Zakelijke telefonie
  • Onze cloud telefonieoplossing
    De LanTel Cloud
    LanTel Connect

    De best passende internetverbinding voor je telefonie.

    Alles over internet bellen
    LanTel SIP

    Jouw bereikbaarheid en telefoonnummers regelen wij hier.

    Alles over SIP Trunks
    LanTel Hosted

    Je telefooncentrale in de cloud met heel veel functies.

    Alles over hosted telefonie
    LanTel Mobile

    Integreer je mobiele telefonie in je vaste telefonieomgeving.

    Alles over vast mobiel integratie
    LanTel Service

    24/7 ondersteuning op jouw telefonieoplossing.

    Alles over onze service
    Lees alles over de LanTel Cloud
    Teams bellen

    Bellen via Teams

    Maak van Microsoft Teams een compleet communicatieplatform door het te koppelen aan je telefonieomgeving.

    Lees hier over de mogelijkheden.

    Bellen via Microsoft Teams
  • Branches
    Onze Specialisaties
    Eerstelijnszorg

    Wij hebben vele jaren ervaring met telefonie oplossingen voor de eerstelijnszorg en weten wat er speelt.

    Telefonie voor de eerstelijnszorg
    Zorggroepen en zorgcentra

    Benut alle voordelen van één centrale in de cloud. Werk beter samen, deel capaciteit, bespaar kosten en meer.

    Telefonie voor zorggroepen en zorgcentra
    Scholen en onderwijs

    Wij bedienen meerdere scholen met onze gebruiksvriendelijke en schaalbare telefoniesystemen.

    Telefonie voor scholen en onderwijsinstellingen
    Ga naar branches
    Wietse van der Lei - Neem contact op

    Andere branches

    De oplossingen die wij bieden aan onze specialisatie branches zijn overal perfect toe te passen.

    Of je nu een telefonieoplossing zoekt voor een kleine, middelgrote of grote onderneming, wij kunnen je altijd een passende oplossing bieden.

    VoIP zakelijk oplossing voor elke organisatie
  • Wij zijn LanTel
    Over LanTel
    Wij zijn LanTel

    Met een frisse blik zoeken wij naar de best passende telefonieoplossing.

    Naar het LanTel team
    Gelukkige klanten

    Wij zijn tevreden als onze klanten dat ook zijn. Lees het van de klant zelf.

    Naar alle klantreferenties
    Werken bij LanTel

    Bekijk hier onze vacatures en stage plaatsen. Solliciteer direct en versterk ons team.

    Naar onze vacatures
    Ons blog

    Wij houden je op de hoogte van, voor jou, relevante ontwikkelingen.

    Naar ons blog
    Lees meer over ons
    Zakelijk bellen klantcase

    Lees onze laatste klantcase

    Meerdere keren per jaar schijven wij een klantcase waarin onze klanten vertellen over de telefonieoplossing van LanTel waarmee zij werken.

    Dit keer is het woord aan Zijper Huisartsen Sint Maartensbrug. Zij maken gebruik van onze Blue+teleQ oplossing. Deze oplossing brengt veel rust in hun praktijk.

    Ga naar de klantcase
  • Support
    LanTel Support
    Selfservice

    Heb je een vraag over jouw telefonieomgeving? Alle handige informatie voor onze klanten vind je hier.

    Naar selfservice
    Veelgestelde vragen

    Dagelijks ontvangen wij vragen. We hebben de meest voorkomende vragen voor je op een rijtje gezet.

    Naar veelgestelde vragen
    Actuele storingen

    Ben je niet meer optimaal bereikbaar? Dit kan komen door een storing, controleer hier of daar sprake van is.

    Bekijk actuele status
    Wijziging doorgeven

    Wil je een storing of wijziging doorgeven binnen de telefonie omgeving? Doe dat dan hier.

    Geef je wijziging door
    Ga naar LanTel Support
    LanTel Support

    Spreek een supportmedewerker

    Doet je telefoon het niet of heb je een ander dringend probleem? Bel naar 078 – 630 55 55, stuur een Whatsapp of mail naar servicedesk@lantel.nl.

    Hulp op afstand

    Let op! Klik alleen op de rode knop als een medewerker van LanTel hierom vraagt.

    AnyDesk Windows
    AnyDesk MacOS

  • Contact
    Neem contact met ons op
    Contactgegevens

    E: info@lantel.nl
    T: 078 - 630 55 55

    Neem contact met ons op
    Stel een vraag

    Advies nodig voor de best passende telefonieoplossing? Neem gerust contact op.

