• Onze cloud telefonieoplossing
    De LanTel Cloud
    LanTel Connect

    De best passende internetverbinding voor je telefonie.

    Alles over internet bellen
    LanTel SIP

    Jouw bereikbaarheid en telefoonnummers regelen wij hier.

    Alles over SIP Trunks
    LanTel Hosted

    Je telefooncentrale in de cloud met heel veel functies.

    Alles over hosted telefonie
    LanTel Mobile

    Integreer je mobiele telefonie in je vaste telefonieomgeving.

    Alles over vast mobiel integratie
    LanTel Service

    24/7 ondersteuning op jouw telefonieoplossing.

    Alles over onze service
    Lees alles over de LanTel Cloud
    Teams bellen

    Bellen via Teams

    Maak van Microsoft Teams een compleet communicatieplatform door het te koppelen aan je telefonieomgeving.

    Lees hier over de mogelijkheden.

    Bellen via Microsoft Teams
  • Branches
    Onze Specialisaties
    Eerstelijnszorg

    Wij hebben vele jaren ervaring met telefonie oplossingen voor de eerstelijnszorg en weten wat er speelt.

    Telefonie voor de eerstelijnszorg
    Zorggroepen en zorgcentra

    Benut alle voordelen van één centrale in de cloud. Werk beter samen, deel capaciteit, bespaar kosten en meer.

    Telefonie voor zorggroepen en zorgcentra
    Scholen en onderwijs

    Wij bedienen meerdere scholen met onze gebruiksvriendelijke en schaalbare telefoniesystemen.

    Telefonie voor scholen en onderwijsinstellingen
    Ga naar branches
    Wietse van der Lei - Neem contact op

    Andere branches

    De oplossingen die wij bieden aan onze specialisatie branches zijn overal perfect toe te passen.

    Of je nu een telefonieoplossing zoekt voor een kleine, middelgrote of grote onderneming, wij kunnen je altijd een passende oplossing bieden.

    VoIP zakelijk oplossing voor elke organisatie
  • Wij zijn LanTel
    Over LanTel
    Wij zijn LanTel

    Met een frisse blik zoeken wij naar de best passende telefonieoplossing.

    Naar het LanTel team
    Gelukkige klanten

    Wij zijn tevreden als onze klanten dat ook zijn. Lees het van de klant zelf.

    Naar alle klantreferenties
    Werken bij LanTel

    Bekijk hier onze vacatures en stage plaatsen. Solliciteer direct en versterk ons team.

    Naar onze vacatures
    Ons blog

    Wij houden je op de hoogte van, voor jou, relevante ontwikkelingen.

    Naar ons blog
    Lees meer over ons
    Zakelijk bellen klantcase

    Lees onze laatste klantcase

    Meerdere keren per jaar schijven wij een klantcase waarin onze klanten vertellen over de telefonieoplossing van LanTel waarmee zij werken.

    Dit keer is het woord aan Zijper Huisartsen Sint Maartensbrug. Zij maken gebruik van onze Blue+teleQ oplossing. Deze oplossing brengt veel rust in hun praktijk.

    Ga naar de klantcase
  • Support
    LanTel Support
    Selfservice

    Heb je een vraag over jouw telefonieomgeving? Alle handige informatie voor onze klanten vind je hier.

    Naar selfservice
    Veelgestelde vragen

    Dagelijks ontvangen wij vragen. We hebben de meest voorkomende vragen voor je op een rijtje gezet.

    Naar veelgestelde vragen
    Actuele storingen

    Ben je niet meer optimaal bereikbaar? Dit kan komen door een storing, controleer hier of daar sprake van is.

    Bekijk actuele status
    Wijziging doorgeven

    Wil je een storing of wijziging doorgeven binnen de telefonie omgeving? Doe dat dan hier.

    Geef je wijziging door
    Ga naar LanTel Support
    LanTel Support

    Spreek een supportmedewerker

    Doet je telefoon het niet of heb je een ander dringend probleem? Bel naar 078 – 630 55 55, stuur een Whatsapp of mail naar servicedesk@lantel.nl.

    Hulp op afstand

    Let op! Klik alleen op de rode knop als een medewerker van LanTel hierom vraagt.

