Geleidelijk naar de cloud met een hybride oplossing

Klantcase Vogelenbuurt

Overstappen naar de cloud heeft gevolgen voor de toestellen die je gebruikt. Voor cloud telefonie heb je nieuwe IP-toestellen nodig. Maar wat als jouw huidige bureautoestellen nog goed werken? Het is zonde om deze vroegtijdig af te schrijven. Met een hybride cloud oplossing bieden wij hierin een uitkomst en dit is precies waar Carin de Kok, huisarts bij huisartsenpraktijk Vogelenbuurt, voor heeft gekozen.

Logo Vogelenbuurt

Willem Graste

Geschreven door:
Willem Graste

Telefonie gaat naar de Cloud

Carin vertelt dat de overstap naar telefonie in de cloud geen moeilijke keuze was. “ISDN stopt, dus vroeg of laat moesten we toch overgaan. Naar welke vorm we over zouden stappen was wel een keuze. Wij hebben gekozen voor een hybride oplossing.” Hierbij blijf je gebruik maken van je telefooncentrale op locatie. Deze fungeert dan enkel nog als schakeling naar de nieuwe virtuele centrale in de cloud. Zo kunnen ze bij Vogelenbuurt hun zes ‘oude’ toestellen blijven gebruiken.

Binnen een halve dag over naar de cloud

Carin: “De overstap naar de cloud was door LanTel allemaal goed geregeld. We hebben er weinig van gemerkt. Behalve dat er hier iemand een ochtend over de vloer hadden om e.e.a. te installeren. Daarna werkte alles goed en voldoet onze telefonieoplossing aan onze verwachtingen.”

Makkelijk opschalen

Met de cloud is het ook makkelijk opschalen. Carin zegt dat zij gaan uitbreiden naar zeven toestellen. Hiervoor schaffen ze direct een nieuw IP-toestel aan die direct via het internet met de cloud wordt verbonden. Zo kunnen ze gefaseerd alle toestellen vervangen en uiteindelijk afscheid nemen van hun telefooncentrale op locatie.

Ebook-telefonie voor Huisartsen

Ebook telefonie huisartsen

Ben je op zoek naar een nieuwe telefonieoplossing voor jouw praktijk? In ons Ebook vertellen we je over alle belangrijke zaken van telefonie voor huisartsen, zorgcentra en zorggroepen.

Download het Ebook

Een praktijk zonder assistenten

In de praktijk werkt Carin samen met twee andere huisartsen, één in opleiding, twee praktijkverpleegkundigen, twee praktijkondersteuners GGZ en administratief ondersteunend personeel. “Het komt niet veel voor, maar wij hebben geen assistenten” vertelt Carin. Het is moeilijk om aan assistenten te komen, laat staan echt hele goede. Daarom hebben ze bij HAP Vogelenbuurt ervoor gekozen om zelf telefonische diensten te draaien. “Uit kwaliteitsoogpunt was dit de beste oplossing.” aldus Carin.

Inzicht wanneer het druk is

Bij HAP Vogelenbuurt maken ze gebruik van onze rapportagetool. “Deze tool gebruiken we vooral om inzicht te krijgen op welke momenten het druk is aan de telefoon. In die periodes zorgen we dan dat er twee personen ‘telefoondienst’ hebben. Zo kunnen we onze bezetting op de praktijk goed invullen.”

Veilig in een Private Cloud omgeving

Bij HAP Vogelenbuurt hebben ze een telefonie in een private cloud met een beveiligde verbinding. Dit was volgens Carin niet zo zeer een bewuste keuze. “We hebben ons hierin laten adviseren door LanTel, wij wisten hier weinig vanaf. Gezien de data die wij van patiënten beheren is het geen overbodige luxe om onze internetverbinding met de cloud te beveiligen. Zeker met het oog op AVG en de richtlijnen vanuit de LHV.”

Telefonie voor jouw huisartsenpraktijk

Ben je ook opzoek naar een nieuwe telefonieoplossing voor jouw praktijk, of wil je hier advies over inwinnen? Wij vertellen je graag wat we voor jullie kunnen betekenen. Vul onderstaand formulier in zodat we contact met je op kunnen nemen.


Neem contact met mij op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.


FAQ Hybride telefonie oplossing

Waarom is een hybride cloud oplossing relevant voor het behoud van bestaande bureautoestellen bij overstap naar cloud telefonie?

Een hybride cloud oplossing maakt het mogelijk om bestaande bureautoestellen te behouden bij de overstap naar cloud telefonie. Hierbij fungeert de lokale telefooncentrale als schakelpunt naar de nieuwe virtuele cloudcentrale, waardoor bestaande toestellen kunnen blijven werken.

Hoe zorgt de cloudoplossing ervoor dat praktijken eenvoudig kunnen opschalen?

Met cloud telefonie is opschalen eenvoudig. Praktijken kunnen nieuwe IP-toestellen direct via het internet met de cloud verbinden, waardoor geleidelijk aan alle toestellen kunnen worden vervangen en de lokale telefooncentrale niet meer nodig is.

Wat zijn enkele voordelen van het koppelen van zakelijke telefonie met andere communicatiemiddelen?

Het koppelen van zakelijke telefonie met communicatieplatforms zoals Microsoft Teams centraliseert alle communicatie binnen één applicatie, wat efficiëntie en samenwerking verbetert. Extern bellen via Teams stelt gebruikers in staat om binnen één omgeving te communiceren.