• Onze cloud telefonieoplossing
    De LanTel Cloud
    LanTel Connect

    De best passende internetverbinding voor je telefonie.

    Alles over internet bellen
    LanTel SIP

    Jouw bereikbaarheid en telefoonnummers regelen wij hier.

    Alles over SIP Trunks
    LanTel Hosted

    Je telefooncentrale in de cloud met heel veel functies.

    Alles over hosted telefonie
    LanTel Mobile

    Mobiele telefonie met zakelijk SIM-only of vast mobiel integratie.

    Alles over zakelijk mobiel
    LanTel Service

    24/7 ondersteuning op jouw telefonieoplossing.

    Alles over onze service
    Lees alles over de LanTel Cloud
    Teams bellen

    Bellen via Teams

    Maak van Microsoft Teams een compleet communicatieplatform door het te koppelen aan je telefonieomgeving.

    Lees hier over de mogelijkheden.

    Bellen via Microsoft Teams
  • Branches
    Onze Specialisaties
    Eerstelijnszorg

    Wij hebben vele jaren ervaring met telefonie oplossingen voor de eerstelijnszorg en weten wat er speelt.

    Telefonie voor de eerstelijnszorg
    Zorggroepen en zorgcentra

    Benut alle voordelen van één centrale in de cloud. Werk beter samen, deel capaciteit, bespaar kosten en meer.

    Telefonie voor zorggroepen en zorgcentra
    Scholen en onderwijs

    Wij bedienen meerdere scholen met onze gebruiksvriendelijke en schaalbare telefoniesystemen.

    Telefonie voor scholen en onderwijsinstellingen
    Ga naar branches

    Andere branches

    De oplossingen die wij bieden aan onze specialisatie branches zijn overal perfect toe te passen.

    Of je nu een telefonieoplossing zoekt voor een kleine, middelgrote of grote onderneming, wij kunnen je altijd een passende oplossing bieden.

    VoIP zakelijk oplossing voor elke organisatie
  • Wij zijn LanTel
    Over LanTel
    Wij zijn LanTel

    Met een frisse blik zoeken wij naar de best passende telefonieoplossing.

    Naar het LanTel team
    Gelukkige klanten

    Wij zijn tevreden als onze klanten dat ook zijn. Lees het van de klant zelf.

    Naar alle klantreferenties
    Werken bij LanTel

    Bekijk hier onze vacatures en stage plaatsen. Solliciteer direct en versterk ons team.

    Naar onze vacatures
    Ons blog

    Wij houden je op de hoogte van, voor jou, relevante ontwikkelingen.

    Naar ons blog
    Lees meer over ons
    Zakelijk bellen klantcase

    Lees onze laatste klantcase

    Meerdere keren per jaar schijven wij een klantcase waarin onze klanten vertellen over de telefonieoplossing van LanTel waarmee zij werken.

    Dit keer is het woord aan Zijper Huisartsen Sint Maartensbrug. Zij maken gebruik van onze Blue+teleQ oplossing. Deze oplossing brengt veel rust in hun praktijk.

    Ga naar de klantcase
  • Support
    LanTel Support
    Servicevicedesk

    Wil je support aanvragen of heb je een technische vraag? Mail dan naar:

    servicedesk@lantel.nl
    Selfservice

    Heb je een vraag over jouw telefonieomgeving? Alle handige informatie voor onze klanten vind je hier.

    Naar selfservice
    Actuele storingen

    Ben je niet meer optimaal bereikbaar? Dit kan komen door een storing, controleer hier of daar sprake van is.

    Bekijk actuele status
    Wijziging doorgeven

    Wil je een storing of wijziging doorgeven binnen de telefonie omgeving? Doe dat dan hier.

    Geef je wijziging door
    Ga naar LanTel Support

    Spreek een supportmedewerker

    Doet je telefoon het niet of heb je een ander dringend probleem? Bel naar 078 – 630 55 55, stuur een Whatsapp of mail naar servicedesk@lantel.nl.

    Hulp op afstand

    Let op! Klik alleen op de paarse knop als een medewerker van LanTel hierom vraagt.

    AnyDesk Windows
    AnyDesk MacOS

  • Contact
    Neem contact met ons op
    Algemene Contactgegevens

    E: info@lantel.nl
    T: 078 - 630 55 55

    Neem contact met ons op
    Klantcontact

    Heb je als klant van LanTel een vraag of wil je geholpen worden met je telefonieoplossing? Mail dan naar:

    servicedesk@lantel.nl
    Stel een vraag

    Advies nodig voor de best passende telefonieoplossing? Neem gerust contact op.