    AnyDesk Windows
    AnyDesk MacOS

  • Contact
    Neem contact met ons op
    Contactgegevens

    E: info@lantel.nl
    T: 078 - 630 55 55

    Neem contact met ons op
    Stel een vraag

    Advies nodig voor de best passende telefonieoplossing? Neem gerust contact op.

    Stel een vraag
    Veelgestelde vragen

    Kijk snel of we je vraag al eens beantwoord hebben onder veelgestelde vragen.

    Naar veelgestelde vragen
    Naar de contactpagina
    Contact met LanTel

    Snel een afspraak plannen?

    Kom bij ons langs, de koffie staat altijd voor je klaar. Of heb je liever dat we bij jou langskomen? Laat het ons weten dan plannen we snel een afspraak in.

    Maak een afspraak
Mijn LanTel
Menu

Home » Selfservice » Handleiding LanTel Wave

Inhoudsopgave

  1. Aan- en afmelden op toestel(len)
  2. Aan- en afmelden op wachtrij(en)
  3. Persoonlijke instellingen en Voicemail
  4. Gespreksfunctionaliteiten
  5. Overig
  • Hosted Wave
  • LanTel Hosted

Handleiding LanTel Wave

Mitel 6869i

De handleiding van LanTel Wave geeft een duidelijke uitleg over hoe je je toestel het beste kunt bedienen. Naast de uitgebreide handleiding is er ook een beknopte handleiding om uit te printen. Dat is makkelijk voor de momenten dat je hem snel nodig hebt.

Download handleiding als .pdf

    Aan- en afmelden op toestel(len)

    • 901 Aanmelden gebruiker

      Je meldt een gebruiker aan door op je toestel naar servicenummer 901 te bellen. Er wordt dan om je Gebruikersextensie en je wachtwoord gevraagd.
      Na deze stappen succesvol te hebben doorlopen ben je aangemeld op het LanTel Wave systeem op de bijbehorende CPE.

    • 902 Afmelden gebruiker

      Om je gebruiker af te melden bel je het servicenummer 902. Ook nu wordt om je pincode + # gevraagd. Na deze pincode te hebben ingegeven is de gebruiker afgemeld.
      Nadat alle Gebruikersextensies zijn aangemeld kan men elkaar intern bellen via het extensienummer.

      Afmelden is niet per definitie nodig. Dit is alleen nodig wanneer andere
      personen ook gebruikmaken van dezelfde CPE* of wanneer gebruikers niet een vaste CPE hebben. Dit wordt ook wel Hotdesking genoemd. Wanneer je een vaste CPE hebt, is
      eenmalig aanmelden voldoende.
      *Customer Premises Equipment

    • Aanmelden met Gebruikersextensie met Twinning

      Met behulp van de Twinning-functionaliteit is het mogelijk om met een Gebruikersextensie op twee toestellen te zijn aangemeld. Standaard kan een gebruiker slechts op één toestel aangemeld staan. Dankzij Twinning is het dus mogelijk om zowel vanuit een thuislocatie als een kantoorlocatie bereikbaar te zijn met één enkele gebruiker.

      Om Twinning te gebruiken kan de gebruiker zich aanmelden op een toestel met behulp van servicenummer 912 en afmelden met behulp van servicenummer 913. Een gebruiker kan maximaal op twee toestellen tegelijk zijn aangemeld.

    Aan- en afmelden op wachtrij(en)

    • 903 Aanmelden op wachtrij met Gebruikersextensie

      Indien je configuratie beschikt over een Wachtrij (ACD) kun je het toestel op de volgende manier aanmelden.

      Kies servicenummer 903 om je toestel aan te melden en daarna het extensienummer van de wachtrij.

    • 904 Afmelden van wachtrij met Gebruikersextensie

      Indien je configuratie beschikt over een Wachtrij (ACD) kun je het toestel op de volgende manier afmelden.

      Kies servicenummer 904 om je toestel af te melden uit de wachtrij.

    Persoonlijke instellingen en Voicemail

    • 910 Doorschakelmenu om doorschakelingen op Gebruikersextensies in te stellen

      Je kunt je toestel doorschakelen door 910 te bellen en de aanwijzingen te volgen.
      1 = Direct doorschakelen
      2 = Doorschakelen bij “Bezet of Niet beantwoorden”
      3 = Alle doorschakelingen annuleren

      Doorschakelingen zijn alleen van toepassing op extern inkomende gesprekken.
    • 920 Voicemailbeheer

      Je kunt je voicemailbox beheren door het servicenummer 920 te bellen. Er wordt dan om je extensienummer en je wachtwoord gevraagd. Na deze stappen succesvol te hebben doorlopen zit je in het voicemailbeheersysteem.