    Stel een vraag
    Veelgestelde vragen

    Kijk snel of we je vraag al eens beantwoord hebben onder veelgestelde vragen.

    Naar veelgestelde vragen
    Naar de contactpagina
    Contact met LanTel

    Snel een afspraak plannen?

    Kom bij ons langs, de koffie staat altijd voor je klaar. Of heb je liever dat we bij jou langskomen? Laat het ons weten dan plannen we snel een afspraak in.

    Maak een afspraak
Mijn LanTel
Menu

Home » Selfservice » LanTel simkaart activeren

Inhoudsopgave

  1. In 3 stappen klaar voor gebruik
  2. Mobiel internet instellen
  3. It's that easy
  • LanTel Mobile

LanTel simkaart activeren

We helpen je snel op weg, zodat je direct de maximale vrijheid van je vast mobiel integratie kunt ervaren. Voordat je de nieuwe simkaart plaatst is het handig om eerst je contacten te kopiëren of deze op te slaan in een online account. Kijk in de handleiding van je toestel hoe je dit kunt doen.

    In 3 stappen klaar voor gebruik

    • Stappenplan Simkaart

      In 3 stappen klaar voor gebruik

      • Stap 1 Druk de Standaard, Micro of Nano simkaart uit de simkaarthouder en stop deze in je mobiel en zet vervolgens je toestel weer aan.
        Let op! Controleer het benodigde formaat in de handleiding van je mobiele toestel of apparaat.
      • Stap 2 Toets de pincode in; deze is standaard ‘0000’. Wij adviseren je om deze te wijzigen in een persoonlijke pincode, zodra je de simkaart in je telefoon hebt gedaan. (In de handleiding van je toestel lees je hoe je dit kunt doen.)
        Elke keer dat je telefoon volledig uit is geweest of opnieuw is opgestart, wordt je gevraagd deze pincode in te voeren.
      • Stap 3 Configureer de APN voor gebruik van internet/3G/4G. Deze configuratie vindt je hieronder bij Mobiel internet instellen.
      Let op! Bewaar de pin- en pukcode goed. De pukcode heb je nodig wanneer je de pincode bent vergeten of drie keer foutief hebt ingetoetst.
    • E-SIM Activeren - iOS

      Een QR-code scannen

      • Stap 1 Ga naar Instellingen > Mobiel Netwerk > Voeg Mobiel abonnement toe.
      • Stap 2 Scan de QR-code.
      • Stap 3 Voer de bevestigingscode in.
      Let op! Bewaar de bevestigingscode en pukcode goed. De bevestigingscode heb je nodig om het mobiele abonnement opnieuw te activeren op hetzelfde toestel, bijv, na reparatie. De pukcode heb je nodig wanneer je de pincode bent vergeten of drie keer foutief hebt ingetoetst.
    • E-SIM Activeren - Android

      Een QR-code scannen

      • Stap 1 Ga naar Instellingen > Verbindingen > SIM- kaartbeheer > Mobiel abonnement toevoegen.
      • Stap 2 Scan de QR-code.
      • Stap 3 Voer de bevestigingscode in.
      Let op! Bewaar de bevestigingscode en pukcode goed. De bevestigingscode heb je nodig om het mobiele abonnement opnieuw te activeren op hetzelfde toestel, bijv, na reparatie. De pukcode heb je nodig wanneer je de pincode bent vergeten of drie keer foutief hebt ingetoetst.

    Mobiel internet instellen

    • iOS

      1. Druk op de knop Instellingen.
      2. Druk op de knop Mobiel netwerk.
      3. Druk op de knop Mobiel datanetwerk.
      4. Vul bij Mobiele data het volgende in: APN: internet.mvno.mobi, Gebruikersnaam: mvno, Wachtwoord: mvno.
      5. Druk op de knop terug om je instellingen op te slaan.
    • Android

      1. Druk op de knop Instellingen.
      2. Druk op de knop Meer (netwerken).
      3. Druk op de knop Mobiele netwerken.
      4. Druk op de knop Namen toegangspunten.
      5. Hier selecteer je internet.mvno.mobi (indien deze niet beschikbaar is, maak je een nieuw toegangspunt aan en vul je bij APN internet.mvno.mobi in). Bij Gebruikersnaam vul je mvno in. Bij Wachtwoord vul je ook mvno in. Bij Verificatietype selecteer PAP.
      6. Druk op de knop terug om je instellingen op te slaan.
    • Windows

      1. Veeg het dashboard scherm naar links om de menu-opties zichtbaar te maken.
      2. Druk op de knop Instellingen.
      3. Druk op de knop Toegangspunten.
      4. Kies netwerk MVNO NN.
      5. Vul bij APN het volgende in: internet. mvno.mobi. Bij Gebruikersnaam vul je mvno in. Bij Wachtwoord vul je ook mvno in.
      6. Druk op Opslaan.

