De handleiding van LanTel Wave geeft een duidelijke uitleg over hoe je je toestel het beste kunt bedienen. Naast de uitgebreide handleiding is er ook een beknopte handleiding om uit te printen. Dat is makkelijk voor de momenten dat je hem snel nodig hebt.
-
901 Aanmelden gebruiker
Je meldt een gebruiker aan door op je toestel naar servicenummer 901 te bellen. Er wordt dan om je Gebruikersextensie en je wachtwoord gevraagd.
Na deze stappen succesvol te hebben doorlopen ben je aangemeld op het LanTel Wave systeem op de bijbehorende CPE. -
902 Afmelden gebruiker
Om je gebruiker af te melden bel je het servicenummer 902. Ook nu wordt om je pincode + # gevraagd. Na deze pincode te hebben ingegeven is de gebruiker afgemeld.
Nadat alle Gebruikersextensies zijn aangemeld kan men elkaar intern bellen via het extensienummer.Afmelden is niet per definitie nodig. Dit is alleen nodig wanneer andere*Customer Premises Equipment
personen ook gebruikmaken van dezelfde CPE* of wanneer gebruikers niet een vaste CPE hebben. Dit wordt ook wel Hotdesking genoemd. Wanneer je een vaste CPE hebt, is
eenmalig aanmelden voldoende. -
Aanmelden met Gebruikersextensie met Twinning
Met behulp van de Twinning-functionaliteit is het mogelijk om met een Gebruikersextensie op twee toestellen te zijn aangemeld. Standaard kan een gebruiker slechts op één toestel aangemeld staan. Dankzij Twinning is het dus mogelijk om zowel vanuit een thuislocatie als een kantoorlocatie bereikbaar te zijn met één enkele gebruiker.
Om Twinning te gebruiken kan de gebruiker zich aanmelden op een toestel met behulp van servicenummer 912 en afmelden met behulp van servicenummer 913. Een gebruiker kan maximaal op twee toestellen tegelijk zijn aangemeld.
-
903 Aanmelden op wachtrij met Gebruikersextensie
Indien je configuratie beschikt over een Wachtrij (ACD) kun je het toestel op de volgende manier aanmelden.
Kies servicenummer 903 om je toestel aan te melden en daarna het extensienummer van de wachtrij.
-
904 Afmelden van wachtrij met Gebruikersextensie
Indien je configuratie beschikt over een Wachtrij (ACD) kun je het toestel op de volgende manier afmelden.
Kies servicenummer 904 om je toestel af te melden uit de wachtrij.
-
910 Doorschakelmenu om doorschakelingen op Gebruikersextensies in te stellen
Je kunt je toestel doorschakelen door 910 te bellen en de aanwijzingen te volgen.
1 = Direct doorschakelen
2 = Doorschakelen bij “Bezet of Niet beantwoorden”
3 = Alle doorschakelingen annulerenDoorschakelingen zijn alleen van toepassing op extern inkomende gesprekken. -
920 Voicemailbeheer
Je kunt je voicemailbox beheren door het servicenummer 920 te bellen. Er wordt dan om je extensienummer en je wachtwoord gevraagd. Na deze stappen succesvol te hebben doorlopen zit je in het voicemailbeheersysteem.
Je dient je voicemail extensienummer in te voeren, niet je gebruikers extensienummer.Het menu van het voicemail beheersysteem ziet er als volgt uit:
Als de voicemailbox nieuwe berichten bevat krijg je de volgende opties:
6 = Ga naar volgend bericht
5 = Herhaal laatste bericht
7 = Verwijder laatste berichtAls de voicemailbox geen nieuwe berichten bevat krijg je de volgende opties:
0 = Ga naar voicemail opties
1= Ga naar oude berichtenVoicemail opties:
1 = Voicemail bericht aanpassen
2 = Voicemailbox wachtwoord aanpassen
3 = Voicemailbox taal aanpassen -
Gesprek doorverbinden met ruggespraak
Terwijl je het gesprek voert, druk op Doorverbinden. Toets het nummer waarnaartoe je wilt doorverbinden in en druk op Kies.
Na ruggespraak druk je nogmaals op Doorverbinden. Indien de persoon waarnaar je wilt doorverbinden in gesprek is, kun je het gesprek eenvoudig naar je terug halen door de knipperende lijntoets L1/L2 in te drukken.