      Je dient je voicemail extensienummer in te voeren, niet je gebruikers extensienummer.

      Het menu van het voicemail beheersysteem ziet er als volgt uit:

      Als de voicemailbox nieuwe berichten bevat krijg je de volgende opties:
      6 = Ga naar volgend bericht
      5 = Herhaal laatste bericht
      7 = Verwijder laatste bericht

      Als de voicemailbox geen nieuwe berichten bevat krijg je de volgende opties:
      0 = Ga naar voicemail opties
      1= Ga naar oude berichten

      Voicemail opties:
      1 = Voicemail bericht aanpassen
      2 = Voicemailbox wachtwoord aanpassen
      3 = Voicemailbox taal aanpassen

    Gespreksfunctionaliteiten

    • Gesprek doorverbinden met ruggespraak

      Terwijl je het gesprek voert, druk op Doorverbinden. Toets het nummer waarnaartoe je wilt doorverbinden in en druk op Kies.

      Na ruggespraak druk je nogmaals op Doorverbinden. Indien de persoon waarnaar je wilt doorverbinden in gesprek is, kun je het gesprek eenvoudig naar je terug halen door de knipperende lijntoets L1/L2 in te drukken.

    • Gesprek doorverbinden zonder ruggespraak

      Terwijl je het gesprek voert, druk op Doorverbinden. Toets het nummer waarnaar u wilt doorverbinden en nogmaals op Doorverbinden. Het gesprek is nu meteen en zonder ruggespraak doorverbonden. Indien deze extensie de doorverbonden oproep niet binnen 20 seconden beantwoord, zal het gesprek automatisch naar je extensie terug worden geleid (retour oproep).

    • 930 Call parking

      LanTel Wave biedt de mogelijkheid om inkomende gesprekken te kunnen parkeren in een virtuele box. Vervolgens kunnen de geparkeerde calls terug gehaald worden op een willekeurig ander toestel.

      De werking is als volgt:

      • Toets tijdens een lopend gesprek 930
      • Onthoud het getal wat je hoort (Bijvoorbeeld 1)
      • Kies op een willekeurig ander toestel dit getal. Het gesprek zal vervolgens op dit toestel worden aangenomen.[/toggle]
    • 906 Meeluisteren

      Meeluisteren met een andere gebruiker is eenvoudig. Als je belt met 906 krijg je de volgende opties:

      • Meeluisteren
        Als je wilt meeluisteren zonder dat één van beide partijen hier iets van merkt.
      • Ruggespraak
        Als je de agent wilt helpen zonder dat de beller dit kan horen.
    • *8 Call Pickup

      Gebruikers kunnen binnenkomende oproepen die niet op hun Gebruikersextensies overgaan oppakken door *8 te bellen. Je kunt per Gebruikersextensie opgeven van welke gebruikers of groepen de gesprekken overgenomen mogen worden.

      Deze functionaliteit is afhankelijk van de voor jouw configureerde instellingen.

    Overig

    • 905 Geluidsopnamen beheren

      Door te bellen met servicenummer 905 ben je in staat om een geluidsopname te maken. Nadat je de tekst hebt ingesproken en deze met een # hebt opgeslagen, kun je deze koppelen aan een extensie.

      Aan de volgende extensies kun je een geluidsopname koppelen:

      • Voicemail
      • Wachtrij
      • IVR (keuze menu)
    • 915 Tijdsconfiguratiebeheer

      ls je de rechten hebt om de tijdsconfiguratie te wijzigen (indien je geen rechten hebt neem dan contact met ons op) bel je naar 915 en heb je drie mogelijkheden:
      1 = nummerplan tijdelijk wijzigen
      2 = nummerplan voor onbepaalde tijd overschrijven
      3 = activeren tijdsconfiguratie (indien actief)

      Deze functionaliteit is afhankelijk van de voor jouw configureerde instellingen.