    Stel een vraag
    Naar de contactpagina

    Snel een afspraak plannen?

    Kom bij ons langs, de koffie staat altijd voor je klaar. Of heb je liever dat we bij jou langskomen? Laat het ons weten dan plannen we snel een afspraak in.

    Maak een afspraak
Mijn LanTel
Menu

04 jul / Blog, VoIP

VoIP-Security: Hoe beveilig je jouw VoIP telefonieoplossing?

Waar ondernemers zich een aantal jaar geleden nog afvroegen of ze moesten overstappen naar VoIP telefonie, is bellen via het internet tegenwoordig de standaard geworden. Deze manier van telefoneren brengt heel wat mooie voordelen met zich mee, maar tegelijkertijd zorgt VoIP telefonie ook voor nieuwe uitdagingen. Zo vraagt VoIP security om de nodige aandacht. Hoe het zit met het beschermen van je bedrijf tegen bedreigingen vertellen we je hier.

Willem Graste

Geschreven door:
Willem Graste

Laatste update: 20-11-2025

Waarom is goede VoIP security nodig?

Je wilt je bedrijf natuurlijk altijd goed beschermen. Gevoelige informatie mag niet in handen komen van de verkeerde partijen en communicatiekanalen moeten dus altijd goed beveiligd zijn. In vergelijking met traditionele telefoonlijnen kunnen VoIP verbindingen eenvoudiger afgeluisterd worden. Ook is VoIP telefonie gevoeliger voor aanvallen van buitenaf. Daarom is het goed beveiligen van de telefoonverbindingen nu belangrijker dan ooit.

VoIP security: public cloud of private cloud

Voor het beveiligen van je cloud telefonie telefonie kan je de keuze maken tussen een public cloud of een private cloud telefonieoplossing. Beide draaien op een server in een datacenter, alleen is het bij een public cloud zo dat meerdere organisaties gebruik maken van de telefonieoplossing op één serveromgeving. Bij een private cloudoplossing maakt alleen jouw organisatie gebruik van de oplossing en de server én is het bekend waar en in welk datacenter deze staat. De verbinding naar een private cloud kan je geheel beveiligen, maar bij een public cloud kan dit soms niet helemaal. Je blijft dan gebruik maken van een openbaar netwerk. Dit betekent niet dat een public cloud niet veilig is. Wel heb je wat betreft de VoIP beveiliging van een private cloud meer mogelijkheden en houd je de controle zelf in de hand. Afhankelijk van je wensen kies je voor een private cloud of een public cloud.

Is VPN geschikt voor het waarborgen van VoIP beveiliging?

De term VPN (Virtual Private Network) hoor je steeds vaker voorbij komen als het gaat om veilig en afgeschermd te werk te gaan op het internet. Aangezien VoIP bellen, bellen via het internet is, is de vraag of je hier een VPN verbinding voor kan gebruiken een voor de hand liggende vraag. Het antwoord hierop is: nee. Maar er bestaat wel iets wat daarop lijkt: IP-VPN. En dat kan je wel toepassen voor een betere VoIP-Security.

VoIP-Security en VoIP beveiliging

Private cloud: volledige controle over jouw VoIP security

Het gebruik van een private cloud biedt aanzienlijke voordelen op het gebied van VoIP security. Door de server in de private cloud te plaatsen, kan deze veel beter worden beschermd tegen potentiële bedreigingen. Het voordeel van een private cloud is dat je volledige controle hebt over de beveiligingsmaatregelen, zoals het afsluiten van de internetverbinding tussen de private cloud en jouw bedrijf. Door dit te doen, creëer je een extra beveiligings-laag die voorkomt dat ongeautoriseerde personen toegang krijgen tot jouw hosted VoIP oplossing. Deze afsluiting zorgt ervoor dat alleen geautoriseerde gebruikers binnen jouw bedrijfsnetwerk toegang hebben tot de private cloud, waardoor de kans op externe inbreuken aanzienlijk wordt verminderd. Hierdoor kun je met meer gemoedsrust gebruikmaken van de voordelen van de private cloud, wetende dat jouw VoIP communicatielijnen veilig zijn afgeschermd van externe bedreigingen.

Laat je adviseren over VoIP beveiliging

Om optimaal te genieten van de voordelen van zakelijke telefonie is het belangrijk dat je kunt vertrouwen op een veilige verbinding. Je wil je geen zorgen maken over de VoIP security van je bedrijf. Daarom helpen we je graag bij het opzetten van een veilige VoIP omgeving voor jouw organisatie. We adviseren je over alle stappen die hierbij komen kijken. Zo begeleiden we je bij de keuze tussen een private of een public cloud, maar adviseren we je ook over verdere beveiligingsmaatregelen en VoIP security. Met onze jarenlange ervaring (meer dan 25 jaar) denken we graag met je mee.

