Koppel je HIS met je telefonieoplossing

Panorama Mobile

Koppeling tussen je HIS en telefonie

Werk je met een Huisarts Informatie Systeem (HIS) zoals Medicom, Sanday, Mira, CGM, Health Connected of Medikit? Dan kunnen wij jouw telefoniesysteem hier direct aan koppelen. Volledig automatisch en realtime: zodra een patiënt belt, haalt de koppeling direct de actuele gegevens op uit je HIS.

Hoe werkt het

Op het moment dat de telefoon overgaat, verschijnt er een pop-up op je scherm. Je ziet direct wie er belt en kunt vanuit de pop-up met één klik het juiste patiëntendossier openen — nog vóórdat je opneemt. Je kunt ook meteen naar de agenda om een afspraak in te plannen of met één klik het nummer terugbellen vanuit het dossier. Dat betekent:

  • Sneller en efficiënter werken
  • Minder administratieve handelingen
  • Persoonlijker contact met je patiënt

Zo helpt de koppeling je om tijd te winnen, de werkdruk te verlagen en persoonlijkere aandacht te geven aan de patiënt.

Een koppeling met je HIS pakket zoals Medicom - Sanday en Mira met je telefonieomgeving
WIj maken een koppeling met

Onze partners en combinaties in de eerstelijnszorg

  • Telefonie koppeling met CMG of Nedcap ONS
  • Telefonie koppeling met Sanday Promedico MicroHis
  • Telefonie koppeling met Health Connected
  • Telefonie kopperling met Medicom van Pharmapartners
  • Koppeling tussen HIX of MediKit en telefonie

De voordelen van een HIS koppeling

De telefoon blijft rinkelen in de praktijk en de wachttijden aan de lijn lopen op. Met onze LanTel Blue + teleQ-oplossing tackel je dat probleem moeiteloos. Breid je dit systeem uit met een HIS-koppeling, dan maak je nóg een extra efficiëntieslag én verhoog je de patiënttevredenheid.

  • Tijdswinst

    Bespaar gemiddeld 30sec. per inkomend gesprek. Je hoeft vanaf nu geen patiënt-gegevens meer op te vragen. Open direct het juiste patiëntendossier vanuit de pop-up. Uitgaande gesprekken doe je snel met één klik op het telefoonnummer in het dossier.

  • Minder kans op fouten

    Patiëntgegevens hoeven niet meer opgevraagd te worden. De kans dat je een patiënt verkeerd verstaat is in dit geval niet meer aan de orde. Telefoonnummers hoef je ook niet meer handmatig over te nemen nu je direct vanuit het dossier kan bellen.

  • Werkdruk wordt verlaagd

    Omdat je tijdswinst maakt en de kans op fouten verminderd zal de werkdruk worden verlaagd. Een praktijk met één huisarts besteedt aan het identificeren jaarlijks meer dan 200 uur. Deze tijd is straks te besteden aan nuttigere zaken.

  • Betere zorgbeleving van de patiënt

    Een ander groot voordeel is dat je patiënten een persoonlijkere zorg ervaren. Het is nu mogelijk om ze direct persoonlijk te begroeten en je hoeft in principe nog maar één bevestigingsvraag te stellen. De tijdswinst is niet alleen gunstig voor jou. Patiënten ervaren dat ze sneller worden geholpen en krijgen ze sneller een assistente aan de lijn omdat de wachttijden korter worden.

  • Ervaringen uit de praktijk

    Meerdere klanten werken al met een HIS-koppeling. In de klantcase van Gezondheidscentrum Goverwelle vertelt Jolanda, centrumassistente, hoe dit haar werk ondersteunt en versnelt.

Vragen over of interesse in een HIS koppeling? Neem dan contact met ons op.

Bekijk de animatie gemaakt door PharmaPartners

Medicom koppeling_YouTube