    • Verkort overzicht van systeemnummers

      • 901  Aanmelden met Gebruikersextensie
      • 902  Afmelden met Gebruikersextensie
      • 903  Aanmelden op wachtrij met Gebruikersextensie
      • 904  Afmelden van wachtrij met Gebruikersextensie
      • 905  Geluidsopname maken
      • 906  Meeluisteren met andere Gebruiker (indien ingeschakeld)
      • 910  Gebruiker doorschakelen (digitaal keuzemenu)
      • 912  Aanmelden met Gebruikersextensie met Twinning
      • 913  Afmelden met Gebruikersextensie met Twinning
      • 915  Tijdsconfiguratiebeheer
      • 920  Voicemailbeheer (afluisteren, inspreken)
      • 930  Call parking

    • Doorverbindmogelijkheden

      Doel DTMF toetsencombinatie Voorbeeld Opmerkingen
      Actief gesprek on-hold zetten ## ## *# om gesprek terug te pakken
      Blind doorverbinden (blind transfer) ##* (bestemmingsnummer)# ##*234#
      Doorverbinden met ruggespraak (consultatie) Start consultatie gesprek: ##(bestemmingsnummer)# ##234#
      Consultatie vindt plaats Druk 1 om consultatiegesprek op te hangen 1 Consultatie vindt plaats
      Druk 2 om naar het andere gesprek terug te schakelen 2
      Druk 3 om alle drie partijen samen te voegen in een gesprek 3
      Druk *# om het consultatiegesprek op te hangen en terug te keren naar de on-hold *#
      Hang zelf op. Bellen en geconsulteerde partij worden nu verbonden Ophangen

Inhoudsopgave

  1. Aan- en afmelden op toestel(len)
  2. Aan- en afmelden op wachtrij(en)
  3. Persoonlijke instellingen en Voicemail
  4. Gespreksfunctionaliteiten
  5. Overig

Kom je er niet uit?

Support handleiding LanTel Wave

Neem contact op met Justin of Martijn.

Bel op 078 – 630 55 55, neem contact op via Whatsapp, of stuur een bericht via onze website.

stuur een bericht

Gelelateerde onderwerpen

    • Overig

    Aurora TeleQ – Gebruikershandleiding

    Aurora teleQ is een telefoonmanagementstool die je kan bedienen via je webbrowser. Het biedt overzicht in alle binnenkomende telefoongesprekken. Wanneer...

    Lees verder
    • LanTel Mobile

    Bellen via 4G (VoLTE) instellen op je toestel

    Bij LanTel Mobile kun je gebruik maken van VoLTE. VoLTE wordt ook wel 4G bellen genoemd. Hiermee heb je verschillende...

    Lees verder
    • Hosted Move
    • LanTel Hosted

    Avaya Workplace handleiding

    Avaya Workplace Zoals hierboven geschreven kan Avaya Workplace gebruikt worden als een softphone. Ideaal om bijvoorbeeld thuis te werken. Via...

    Lees verder
Afspraak maken

Wij zijn van maandag t/m vrijdag
van 08:00 tot 17:00 bereikbaar
via telefoonnummer 078 – 630 55 55
of mail naar info@lantel.nl

LanTel logo wit
Dudokplein 222
3315 KH Dordrecht
KVK: 24342138

Onze specialisaties
  • Telefonie voor huisartsen
  • Telefonie voor zorggroepen en zorgcentra
  • Telefonie voor apotheken
  • Telefonie voor tandartsen
  • Telefonie voor scholen en het onderwijs
  • VoIP zakelijk voor elke organisatie
9/10 klanttevredenheid door 25 beoordelingen voor LanTel
Onze diensten
  • Cloud telefonie
  • Telefooncentrale in de cloud
  • Vast mobiel integratie | Vast op mobiel
  • SIP Trunks
  • Teams telefonie
  • VoIP bellen
  • Internet telefonie
  • Aurora teleQ
  • 088 nummer aanvragen
  • 085 nummer aanvragen

© LanTel B.V. 2025

  • Algemene voorwaarden |
  • Privacy Statement |
  • Disclaimer |
  • Fair Use Policy |
  • Verwerkersovereenkomst

Website door Internetbureau Elephant

  • Onze VoIP Telefonieoplossing
  • Branches
  • Wij zijn LanTel
  • Support
  • Contact
  • Gelukkige klanten
  • Werken bij LanTel
  • Blog
  • Veelgestelde vragen
  • Status
  • Mijn LanTel