    It's that easy

    • Coligo Reach

      Met Coligo Reach heb je 24/7 eenvoudig en snel inzicht in het verbruik van je mobiele abonnement, beheer je je voicemailberichten via Visual Voicemail en pas je gemakkelijk je afzendernummer aan indien je over twee mobiele nummers op één simkaart beschikt. Coligo Reach is beschikbaar voor iOS en voor Android.

      DashApp Google Play
      Google Play

      DashApp Google Play
      App Store

       

       

    • Voicemail

      Je voicemail is standaard geactiveerd. Je kunt de standaard boodschap via Coligo Reach veranderen naar een persoonlijke boodschap.
      Via de app kun je ook voicemailberichten beluisteren en verwijderen.

      Indien je niet beschikt over Coligo Reach kun je bellen naar 1233 om je persoonlijke boodschap in te stellen en je voicemailberichten te beluisteren.

    • Roaming

      Via roaming ben je bereikbaar in het buitenland. Je dient hiervoor wel je mobiel internet in te stellen.

      Meer info

Kom je er niet uit?

LanTel simkaart activeren

Neem contact op met Justin of Martijn.

Bel op 078 – 630 55 55, neem contact op via Whatsapp, of stuur een bericht via onze website.

stuur een bericht

Relevante blogs

  • Een zakelijk mobiel abonnement, wat zijn je opties?
  • Wat is een softphone?

Gelelateerde onderwerpen

    • Overig

    Aurora TeleQ – Gebruikershandleiding

    Aurora teleQ is een telefoonmanagementstool die je kan bedienen via je webbrowser. Het biedt overzicht in alle binnenkomende telefoongesprekken. Wanneer...

    Lees verder
    • LanTel Mobile

    Bellen via 4G (VoLTE) instellen op je toestel

    Bij LanTel Mobile kun je gebruik maken van VoLTE. VoLTE wordt ook wel 4G bellen genoemd. Hiermee heb je verschillende...

    Lees verder
    • Hosted Move
    • LanTel Hosted

    Avaya Workplace handleiding

    Avaya Workplace Zoals hierboven geschreven kan Avaya Workplace gebruikt worden als een softphone. Ideaal om bijvoorbeeld thuis te werken. Via...

    Lees verder
Afspraak maken

Wij zijn van maandag t/m vrijdag
van 08:00 tot 17:00 bereikbaar
via telefoonnummer 078 – 630 55 55
of mail naar info@lantel.nl

LanTel logo wit
Dudokplein 222
3315 KH Dordrecht
KVK: 24342138

Onze specialisaties
  • Telefonie voor huisartsen
  • Telefonie voor zorggroepen en zorgcentra
  • Telefonie voor apotheken
  • Telefonie voor tandartsen
  • Telefonie voor scholen en het onderwijs
  • VoIP zakelijk voor elke organisatie
9/10 klanttevredenheid door 25 beoordelingen voor LanTel
Onze diensten
  • Cloud telefonie
  • Telefooncentrale in de cloud
  • Vast mobiel integratie | Vast op mobiel
  • SIP Trunks
  • Teams telefonie
  • VoIP bellen
  • Internet telefonie
  • Aurora teleQ
  • 088 nummer aanvragen
  • 085 nummer aanvragen

© LanTel B.V. 2025

  • Algemene voorwaarden |
  • Privacy Statement |
  • Disclaimer |
  • Fair Use Policy |
  • Verwerkersovereenkomst

Website door Internetbureau Elephant

  • Onze VoIP Telefonieoplossing
  • Branches
  • Wij zijn LanTel
  • Support
  • Contact
  • Gelukkige klanten
  • Werken bij LanTel
  • Blog
  • Veelgestelde vragen
  • Status
  • Mijn LanTel