Wil je meer weten over VoIP telefonie of over VoIP security? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag de best passende en veiligste telefonieoplossing te vinden voor jouw organisatie.


Neem contact met mij op

Afhankelijk van jouw organisatie en wensen adviseren wij welke cloudvorm de beste optie is. Ben je benieuwd? Vul onderstaand formulier in, dan nemen wij binnen één werkdag contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.



FAQ VoIP security en VoIP beveiliging

Hoe kan ik mijn telefonieoplossing beter beveiligen?

Je verbetert de beveiliging door je telefonieomgeving af te schermen en ongeautoriseerde toegang te voorkomen. Denk aan een IP VPN voor beschermd verkeer, een SBC voor toegangscontrole, sterke wachtwoorden op toestellen en PBX, up-to-date firmware en het beperken van toegang tot alleen vertrouwde IP-adressen. Zo houd je je telefonieomgeving veilig en stabiel.

Kan ik encryptie toepassen op mijn telefoongesprekken?

Ja, dat kan. De signalering (SIP) kan standaard versleuteld worden via TLS of een IP VPN. De audio zelf kan je extra beveiligen met SRTP. Hierdoor worden zowel de call-setup als het gesprek zelf beschermd en is meeluisteren praktisch onmogelijk.

Geschreven door Willem Graste

Deel dit artikel: Twitter Facebook LinkedIn

Gerelateerde berichten

Alles over SIM-kaarten voor zakelijke SIM only

18 nov / Blog, Mobiele telefonie

Alles over SIM-kaarten voor zakelijk gebruik

Ontdek welke soorten zakelijke SIM-kaarten er zijn en hoe je ze inzet in jouw organisatie. Van SIM-only en vast-mobiel integratie tot IoT-oplossingen en Private APN. Je leest wat ze doen, wanneer je ze gebruikt en welke voordelen ze bieden. LanTel geeft je graag advies op maat.

Lees verder

Door Willem Graste

Telefoonnummer aanvragen snel je vaste of zakelijke nummer

23 okt / Blog, Telefoonnummers, VoIP

Telefoonnummer aanvragen: zo werkt het

Wil je een nieuw telefoonnummer aanvragen voor je organisatie? Bij LanTel regel je snel en eenvoudig een vast, zakelijk of VoIP-nummer. Ontdek welke opties er zijn, wat het kost en hoe je binnen één werkdag professioneel bereikbaar bent.

Lees verder

Door Willem Graste

Het Erasmus college in Zoetermeer belt tevreden via Teams van LanTel

16 okt / Blog, Integraties, Klantcase, Onderwijs, Teams telefonie

Klantcase: Erasmus College kiest voor Teams Telefonie van LanTel

Het Erasmus College koos in 2025 voor LanTel als nieuwe telecompartner. De overstap naar Teams Telefonie zorgt voor helder geluid, lagere kosten via Shared Calling en efficiënter werken dankzij de Magister-koppeling. Kevin Wiegman vertelt over de soepele implementatie en het eenvoudige beheer.

Lees verder

Door Willem Graste

Afspraak maken

Wij zijn van maandag t/m vrijdag
van 08:00 tot 17:00 bereikbaar
via telefoonnummer 078 – 630 55 55
of mail naar info@lantel.nl

LanTel logo wit
Dudokplein 222
3315 KH Dordrecht
KVK: 24342138

Onze specialisaties
  • Telefonie voor huisartsen
  • Telefonie voor zorggroepen en zorgcentra
  • Telefonie voor apotheken
  • Telefonie voor tandartsen
  • Telefonie voor scholen en het onderwijs
  • VoIP zakelijk voor elke organisatie
9/10 klanttevredenheid door 25 beoordelingen voor LanTel
Onze diensten
  • Cloud telefonie
  • Telefooncentrale in de cloud
  • Vast mobiel integratie | Vast op mobiel
  • SIP Trunks
  • Teams telefonie
  • VoIP bellen
  • Internet telefonie
  • Aurora teleQ
  • 088 nummer aanvragen
  • 085 nummer aanvragen

© LanTel B.V. 2025

  • Algemene voorwaarden |
  • Privacy Statement |
  • Disclaimer |
  • Fair Use Policy |
  • Verwerkersovereenkomst

Website door Elephant

  • Onze VoIP Telefonieoplossing
  • Branches
  • Wij zijn LanTel
  • Support
  • Contact
  • Gelukkige klanten
  • Werken bij LanTel
  • Blog
  • Status
  • Mijn LanTel