-
Gesprek doorverbinden zonder ruggespraak
Terwijl je het gesprek voert, druk op Doorverbinden. Toets het nummer waarnaar u wilt doorverbinden en nogmaals op Doorverbinden. Het gesprek is nu meteen en zonder ruggespraak doorverbonden. Indien deze extensie de doorverbonden oproep niet binnen 20 seconden beantwoord, zal het gesprek automatisch naar je extensie terug worden geleid (retour oproep).
-
930 Call parking
LanTel Wave biedt de mogelijkheid om inkomende gesprekken te kunnen parkeren in een virtuele box. Vervolgens kunnen de geparkeerde calls terug gehaald worden op een willekeurig ander toestel.
De werking is als volgt:
- Toets tijdens een lopend gesprek 930
- Onthoud het getal wat je hoort (Bijvoorbeeld 1)
- Kies op een willekeurig ander toestel dit getal. Het gesprek zal vervolgens op dit toestel worden aangenomen.[/toggle]
-
906 Meeluisteren
Meeluisteren met een andere gebruiker is eenvoudig. Als je belt met 906 krijg je de volgende opties:
- Meeluisteren
Als je wilt meeluisteren zonder dat één van beide partijen hier iets van merkt. - Ruggespraak
Als je de agent wilt helpen zonder dat de beller dit kan horen.
- Meeluisteren
-
*8 Call Pickup
Gebruikers kunnen binnenkomende oproepen die niet op hun Gebruikersextensies overgaan oppakken door *8 te bellen. Je kunt per Gebruikersextensie opgeven van welke gebruikers of groepen de gesprekken overgenomen mogen worden.
Deze functionaliteit is afhankelijk van de voor jouw configureerde instellingen.
-
905 Geluidsopnamen beheren
Door te bellen met servicenummer 905 ben je in staat om een geluidsopname te maken. Nadat je de tekst hebt ingesproken en deze met een # hebt opgeslagen, kun je deze koppelen aan een extensie.
Aan de volgende extensies kun je een geluidsopname koppelen:
- Voicemail
- Wachtrij
- IVR (keuze menu)
-
915 Tijdsconfiguratiebeheer
ls je de rechten hebt om de tijdsconfiguratie te wijzigen (indien je geen rechten hebt neem dan contact met ons op) bel je naar 915 en heb je drie mogelijkheden:
1 = nummerplan tijdelijk wijzigen
2 = nummerplan voor onbepaalde tijd overschrijven
3 = activeren tijdsconfiguratie (indien actief)Deze functionaliteit is afhankelijk van de voor jouw configureerde instellingen.
-
Verkort overzicht van systeemnummers
- 901 Aanmelden met Gebruikersextensie
- 902 Afmelden met Gebruikersextensie
- 903 Aanmelden op wachtrij met Gebruikersextensie
- 904 Afmelden van wachtrij met Gebruikersextensie
- 905 Geluidsopname maken
- 906 Meeluisteren met andere Gebruiker (indien ingeschakeld)
- 910 Gebruiker doorschakelen (digitaal keuzemenu)
- 912 Aanmelden met Gebruikersextensie met Twinning
- 913 Afmelden met Gebruikersextensie met Twinning
- 915 Tijdsconfiguratiebeheer
- 920 Voicemailbeheer (afluisteren, inspreken)
- 930 Call parking
- 901 Aanmelden met Gebruikersextensie
-
Doorverbindmogelijkheden
Doel DTMF toetsencombinatie Voorbeeld Opmerkingen Actief gesprek on-hold zetten ## ## *# om gesprek terug te pakken Blind doorverbinden (blind transfer) ##* (bestemmingsnummer)# ##*234# Doorverbinden met ruggespraak (consultatie) Start consultatie gesprek: ##(bestemmingsnummer)# ##234# Consultatie vindt plaats Druk 1 om consultatiegesprek op te hangen 1 Consultatie vindt plaats Druk 2 om naar het andere gesprek terug te schakelen 2 Druk 3 om alle drie partijen samen te voegen in een gesprek 3 Druk *# om het consultatiegesprek op te hangen en terug te keren naar de on-hold *# Hang zelf op. Bellen en geconsulteerde partij worden nu verbonden Ophangen