefonie in de cloud geen moeilijke keuze was. “ISDN stopt, dus vroeg of laat moesten we toch overgaan. Naar welke vorm we over zouden stappen was wel een keuze. Wij hebben gekozen voor een hybride oplossing.” Hierbij blijf je gebruik maken van je telefooncentrale op locatie. Deze fungeert dan enkel nog als schakeling naar de nieuwe virtuele centrale in de cloud. Zo kunnen ze bij Vogelenbuurt hun zes ‘oude’ toestellen blijven gebruiken.
Carin: “De overstap naar de cloud was door LanTel allemaal goed geregeld. We hebben er weinig van gemerkt. Behalve dat er hier iemand een ochtend over de vloer hadden om e.e.a. te installeren. Daarna werkte alles goed en voldoet onze telefonieoplossing aan onze verwachtingen.”
Met de cloud is het ook makkelijk opschalen. Carin zegt dat zij gaan uitbreiden naar zeven toestellen. Hiervoor schaffen ze direct een nieuw IP-toestel aan die direct via het internet met de cloud wordt verbonden. Zo kunnen ze gefaseerd alle toestellen vervangen en uiteindelijk afscheid nemen van hun telefooncentrale op locatie.
In de praktijk werkt Carin samen met twee andere huisartsen, één in opleiding, twee praktijkverpleegkundigen, twee praktijkondersteuners GGZ en administratief ondersteunend personeel. “Het komt niet veel voor, maar wij hebben geen assistenten” vertelt Carin. Het is moeilijk om aan assistenten te komen, laat staan echt hele goede. Daarom hebben ze bij HAP Vogelenbuurt ervoor gekozen om zelf telefonische diensten te draaien. “Uit kwaliteitsoogpunt was dit de beste oplossing.” aldus Carin.
Bij HAP Vogelenbuurt maken ze gebruik van onze rapportagetool. “Deze tool gebruiken we vooral om inzicht te krijgen op welke momenten het druk is aan de telefoon. In die periodes zorgen we dan dat er twee personen ‘telefoondienst’ hebben. Zo kunnen we onze bezetting op de praktijk goed invullen.”
Bij HAP Vogelenbuurt hebben ze een telefonie in een private cloud met een beveiligde verbinding. Dit was volgens Carin niet zo zeer een bewuste keuze. “We hebben ons hierin laten adviseren door LanTel, wij wisten hier weinig vanaf. Gezien de data die wij van patiënten beheren is het geen overbodige luxe om onze internetverbinding met de cloud te beveiligen. Zeker met het oog op AVG en de richtlijnen vanuit de LHV.”
Ben je ook opzoek naar een nieuwe telefonieoplossing voor jouw praktijk, of wil je hier advies over inwinnen? Wij vertellen je graag wat we voor jullie kunnen betekenen. Vul onderstaand formulier in zodat we contact met je op kunnen nemen.
Wij zijn van maandag t/m vrijdag
van 08:00 tot 17:00 bereikbaar
via telefoonnummer 078 – 630 55 55
of mail naar info@lantel.nl
Dudokplein 222
3315 KH Dordrecht
KVK: 24342138