Ben je op zoek naar een efficiënte en flexibele manier om te communiceren via telefoon? Overweeg dan eens om te bellen via je laptop. Bellen via de laptop zonder telefoon kent verschillende voordelen, en die leggen we graag uit in dit artikel. Via de LanTel kun je sinds kort gebruikmaken van Enreach Contact. Dit is een vernieuwde softphone-app die bellen via je laptop nóg aantrekkelijker maakt. We vertellen je graag wat bellen via je laptop voor voordelen oplevert.
Bellen met een laptop doe je met een softphone. Weet je niet wat een softphone precies is? Lees dan eerst ons blog “Wat is een softphone?“
Enreach Contact – Bellen via je laptop
Het softwareprogramma Enreach Contact is een verbetering van zijn voorganger Coligo Desktop. Vanwege alle ontwikkelingen en technische mogelijkheden is dit nu een simpele softphone-applicatie. Enreach Contact gaat verder dan alleen bellen met je vaste nummer via je laptop, PC of smartphone. Met deze applicatie kun je je CRM-systeem integreren, AI toepassen om efficiënter te werken, of een koppeling maken met Microsoft Teams zodat je via die omgeving kunt bellen.

1. Bellen via je Laptop biedt flexibiliteit
Met stip op één staat natuurlijk de verhoogde mate van flexibiliteit. Door te bellen via je laptop ben je niet langer gebonden aan een vaste telefoonlijn of een fysiek telefoontoestel. Je kunt eenvoudig bellen en gebeld worden via je laptop, waar je ook bent: onderweg, op kantoor, thuis of op een flexwerkplek. Het enige dat je nodig hebt, is een internetverbinding. Zo kun je soepel communiceren met collega’s, klanten en partners. En ben je even niet bij je laptop, dan verloopt alles net zo soepel en flexibel via je smartphone. Hier kun je namelijk ook de Enreach Contact-app opzetten.

2. De nieuwe functies van Enreach Contact
Zoals gezegd kun je met Enreach Contact via je laptop bellen zoals je gewend bent met een telefonieoplossing. Je wordt gebeld op je laptop, je kunt bellers doorverbinden, je ziet de telefonische beschikbaarheid van je collega’s, je kunt conference calls organiseren en je voicemail beheren. Alle standaard functionaliteiten zoals belgroepen en wachtrijen heb je tot je beschikking. Binnen Enreach Contact zal je niets missen. De volgende functionaliteiten maken deze applicatie voor jou het verschil.
Integreren van je CRM-systeem
Vrijwel elk CRM-systeem kun je met Enreach Contact integreren. Deze integratie herkent aan de hand van het nummer dat je belt de klant uit je systeem. Op het beeldscherm van je laptop verschijnt dan een pop-up waarmee je direct naar de klantkaart kunt gaan. Je kunt ervoor kiezen om je gesprekken binnen je systeem te archiveren en met click-to-dial bel je zonder een compleet nummer in te toetsen naar al je contacten uit je CRM-systeem. Met deze integratie zul je fijner en efficiënter werken.
AI-toepassingen voor je telefonie
Binnen Enreach Contact zijn er veel slimme AI-toepassingen die je kunt gebruiken. De applicatie kan voicemailberichten omzetten naar tekst die je vervolgens binnen de applicatie kan lezen. Je kunt chatbots instellen die klanten met simpele vragen direct helpen. Met de smart IVR, dit is een geautomatiseerde stem assistent, kunnen mensen geholpen worden door een AI-Bot om vervolgens doorverbonden te worden met de juiste persoon. Op dit gebied zijn er tal van functionaliteiten waar jij je voordeel mee kunt doen. En de ontwikkelingen en verbeteringen blijven zich opvolgen. Routine taken worden steeds meer geautomatiseerd.
Bellen via Microsoft Teams
Teams-telefonie is niet nieuw. Het bestaat al een tijdje en alles hierover kun je lezen in ons blog “Bellen via Teams met je vaste nummer.” Met de Enreach Contact integratie met Teams beschik je binnen Teams over alle functionaliteiten van je telefonieoplossing. Het grootste voordeel is dat je met je vaste nummer naar externe contacten kunt bellen vanuit je Teams-omgeving. Zo heb je echt alle communicatie op één plek en maak je alleen gebruik van de Teams-app. Dit is voor veel bedrijven en organisaties de beste bereikbaarheidsoplossing die er te vinden is.